Full version: Runåbergs fröer
petrea
har det tagit innan ni fått fröer från dem?

Väntan är olidlig.. laugh.gif tongue.gif
Fenja
Varför ringer du inte dit och frågar, om du är orolig?
Åsa, mälardalen zon 2
2-3 veckor brukar det ta när jag har skickat efter. Skickar man efter nu under högsäsong ska man nog räkna med 3 veckor.


Olika tips när det gäller Runåbergs

Tips 1: Runåbergs recepthäften för squash och asiatiska grönsaker, bra att ha när man inte kan komma på vad man ska göra av all squash och liknande. Det finns inget fast pris på receptsamlingarna utan man får skänka en frivillig donation ifall man vill annars är de gratis. (Jag skickade efter gratis när jag hade ont om pengar men sedan försvann de i flytten så nu var jag tvungen att skicka efter dem igen och då skänkte jag pengar det är ju inte gratis att trycka upp dem).

Tips 2: Man kan anmäla sig som frivillig att testa nya sorter, har de provfröer av de grönsaksgrupper man sagt att man kan testa sorter i, kan det hända att man får några gratispåsar allt man behöver göra är att skriva hur odlingen varit och vad man tycker om sorten.
petrea
Tack Åsa!

Väntar varje dag!! Borde komma snart då eftersom det gått två v nu!
Skuckade efter ett recepthäfte med squash, är tokig i denna roliga och lätta grönsak att odla (och äta tongue.gif laugh.gif )!!

Lägger till lite på betalningen tänkte jag, vad tycker du är rimligt?

Anmälde mig till att vara "försöksperson", får se om det kommer några roliga fröer!!

laugh.gif biggrin.gif laugh.gif
Ingrid på Västkusten
Inte lång väntan alls ifårn Runåberg smile.gif tänk på att de handfyller sina påsar till skillnad ifrån de kommersiella stora bolagen!

Hälsar ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon