Full version: Roundup
marie2002m
Var kan man köpa roundup?? Är i stort behov av det
Tacksam för svar rolleyes.gif
Betty
Oooops!!! ohmy.gif wink.gif Det är förbjudet att säljas till allmänheten numera... går bara att få tag på om nån handlare har kvar i lager sen före förbudet.
Berith
Njae.... det är inte förbjudet än så det får fortfarande säljas. sleep.gif
Betty
Är det inte??? ohmy.gif unsure.gif Jag måste ha missuppfattat nåt i våra tidigare diskussioner i ämnet Roundup... unsure.gif huh.gif
Hannele
CITAT (marie2002m @ 15-03-2004, 20:52)
Var kan man köpa roundup?? Är i stort behov av det

Köp några preseningar och täck marken och kväv all ogräs till döds.
På 30 år har jag inte använt gifter eller konstgödsel.
marie2002m
CITAT (Hannele @ 15-03-2004, 21:54)
CITAT (marie2002m @ 15-03-2004, 20:52)
Var kan man köpa roundup?? Är i stort behov av det

Köp några preseningar och täck marken och kväv all ogräs till döds.
På 30 år har jag inte använt gifter eller konstgödsel.

Nej men då har du kanske inte haft en j....la hummle som tar över hela gården och rötterna är inte nådiga
Betty
...har lite svårt att tro att humle skulle vara så aggresiv... blink.gif
Gossen Ruda
Den kan väl ibland växa ordentligt. Fast egentligen kvittar det vad det är för växt när huvudproblemet är att den måste bort. Sen finns det olika problemlösningar. Gräva upp hela tomten, täcka hela tomten med pressenningar i ett par år eller en sprutning med lämpligt medel. Alla vet att jag föredrar den senare metoden. biggrin.gif
marie2002m
CITAT (Gossen Ruda @ 17-03-2004, 08:05)
Den kan väl ibland växa ordentligt. Fast egentligen kvittar det vad det är för växt när huvudproblemet är att den måste bort. Sen finns det olika problemlösningar. Gräva upp hela tomten, täcka hela tomten med pressenningar i ett par år eller en sprutning med lämpligt medel. Alla vet att jag föredrar den senare metoden. biggrin.gif

ÄNTLIGEN någon som förståt mitt problem och täcka hela tomten för ett par år har jag faktist inte lust med.
Betty måste säga det att humle är så agresiv när den får växa.
tongue.gif
Fenja
Hej marie2002m!
För att försöka svara på din fråga, så har jag sett Roundup på Willys och Ekohallen här i vastra götaland... Jag hade rosenhallon som höll på att ta över tomten, de är aggressiva, men dessa körde jag kontinuerligt över med gräsklipparen och nu har de lagt ner verksamheten! Kanske värt att prova om din humle växer så att du kan klippa ner den.
Mvh
Fenja
Åsa, mälardalen zon 2
Japp man får fortfarande sälja och köpa Roundup, det var meningen att det skulle förbjudas för hobbyodlare men beslutet överklagades så tillsvidare så får man fortfarande sälja Roundup i butikerna.
Cygnus
Lantmännen (Granngården) säljer roundup i små förpackningar,något dyra
möjligen.Användes med försiktighet.
Cilla
Själv använder jag inte RoundUp och liknande glyfosatgifter men har noterat att flera förpackningar säljs som koncentrat. En liter räcker till att döda allt växande på 500 kvadratmeter. Det gör att man lätt överdoserar om man inte är mycket försiktig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon