Eva i Skåne
Min man fick ett sms till sin mobil. Hans mobilnr hade vunnit 995.000£ från Coca Cola
Fantastiskt va??? confused.gif
Givetvis trodde han inte på det och det finns en del att läsa när man googlar på det.
Det finns ingen hejd på uppfinningsrikedomen hos bluffmakarna thumbdown.gif
Meriona
Jag fick också nån sån där skit häromdagen, till min privata mobil som jag knappt använder. Usch!
skånepåg
Meddelande från GSM Information: Vi har registrerat att Du har sex på egen hand. Detta ber vi Dig sluta med då vi vet att Du använder samma hand på telefonen.
Ett annat meddelande ohmy.gif Hehe ^^
gnon49
Vet inte riktigt hur det fungerar men vill man inte lura mottagaren att ringa eller sms:a tillbaka. Då till ett svindyrt betalnummer. Eller?
RB9310
Själv har jag precis vunnit 2 miljoner dollar. Ska bara mejla adressen och ringa numret dom angav. Hör av mig på en stund när jag blivit miljonär.
Motti
Och jag har vunnit en mobil varje kväll bara för att jag bor i Jönköpings län ! plus att det ringt sju stycken försäljare och påståt att jag deltagit i ankäter där jag har utalat mig om diverse ! av princip deltar jag aldrig i några ankäter mer än i SIFOs .
RB9310
Att man deltagit i en ankät är en välkänd scam. Dock så saknar jag telefonförsäljare som ringer. Har haft väldigt kul genom åren när dom ringt.
Motti
Dom säljarna tycker nog inte det är så kul att ringa till mig giggle.gif jag har en tendens till att bli förbannad;)särskillt när de försöker köra upp mig på skitsaker .
Ugglemormor
Trors NIX ringer det ofta, mest i företagstelefon om olika skojare och i besynnerliga tider. För min del lägger jag på luren och befattar mig inte med dem.
Det finns så mycket skit som florerar runt om så att man får nog vara observant..... tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon