jaj-51
Vi boende Göteborg även kallat Muteborg är väl härdade, men läste i GP

Djurens vänner

Många mins rödakorset ...

devil.gif

Fy f..
*Stintan*
Hur fasiken är dom funtade egentligen ranting.gif
Huggorm
Göteborgs tid som gemytlig liten storstad med "goa gôbbar" är nog tyvärr förbi.
gnon49
Förekommer i många ideella föreningar. Insynen är obefintlig så det är bara att tuta o köra. Revisorerna är ofta okunniga medlemmar som godkänner allt för fridens skull. Som gjort för att tillskansa sig lite extra förmåner.
Blomstertanten
Men har inte riksorganisationen haft någon koll alls????? Det borde ju vara de som har ansvaret för att se att loklaföreningarna sköter sig som de ska unsure.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (gnon49 @ 13-01-2012, 13:08) *
Förekommer i många ideella föreningar. Insynen är obefintlig så det är bara att tuta o köra. Revisorerna är ofta okunniga medlemmar som godkänner allt för fridens skull. Som gjort för att tillskansa sig lite extra förmåner.


Så är det inte heller, inte ens i Muteborg. Min sambo är föreningsmänniska u ti fingerspetsen och har alltid jobbat i någon förening. Hade även i nästan hela sitt liv hast att göra med föreningar.

Nu är han "bara" revisor i en förening (och det räcker) men är väldigt noga när han gör revision.

Visst finns det en del föreningar där det fuskas men inte kan man dra alla över en kam.

Elisabeth
jaj-51
CITAT (*Stintan* @ 13-01-2012, 12:39) *
Hur fasiken är dom funtade egentligen ranting.gif


Du kan man undra, I Götet fuskas det, människor skjuts ,bilar bränns, stenar kastas på redningstjänsten, i väntan poliseskort dör folk innan de vågar kör och räddar liv.

Vi byggde Ostindi fararen med kommunala medel, och massor av bidrag från kommunala företag!
Bara att fortsätta driften med skattepengar.

Skönt att de ”goa gubbarna” kan koppla av med rejäla middagar när de får fina viner och konjak, trotts att de veckan innan beslutar om återhållsamhet vid intern representation.

Vi byggde två stora långa tunnlar längs med älven, missade att trafiken måste passera älven.

Paniken sprider sig och en ny skatt införs kallas trängselskatt, avgiften måste tas ut även där det inte är trängsel också gubbarna behöver pengarna!

Lite om Muteborg, här skrattar vi inte åt Svinarp ….
Huggorm
CITAT (jaj-51 @ 13-01-2012, 15:23) *
Vi byggde två stora långa tunnlar längs med älven, missade att trafiken måste passera älven.

Tingstadstunneln, västsveriges värsta flaskhals. Vad Göteborgs vägnät behöver är väll en förbifart, så att trafik som ändå bara skall passera slipper köra genom stan
jaj-51
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 13-01-2012, 13:57) *
Så är det inte heller, inte ens i Muteborg. Min sambo är föreningsmänniska u ti fingerspetsen och har alltid jobbat i någon förening. Hade även i nästan hela sitt liv hast att göra med föreningar.

Nu är han "bara" revisor i en förening (och det räcker) men är väldigt noga när han gör revision.

Visst finns det en del föreningar där det fuskas men inte kan man dra alla över en kam.

Elisabeth


O ja det fins fina välskötta föreningar också.
Men tyvär allt för många fiflande, vanligast är aktivitets bidragen där saltar en del föreningar rejält.
Revisorerna brukar blunda och inte veta om att de har skyldighet / ansvar att kolla även detta!
Fins de som har blivit hedersmedlemmar och slipper betala medlemsavgiften för sina insattser, luktar än mer när de fåt medaljer och stipendium för sina fina insatser.
Klubben jag syftar på blev avstängd som ungdomsförening förra året.
Nu är den en Pensionärsförening och får bidrag ....

Revisor blev en "köpt tjänst" från en annan stad ...

Goa gubbar i Götet är nåt de
jaj-51
CITAT (Huggorm @ 13-01-2012, 15:30) *
Tingstadstunneln, västsveriges värsta flaskhals. Vad Göteborgs vägnät behöver är väll en förbifart, så att trafik som ändå bara skall passera slipper köra genom stan


Kloka tankar, men de valde att bygas en tunnel till brevid den gamla.
Trevligt och kul med många som kommer till vår stad och inte undviker den.
Elisabeth-Västkustkolonisten
jaj-51 var är 2. Tunneln? Vet bara Tingstadstunnel.

Vad hat en hedersmedlem med fiffel att göra? Min sambo är hedersmedelem i ett idrottsförbund här. Enda fördelen han har är att han blir inbjuden till en idrtottstävling, inget annat.

Men för det har han offrat all sind fritid åt idrott och olika föreningarna. Idag orkar ju föräldrarna inte ens att köra sina barn till träning, föreningarna skall hämta dom. Skall dom hjälpa till, så blitr det ramaskri.

Många föräldrar tror, inte alla, att en förening är en bra barnpassning. Att göra själva nåt? oh nej då

Elisabeth
gnon49
Visst finns det välskötta föreningar, inte tu tal om annat. Är förhoppningsvis i majoritet. Men en ideell förening är trots allt relativt skyddad mot insyn. Man skickar in sin årsberättelse, balansräkning, medlemsantal mm till kommunen en gång om året. Någon större kontroll sker nog inte även om det skiftar från kommun till kommun.
Gossen Ruda
Det skall bli en Marieholmstunnel under älven också. Nån gång.
Överbölingen
Ganska signifikativt tycker jag.
Motti
Sådant här gör mig fruktansvärt upprörd människor som ska jobba för att ta hand om hemlösa djur skor sig själva på alla tänkbara sätt Fy:n säger jag det gör ju att så många misster sin tro på Djurensvänner ,inte för att det förvånar mig för några år sedan blev Djurens vänner (tror till och med det va i Göteborg)med att ha död ruttnande katter i mängder av sopsäckar där de hade sitt katthem för hemlösa .Skandaler igen !när man jobbar med djur så är det deras bästa som gäller det ska inte finnas pengar att tjäna i det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon