Full version: Så ska det låta
mamamaggan
Vi kanske har haft en tråd om det här programmet men jag hittar inte någon så jag startar den här.



Har inte sett på det här programmet på mycket länge men i kväll kunde jag inte låta bli. Älskar galenskaparna och jag blev inte besviken i kväll heller.
Aqvakul
De är fantastiska, men det blev väl mer "Galenskaparna" än "Så ska det låta"....
mamamaggan
Jo och det gillade jag samtidigt som jag undrade varför de var där så många . Ett litet litet jubileumsprogram ? För inte behöver de väl dragningshjälp /reklam ?
Azur
CITAT (mamamaggan @ 12-02-2012, 21:40) *
För inte behöver de väl dragningshjälp /reklam ?

Kanske. Det är några år sedan Galenskaparna / Macken nu, och inte var det mycket nytt material om vi säger så...
Eva i Skåne
Jag har inte sett "Så ska det låta" på ett par år, men idag kunde jag inte låta bli. Ett kanonavsnitt!

Men dom hade klarat sig lika bra utan programledare, dvs ett eget program
andersen
Så skall det låta, är ett fake program, är inte det minsta trovärdigt allt är inövat.
malcolm
CITAT (andersen @ 12-02-2012, 23:11) *
Så skall det låta, är ett fake program, är inte det minsta trovärdigt allt är inövat.

... och här kommer kvällens dysterkvist... thumbdown.gif
andersen
CITAT (malcolm @ 12-02-2012, 23:14) *
... och här kommer kvällens dysterkvist... thumbdown.gif


Vadå dysterkvist? det är ju bara skräp det programet, eller tror du att det är på riktigt?
malcolm
Klart det är på riktigt men det är ju nte tiotusenkronorsfrågan direkt, tar man det för den lek det faktiskt är så är det jätteroligt, precis som kvällens avsnitt. Jag struntar fullkomligt i om vissa saker är förberedda och inövade.
andersen
Helt klart ett lekprogram, och ett riktigt dåligt sådant, det idiotförklarar tittarna som tror att det är på riktigt.
*Stintan*
Det är väl snarare du än programmet som idiotförklarar tittarna sleep.gif

Råkade av en slump se gårdagens program och det var iallafall väldigt underhållande. Inövat eller ej är oväsentligt.
Meriona
CITAT (Azur @ 12-02-2012, 22:21) *
Kanske. Det är några år sedan Galenskaparna / Macken nu, och inte var det mycket nytt material om vi säger så...

Deras Hagmans Konditori har gått för fullsatt hus hela vintern och till hösten kommer deras 30-årsjubilems-föreställning. Det har kommit en ny föreställning var och vartannat år, men de har inte gått på TV. Att de väljer Macken-låtar beror väl på att de är mest kända för den stora massan, gissar jag.
Berith
Helsköna killar! bravo.gif Såg programmet och njöt av fyra naturliga killar utan divalater. Dom behöver inte köra med kissobajshumor heller för att få folk att skratta. Härligt!

Kan det vara för att dom är från Sveriges framsida? naughty.gif
Gita
CITAT (andersen @ 12-02-2012, 23:11) *
Så skall det låta, är ett fake program, är inte det minsta trovärdigt allt är inövat.

Klart att det är inövat men det spelar ingen roll tycker jag.
Kul i alla fall. Galenskaparna var bra, men ännu bättre var förra veckans program med Kalle Moréus och Calle Kristiansson.Supermusikaliska båda två.
Gita
malcolm
Misstänker att programmet skulle bli ganska tråkigt om vissa saker inte var repeterade för hur kul skulle det vara om deltagarna bara kunde vissa fraser eller möjligtvis någon enstaka refräng. För att inte tala om musikerna, de kan ju inte förväntas kunna spela varenda låt bara så där. Det enda jag kan reta mig lite på är att allt godkänns i bildfrågan, efterlyser lite mer finess där.
mamamaggan
CITAT (andersen @ 12-02-2012, 23:25) *
Vadå dysterkvist? det är ju bara skräp det programet, eller tror du att det är på riktigt?




Vet med säkerhet att det är fake. Har hört det av några som varit där som publik , så tyvärr , men jag såg detta avsnitt med glädje iaf.

Klart de är bra , från Sveriges framsida som sagt . Jag är född i Gbg ! flirting.gif

De är still going strong men som sagt så visas det inte på TV längre och därför förleds man att tro att de inte håller på så mycket nu för tiden.

Anma
Bara för att ett program är uppgjort och "fake" behöver det inte automatiskt betyda att det är skräp. Underhållning i alla former är inövat för det mesta. Vem har sett en orepeterad föreställning på teatern till exempel? Dålig jämförelse kanske, men ändå.
Gossen Ruda
CITAT (Anma @ 14-02-2012, 19:39) *
Bara för att ett program är uppgjort och "fake" behöver det inte automatiskt betyda att det är skräp. Underhållning i alla former är inövat för det mesta. Vem har sett en orepeterad föreställning på teatern till exempel? Dålig jämförelse kanske, men ändå.

Fast när det är tävling så blir det mer tveksamt. Hur var det när Peter Harrysson stod där framme, var det likadant då?
mamamaggan
CITAT (Anma @ 14-02-2012, 19:39) *
Bara för att ett program är uppgjort och "fake" behöver det inte automatiskt betyda att det är skräp. Underhållning i alla former är inövat för det mesta. Vem har sett en orepeterad föreställning på teatern till exempel? Dålig jämförelse kanske, men ändå.



Vissa saker är helt klart fake , inövat t ex , men det finns fortfarande kvar tävlingsmoment så hela programmet är inte uppgjort.

Det var likadant på Harryssons tid.
Aqvakul
CITAT (mamamaggan @ 14-02-2012, 20:24) *
Vissa saker är helt klart fake , inövat t ex , men det finns fortfarande kvar tävlingsmoment så hela programmet är inte uppgjort.

Det var likadant på Harryssons tid.


fast det verkar ha blivit allt mer repeterat och inriktat på att artisterna ska sjunga sina egna hits....
mamamaggan
CITAT (Aqvakul @ 14-02-2012, 20:56) *
fast det verkar ha blivit allt mer repeterat och inriktat på att artisterna ska sjunga sina egna hits....



Hela den här omgången har i princip varit promotion för deltagande artister .

Det blir mer och mer inriktat på artisterna i st f tävlinsgmomentet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon