Full version: göra i trädgården
anki/ronninge

nästa helg ska vi ha vänner som kommer och hjälper oss med att ta bort rester av en häck
som vi klippte FÖRRA ÅRET!

Min man bröt benet illa den våren och jag med min rygg.

Så den har legat där i nästan 1 år nu

folk trodde vi skulle flytta eller hade flyttat, för det såg så skräpigt ut.

Nu ska den bort iallafall och passar då på att dra ner 4 buskar plus aronia häcken med!

skönt få det gjort!
Klint
Vad skönt att få vårstädat anki!
Vi ska åka till soptippen i morgon för 1a ggn i år. iIfjol var vi där flera ggr i månaden vi grejade ju med huset hoppas vi kan få ordning på trädgården nu!
merlin68
Skönt med snälla vänner som hjälper till tummenupp.gif
Jag brukar delegera en del vårbestyr till de numera vuxna barnen. Nu för tiden gör de det mesta utan att klaga och de gör det riktigt bra. Äldsta dottern städade vårfint på altanen idag, sonen sopade gården och andra dottern krattade bort skräp under buskarna. Jag ska olja altanen och balkongerna och bron när det blivit varmare och maken har fått som uppgift att dammsuga och snygga upp förrådet smile.gif
Klint
Pallarna låg redan på släpkärran när jag vaknade på lördag jag hann inte få med nåt ris men hann klippa ner 5 buskar och kratta en del löv de fick bli början på en öppen kompost istället!
Ugglemormor
Det kan kanske bli lite lurigt med både värme och frost denna vår när den ser ut att bli så lång.......tänker mest på det att när man skulle våga sätta ut en del av de tåligaste krukodlade växterna ....... g.gif alt. till växthuset med köldvarnare på ..... confused.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon