Full version: auktionssida
Eva i Skåne
Min son visade mig en sida som heter Tradera.com. Där kan man visst köpa och sälja det mesta smile.gif.
Under kategorin hem, hushåll och kläder finns en underrubrik på trädgård. Där fanns idag 19 sidor med objekt till salu. Till allra största delen handlade det om fröer, så ni som känner att ni inte köpt nog wacko.gif har chansen att bjuda på olika sorter.
Säljaren sätter ett utgångsbud (de flesta sorter verkade ligga på 5-6:- för en portion) och sen sköts budgivningen av datorn. Jag som inte ska ha några flera fröer var bara tvungen att lägga bud på tre olika, mest för att det verkade så skoj. Om någon bjuder över får man ett mail med möjlighet att höja sitt bud om man vill.
På trädgårdssidan fanns förutom fröer lite utemöbler, trädgårdsprydnader och någon gräsklippare. Sen fanns det alltså sidor med alla tänkbara övriga objekt. Där kan man nog fastna en dag och bara se vad folk har att sälja laugh.gif
estet
På Tradera säljer jag grejer och köper också. Är mest inne och snöar på antikt & design. smile.gif
Unn
hmmm..
besöker tradera oxå ibland, men blev ganska snart tveksam just mot trädgårdssidan. Kanske dåliga dagar just när jag kikade, men jag blev nästan bestört när det såldes frön som var öppetpollinerade i små mängder för hutlösa summor....Förekom t.om. försäljning av "citronkärna 2 st...x:-kr, päronkärna 3 st, x:-kr" etc. ...Som om någon sålde matrester +porto till högstbjudande. Det är möjligt att jag har fel, men det kändes absolut inte som något man handlar , sist jag såg det iallafall.
Unn smile.gif unsure.gif
Ingrid på Västkusten
Då måste jag ju slå ett slag för den absolut mest överlägsna auktionssiten nämligen Ebay!

Det finns ebay i England www.ebay.co.uk
det finns ebay i Tyskland, www.ebay.de
och i Amerrrrrkat, www.ebay.com


Hälsar Ingrid
Eva i Skåne
Hutlösa priser vet jag inte om jag vill hålla med om, men det är klart att det är upp till säljaren att chansa. Dock reagerade jag också över en del sådana som just citronkärnor o d. Vem vill betala för dom wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon