merlin68
Tydligen så är fusket inom restaurangbranschen extrem. Samtliga tio testade restauranger i Sundsvall fuskade med den mat som serverades angry.gif .

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14301171.ab

*Stintan*
I
Är inte ett dugg förvånad. mad.gif
Meriona
Inte jag heller. När jag jobbade på redovisningbyrå såg man mycket när man bokförde för restauranger och pizzerior. biggrin.gif
jaj-51
Det är väl en av våra värsta brancher till att fuska?

Så klart att de också fuskar med maten till gästerna också.
Eva i Skåne
Jag är inte heller förvånad. Överallt fuskas det.

Min man jobbade för många år sedan i livsmedelsbranschen. Importen och styckningen av åsnekött var enorm, men ingen har väl, varken då eller nu, sett åsnekött i butiken och ännu mindre på restaurangernas menyer. Åsnefilé - hästfilé - oxfilé confused.gif


Igår kväll såg jag ett tv-program som handlade om te-odling i Indien. Det handlade om Darjeeling-te som bara kan odlas i ett visst område i Indien.
Nu minns jag inte siffrorna , om det var kg eller ton osv, men när årsskörden var 6milj var försäljningen i världen 40milj. Fantastiskt att teet kunde föröka sig så rtfm.gif
merlin68
CITAT (Eva i Skåne @ 02-02-2012, 14:51) *
Jag är inte heller förvånad. Överallt fuskas det.

Min man jobbade för många år sedan i livsmedelsbranschen. Importen och styckningen av åsnekött var enorm, men ingen har väl, varken då eller nu, sett åsnekött i butiken och ännu mindre på restaurangernas menyer. Åsnefilé - hästfilé - oxfilé confused.gif
Igår kväll såg jag ett tv-program som handlade om te-odling i Indien. Det handlade om Darjeeling-te som bara kan odlas i ett visst område i Indien.
Nu minns jag inte siffrorna , om det var kg eller ton osv, men när årsskörden var 6milj var försäljningen i världen 40milj. Fantastiskt att teet kunde föröka sig så rtfm.gif


Herregud -fear-.gif undrar vad vi äter egentligen?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon