Helen i Skåne

Jag har inte varit inne och skrivit på länge, det har varit nåt vajsing på min IE så den vägrade öppna odlas hemsida blink.gif
Men det har hänt desto mer på hemmafronten... Vi har sålt huset och flyttar nu till stan. MITT I STAN! Utan balkong! tongue.gif Kan inte påstå att det känns jobbigt eller att jag är rädd att jag ska sakna trädgården. Det sista året har bara varit tungt och jobbigt och kroppen har inte alls haft samma ambitionsnivå som jag wacko.gif Nu ser jag fram emot parker, Sofiero, Gröningen, Pålsjö skog och all natur i och runtom stan. UTAN att jag behöver jobba med den.
Detta innebär antagligen också att jag knappast kommer att vara här inne något mer, finns ju inte mycket att skriva om när jag ska bo så. Eller ja kanske krukväxterna då...
Ha en skön vår allihop och tack för många härliga, roliga och intressanta inlägg. Tänk på mig när ni gräver er svettiga...då ligger jag i parken och tittar på fåglarna! laugh.gif
Hannele
Åj! Det låter tufft... Kolonilott? Eller ny orkidésamling...? smile.gif
Annelie
Avundas dig inte ett dugg! rolleyes.gif
Bettson
Inget att skriva om. Hela vintern gaggar vi ju om allt annat än trädgård.

Vi skulle sakna dig wub.gif

Bettson
Posse
CITAT (Helen i Skåne @ 12-03-2004, 11:15)

... Vi har sålt huset och flyttar nu till stan. MITT I STAN! Utan balkong!  :P  Kan inte påstå att det känns jobbigt eller att jag är rädd att jag ska sakna trädgården.

Det var skönt att du "gillar läget" och att det inte känns motbjudande. smile.gif

Skulle jag mot min vilja tvingas flytta in till stan, tror jag att det snabbt skulle ta knäcken på mig. sad.gif
Jag känner mycket stort behov av att bo glesbygdigt och att känna att både tomten och huset är mitt. rolleyes.gif
pejori
inte ska du väl ge upp sad.gif sad.gif sad.gif
det finns ju mycket annat att diskutera. wacko.gif wacko.gif
gör som jag gjord, prata med hyresvärden om du inte kan få plantera på gården lite varstans. det fick jag biggrin.gif
till alla hyresgästers glädje blommar min gård varje sommar så fint så laugh.gif laugh.gif
värden till och med ger mej bidrag till nya växter, då det är fin reklam för olika gäster i beståndet. wub.gif
Betty
CITAT (Bettson @ 12-03-2004, 11:42)
Inget  att skriva om. Hela vintern gaggar vi ju om allt annat än trädgård.

Vi skulle sakna dig wub.gif


Kan bara instämma... vi skulle sakna dig Helen. huh.gif
*Felix matte*
CITAT (Helen i Skåne @ 12-03-2004, 11:15)
Nu ser jag fram emot parker, Sofiero, Gröningen, Pålsjö skog och all natur i och runtom stan. UTAN att jag behöver jobba med den.
Detta innebär antagligen också att jag knappast kommer att vara här inne något mer, finns ju inte mycket att skriva om när jag ska bo så. Eller ja kanske krukväxterna då...
Ha en skön vår allihop och tack för många härliga, roliga och intressanta inlägg. Tänk på mig när ni gräver er svettiga...då ligger jag i parken och tittar på fåglarna!  :lol: [/SIZE][/color][/font]

Ni har ju så många oaser därnere... Njut av allt det vackra utan att du behöver slita.
Visst kan du väl logga in och skriva ändå. Du har varit saknad.

Jag har ingen trädgård, bara 2 blombänkar ute och krukväxter inne som sköts av min man... men nog babblar jag här ändå laugh.gif
Maria i Helsingborg
"Meningen med livet är att vara lycklig" säger Dalai Lama och lyckan nås på många sätt, Helen. Man måste prioritera och det har ni gjort. BRA! smile.gif

Nu tar du luren och ringer mig när du får tid och lust med en pic-nic på gröningen, kolla rosorna på F-dal eller trädgårdsfesten på Sofiero och så övertalar jag dig att komma hit och hjälpa mig gräva i landet, klippa gräsmattan, luka eller något annat kul istället, för nöjen lär jag väl knappt hinna med längre biggrin.gif

Har ni något i "trädgårdsväg" (redskap/växter) som ni behöver sälja av? Vi är ju nyblivna med radhus och fattas massor......passa på att ragga kunder här vettja!

kram/ Maria
Helen i Skåne
Ni är väl för goa allihop! wub.gif
Jag sörjer inte, är den där sorten som sopar av knäna och tar ut ny riktning vareviga gång saker vänds upp och ner. Har ett behova att göra det till mitt eget val och brukar lyckas. smile.gif
Nädu Hannele, ingen kolonilott, då måste jag gräva lik förbaskat! Inget alls som inte innebär att jag kan peka och designa och slippa jobbet! biggrin.gif
Jag ser fram emot att få 4 minuter till Friskis&Svettis, 1,5 minut till asiatiska resturangen osv. Havet kan jag se från fönstret, det har jag inte kunnat innan och det känns VÄLDIGT viktigt att bo nära havet.
Faktum är att det finns en pytteliten mörk gård som det tydligen har sagts ska fixas till lite. Tänkte anmäla mitt intresse. Den i min värld eviga murgrönan kan ju kanske trivas där! Så jag känner bara tillförsikt och förväntan! Tack för rara kommentarer allihop, har saknat forumet när jag inte kunnat logga in! Kram på er och trevlig helg! wub.gif
Eva i Skåne
Hoppas du har en liten stund för oss då och då. Det har varit tomt hela vintern utan dina inlägg.
Lycka till med cityboendet. Hbg är en fin stad. smile.gif
Ella
Men Helen! Vilken överaskning! Det låter som att du är nöjd med ditt beslut och det är ju du som ska vara nöjd! Så grattis för det!

Men jag vet att det sista 1,5 året hade jag inte överlevt utan trädgård, men så har det varit mitt värsta!

Hoppas att du får ett bra år i stan! och skriv gärna och berätta hur det känns att ligga i parken och titta på fåglarna!
Almdalen
Lycka till med stadsboendet, jag tycker det låter härligt. Njut av tillvaron för det är meningen med livet. Har du tid så vet du ju att forumet är tilll för alla med eller utan trädgård och balkong.
/Ingegerd
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon