*Erika*
Hittade följande på ett annat forum jag är lite halvaktiv i...fick i allafall mig att skratta. smile.gif

Hur många forummedlemmar går det åt för att byta en lampa?

1 för att byta lampan och skriva att lampan har blivit bytt.

14 för att dela med sig av liknande erfarenheter och hur lampbytandet kunde ha gjorts annorlunda.

7 för att påpeka att det är farligt att byta lampor.

27 för att peka ut brister i grammatik och stavning i inläggen om att byta lampor.

53 för att ondgöra sig över petnissarna som klagar på grammatik på ett nätforum.

41 för att korrigera stav-/grammatikfel hos klagarna.

2 professionella lamptillverkare som informerar om att det heter "glödlampa".

15 som säger att *de* minsann också jobbat med lampor och "lampor" duger utmärkt.

156 för att anmäla inlägg som opassande.

109 för att skriva att det här inte är ett forum för diskussioner om lampor, flytta tråden till ett lampforum istället!

203 för att kräva att inläggen ska sluta skickas vidare till ett hårdvaruforum och ett övrigt-forum.

111 för att försvara att inläggen visst hör hemma i detta forum för att vi alla använder lampor och därför *är* inläggen relevanta.

306 debatterar den ultimata lampbytningsmetoden, var man köper lampor, vilket märke som är bäst och vilka brister märken har.

27 skriver URL:er om var man kan se bilder på olika lamp-typer.

14 som skriver att URL:arna inte fungerade och skriver in de korrekta adresserna istället.

3 inlägg handlar om innehåll på sidorna det länkades till, som motiverar att skriva om lampor på det här forumet.

33 skriver inlägg med länkar till alla inlägg hittills samt fullständiga citat av dem med tillägget "jag håller med".

12 skriver att de inte längre tänker skriva här för de klarar inte av alla jobbiga glödlampsdiskussioner.

19 svarar "jag också".

4 föreslår en FAQ om glödlampor.

44 frågar vad FAQ betyder.

4 tycker att vi nyligen har förklarat vad FAQ betyder.

143 säger "sök på Google om lampor innan du ställer frågor om dem här".

1 ny forummedlem svarar på ursprungsmeddelandet 6 månader senare och nu börjar det om igen...

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
vickeva
laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif
Virgo
en sak glömdes! tongue.gif

femtielva säger att dom hört att ......
Gossen Ruda
Vad påminner det mig om? rolleyes.gif Men det är sånt som ger krydda åt tillvaron även om det här var lite väl kryddat. Påminner mig om Norgehistorien om hur många norrmän det går att för att byta en taklampa? Svar:5. En som ställer sig på en snurrstol och håller i lampan och 4 som snurrar stolen. biggrin.gif
Berith
Ja jag är absolut en av dom som räknades upp! tongue.gif

laugh.gif
*Felix matte*
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Ibland undrar jag om man inte är närapå odödlig vid det här laget laugh.gif
Det sägs att ett gott skratt förlänger livet... Så många jag får när jag läser roliga inlägg i detta forum plus de jag hittar på nätet borde ge mig åtminstone en rekordnotering i Guinness Rekordbok laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Den norske badvakten till sin arbetsgivare:
- Det är ovanligt många trevliga badgäster här idag.
- Jasså, hur märker du det?
- Minst sju stycken har vinkat till mig.

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Betty
Tack för den *Erika*! Jag tror att de flesta forum/fora, (<-- så där formulerade jag mig för att inte bli rättad av någon besserwisser...) är ganska lika... rolleyes.gif
nilla
CITAT (Gossen Ruda @ 12-03-2004, 22:08)
Svar:5. En som ställer sig på en snurrstol och håller i lampan och 4 som snurrar stolen. biggrin.gif

Nej , jag tror du har fel där - det rätta svaret är 6. En på stolen och 5 som snurrar.


laugh.gif laugh.gif laugh.gif


Listan var jättekul - och visst känner man igen sej!

Gunilla
Mariann




tongue.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif tongue.gif
Susanne i Linköping
CITAT (Berith @ 12-03-2004, 22:09)
Ja jag är absolut en av dom som räknades upp!  :P

Jag också! laugh.gif

CITAT (nilla @ 13-03-2004, 08:05)
CITAT (Gossen Ruda @ 12-03-2004, 22:08)
Svar:5. En som ställer sig på en snurrstol och håller i lampan och 4 som snurrar stolen. biggrin.gif

Nej , jag tror du har fel där - det rätta svaret är 6. En på stolen och 5 som snurrar.

Snälla Nilla, var lite noggrannare med interpunkteringen, inte ska du väl ha mellanslag före ett komma?! ohmy.gif tongue.gif

Och Marianne, VAD har den där strutsen att tillföra till diskussionen? Den hör väl bättre hemma i ett zooforum?
tongue.gif biggrin.gif rolleyes.gif
Berith
Mariann, fågeln på bilden ovan är en emu - visserligen en strutsliknande fågel men ändock en emu. blink.gif




tongue.gif
Virgo
Jag har hört att emun inte finns i afrika utan den finns i australien och i djurparker. Dessutom så kan den inte flyga, men den lägger ägg!
*Felix matte*
CITAT (Berith @ 13-03-2004, 13:27)
Mariann, fågeln på bilden ovan är en emu - visserligen en strutsliknande fågel men ändock en emu. blink.gif




tongue.gif

Emu är en Australiensk struts och tillsammans med kängurun är emun landets nationaldjur?.
Fullvuxen väger den mellan 60 och 80 kilo, vilket är något lägre än sin Afrikanska släkting.
Storleksmässigt är emun svår att skilja från sin Afrikanska släkting då den fullvuxen överstiger 2 meter. Den delar även sin släktings temperament.
Emun kan inte flyga, men kan springa upp till en hastighet av 65 km i timmen.
I Australien föder man upp emufåglar ungefär som vi föder upp höns. Emuns kött anses vara en delikatess. Det är också nyttigt eftersom kolesterolhalterna i köttet är så låga.
Fettet som oljan görs av är en överskottsprodukt som annars skulle slängas.
Varje fågelpar får 34 ungar om året.
Berith
Hittade också de där uppgifterna om emun och blev lite förundrad över att dom fick så många ungar varje år... 34 stycken! rolleyes.gif
Ti bee
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Ja se vi människor..... rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif
Tack för den *Erika* !
Unn
Jag fattar inte varför den här tråden om lampor bara pågår. Lysrör är väl det bästa ändå. Kallvita ska dom vara wink.gif wink.gif


Den var kul *Erika* smile.gif Unn
Tommy
En golfspelare på min ära smile.gif
Virgo
CITAT
Kallvita ska dom vara


Emun? sad.gif
Betty
CITAT (Virgo @ 14-03-2004, 21:01)
CITAT
Kallvita ska dom vara


Emun? sad.gif

Eller forumisterna...? wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon