Full version: Ang. TV-reklamen
Bengalow
Nuförtiden tycks det vara en folksjukdom att spela poker och satsa pengar på odds och liknande. Varenda dag dyker det upp en ny reklam som lovar 100-500 spänn som gåva, om man anmäler sig som spelare/satsare. Ibland frågar jag mig hur lukrativ den branschen är. Är det bara jag som "inte satsar för att vinna". Enligt alla odds, så bör jag inte vinna mer än en gång pr 27:e satsad hundralapp, och då ett mindre belopp.
Hur många av er spelar på toto, lotto, eller på internet? Är det ett hopp, eller ett sjukligt beteende hos er? Var ärliga nu...!
malcolm
Spelar aldrig men kan köpa en trisslott eller två vid sällsynta tillfällen.
Huggorm
Poker fungerar men man måste ha ett system, man måste veta när man skall stoppa och när man skall gå vidare. Jag har inget system, så jag försöker inte ens spela, för utan detta blir man den som finansierar proffsspelarna samt företaget bakom sajten. Möjligtvis vinner man lite någon gång, men bara en bråkdel av vad man förlorar. Samma med aktier, enstaka personer har klurat ut systemet och vet vad de skall satsa på, övriga matar bara in en massa pengar i systemet.
Bengalow
Det är väl det som kallas "tillväxt"...?
Robbanp
Jag vinner varenda dag eftersom jag aldrig någonsin spelar. Eller förresten, cirka 20 lotter (Typ triss och sånt), 5 lottorader och ett dussin övriga tipsvarianter har jag väl presterat.
Däremot tänker jag ofta att det skulle vara trevligt att vinna lite och att man inte har någon chans utan att spela men jag tycker inte det är kul så det blir aldrig av.
De däringa spelautomaterna som folk står och kastar bort hela månadslöner i skulle jag aldrig få för mig att prova ens.
Bengalow
Det finns ett gammalt talesätt som jag gärna refererar till - "Om Gud vill att jag skall vinna, så gör jag det utan att köpa lott", men när man hör om jättevinsten i USA på 4 miljarder, så finns alltid tanken på att köpa en trisslott och komma till TV. Fast då hade jag satt på mig en mask...
heinrich_stubel
CITAT (Bengalow @ 07-04-2012, 23:06) *
Det finns ett gammalt talesätt som jag gärna refererar till - "Om Gud vill att jag skall vinna, så gör jag det utan att köpa lott"


Haha, där var du allt vis, Gandalf tongue.gif

(hoppas du ser skämtet i texten)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon