Full version: Stukat tungan
Fjortispower
Hej

skriver via luren så ha överseende med ev. stavfel. Drabbades av matförgiftning o har spytt ntten lång. nu är det över men inte utan biverkning. jag har skadat matstrupen eller tungan när jag spydde, jag märkte hur ont det plötsligt gjorde när jag skulle spy. Jag kan inte svälja nåt, inte ens vatten, för det gör sjukt ont. O så har min röst ändrats, måste ta i lite när jag pratar. vad kan ha hänt?
Huggorm
Någon muskel som har "fastnat"? Jag fick det i ryggen en gång, det gjorde sjukt ont innan det plötsligt släppte efter tre dagar
Fjortispower
Nåt i den banan. Har ju inte direkt tränade "kräkmuskler" så efter en hektisk natt är det i för sig inte konstigt att det hände så (en del borde få stretcha innan kräkning wink.gif). Men jag kommer svälta om det håller i länge, buhu...
Huggorm
Prova att massera bort det, eller ställ dig i duschen en stund och spola varmt vatten över, då kan det släppa.
skånepåg
Säkert bara allt spyende som frätit på strupen, drick yoghurt som både mildrar och för nån form av mat eller näring tongue.gif Går över snart...
Klint
Ring sjukvårdsupplysningen 1177.
Skäm bort dej lite din stackare! trostar.gif
malcolm
Lite hånglande kanske kan vara bra som träning, jag kan ställa upp som sparringpartner. flirting.gif
merlin68
Är du bättre nu? Du kan testa att kyla ner tungan och matstrupen med lite glass innan du äter nåt, det bedöver nog smärtan lite grann. Eller prova halstabletter som är smartstillande, har för mig att strepsil bedövar.
Myosotis
Åh fy vad otäckt. Mår du bättre nu?
Fjortispower
Ja det var en muskel som hade kommit snett eller något, och magsyra hade frätt sönder på matstrupen lite. En blandning alltså! Från att det inte gick att ens svälja sitt spott kan jag nu äta gott igen! Det känns nästan ingenting nu! smile.gif
malcolm
Vad bra! Du kan ju inte svälta ihjäl. bravo.gif
Fjortispower
CITAT (malcolm @ 18-03-2012, 23:24) *
Vad bra! Du kan ju inte svälta ihjäl. bravo.gif

Precis! laugh.gif

Men tänk så dåligt det kunde ha slutat. Att kräkas en hel natt kan vara farligt ju unsure.gif . Och den där känslan (illamåendet) precis innan man ska spy. Jag kan bara beundra den obehagligaste känslan!
Rebecca
CITAT (Fjortispower @ 19-03-2012, 18:45) *
Jag kan bara beundra den obehagligaste känslan!


Skön inställning! biggrin.gif

Jag har extremt svårt för kräkillamående, tycker det är fruktansvärt jobbigt. Man blir helt svag och svettig och det vattnas i munnen och.. usch! Skönt att höra att du mår bättre!
merlin68
Skönt att du mår bättre och kan äta igen! Vilket oflyt du har haft, först råkade du raka av håret och nu detta trostar.gif

Nu vänder det ska du se, resten av året kommer att bli toppen yes.gif
Fjortispower
Tack alla! smile.gif

Hårets längd är nu helt okej smile.gif

Ja mitt liv är väldigt hektiskt. Vissa dagar är toppen, andra dagar är botten. Lagom i genomsnitt då wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon