Peztis
Brukar ibland köpa de där förpackningarna med popcorn som man poppar i mikron. Prismässigt är det ju billigare att köpa en påse och poppa på spisen men det kräver större passning och tar längre tid.

De man köper i "bigpack", är det samma popcorn som i mikrougnspåsarna el är de senare behandlade på något sätt (förutom själva specialpåsen de poppas i, oljan och saltet)?
*Stintan*
borde väl funka om du har nån bra burk
heinrich_stubel
Vilken fråga laugh.gif
Gossen Ruda
Blev lite sugen på att poppa lite men det var evigheter sen sist. Finns det fortfarande majs att köpa i konservburkar? Poppar helst på kaminen på landet.
Gossen Ruda
Undrar om det finns japanska flickpopcorn? laugh.gif
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 19-04-2012, 09:01) *
Undrar om det finns japanska flickpopcorn? laugh.gif


Testa! Det kanske poppar upp några sexiga japanska småflickor ur kastrullen nästa gång... om du koncentrerar dig och önskar det riktigt hårt rotfl.gif
Kryddan03
CITAT (*Stintan* @ 19-04-2012, 10:02) *
Testa! Det kanske poppar upp några sexiga japanska småflickor ur kastrullen nästa gång... om du koncentrerar dig och önskar det riktigt hårt rotfl.gif

Eller också blir det bara en skål med korta kjolar och knästrumpor. wink.gif
Gossen Ruda
Det är lika mumsigt vilket som. laugh.gif
Peztis
Imorgon ska jag köpa en påse och sedan ska jag prova!

Kom på att jag kan ju använda de där bruna påsarna man slänger matkomposten i. biggrin.gif
Rihane
Föreslår att du prov-poppar med några få corn först.
Myosotis
CITAT (Peztis @ 19-04-2012, 17:06) *
Kom på att jag kan ju använda de där bruna påsarna man slänger matkomposten i. biggrin.gif

Nej jag vet inte, blir det inte äckligt med bananskal i mikron?
Ingela i Segersberg
CITAT (Myosotis @ 19-04-2012, 19:52) *
Nej jag vet inte, blir det inte äckligt med bananskal i mikron?

rotfl.gif
Peztis
Jamen på något sätt ska det väl smaksättas... biggrin.gif

Fast å andra sidan slänger jag bananskal i komposten, i de där påsarna slänger jag bara matrester och avokado. Så det blir nog lite sick.gif med de där kompostpåsarna, det har du ju alldeles rätt i! biggrin.gif

Idag har jag i alla fall köpt en påse med vanliga popcorn så får vi se hur det går!
Gossen Ruda
Jag slank in på Coop i morse och köpte en liten påse majskorn. Sen poppade jag lite på kaminen när jag kommit ut till landet. Det var många år sen sist. biggrin.gif
Peztis
Titta nu vad jag fick dig till att göra! biggrin.gif

Min man läste dock någonstans att popcorn var rätt nyttigt så det tog han till sig!

Jag och sonen popade i alla fall bulkpopcornen i kompostpåsen ("ej smaksatt") och det gick rätt bra, måste förfinas lite, blev något bränt.
tomas99
Ja, det går.
Tikka
laugh.gif vad jag skrattat gott idag när jag läste denna tråden, tack!

Jag poppar popcorn på spisen funkar bra när vi har gasspis smile.gif
Micron ja man kanske ska testa nån gång i den oxå att poppa.
Peztis
Kul att det förhöjde din dag, Tikka! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon