jaj-51
Klart man blir imponerad av produktutvecklingen som tar oss till nya nivåer.

Men vem har så stor ”käft” att rengöra så det krävs en Braun OralB 5000 för att bli av med all som fastnat och inte passerar varken ner eller ut?

Kanske behövs en tungskrapa också ….

Hoppas nästa generation blir med färgdisplay.
gnon49
Tja, något måste man ju göra för att sälja nya tandborstar. Alltid är det någon som går på det. Snart får vi bygga ut kärnkraften för att hålla alla eltandborstar i gång. Inbyggd webkamera kanske är något att ta fasta på. Så alla kan se när vi borstar gaddarna.
Lokan
rotfl.gif
Carl

Vänta bara OralC 5500 De lux är på gång. Samma princip som automatisk gräsklippare. Den hoppar in munnen och slutar inte borsta förran munnen är kliniskt ren.
Motti
Helt jäkla galet eller hur ! ja förutom Kalla som har häständer hon kan nog behöva en eltandborste för 1500 kr. Allvarligt !det går lika bra att köra manuellt och med tandtråd .Hasse o Tage sjöng en gång :allting går att sälja med mördande reklam ! kom och köp konserverad gröt ,lite så är det med reklam de skapar behov som inte finns .Hur i all sin da överlevde folk för ?
Eva i Skåne
Jag har inte hört talas om någon eltandborste som är så dyr, men det är kanske för att jag inte kollar så mycket på reklam.
Jag har en som kostade runt trehundra för några år sen och är jättenöjd med den.
*Stintan*
Låter visserligen svindyrt men med tanke på vad folk betalar för en massa annat som inte behövs så kanske just en tandborste är värt att satsa på. Om den är bra så kanske det lönar sig i längden. Människors prioriteringar är underliga. För några år sen läste jag nånstans att det var en mycket hög procent människor (i Sverige) som hade urdåliga sängar utan att bry sig. Med tanke på hur mycket tid man tillbringar i sängen så är det ju konstigt att folk inte kostar på sig bra och sköna sängar.

Har för övrigt sett samma tandborste för under tusenlappen.
http://www.pixmania.se/se/se/10697022/art/...p;CodePromo=oui
fvd
Jag började använda eltandborste för många år sedan på rekommendation av folktandvården. Förra året lade min dåvarande av och jag tog med mig ett reklamblad och frågade tandhygienisten vilken jag skulle köpa. Hon pekade ut den billigaste. Jag köpte den eftersom jag bara var ute efter bästa funktionen. Om man vill ha lyxdetaljerna kan man ju satsa på det om man tycker det har ett värde.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Min första var inte heller billig då jag köpte den, men den håller än. Köpte sen en billig till husbilen men vilken skillnad...... Skulle aldrig köpa en så billig igen.

Visst är 1500 kr mycket men det är väl upp till var och en vad dom vill köper. Jag prioriterar det som är bra för hälsan istället för att t.ex. gå och köper pizza och annan skräpmat. Inte heller behöver jag stora TV skärmar, iphone osv

jaj-51
Behövs det två "dyringar" så har NetonNet ett paket med två för 1500Kr
Siba tar mer än 1500kr för en ...

Jag vet att borsten med 3D funktionen (passar alla OralB) är jättebra och upplevs som en rejäl borstning väl värt att prova.

Klart man vil ha
Ugglemormor
Köpte min eltandborste i Tyskland förra året, en rätt så behändig model och rent blir det, passade på att köpa lösa borstar att byta med på samma gång och kom undan med ca. 300 kr.(Brown, oral care) Det duger gott och är kraftfullare än den jag kasserade.
Visst finns det nymodigheter, men var och en får väl se vad man behöver för sitt behov ...... whistling.gif
merlin68
Här borstas det manuellt och det tycker jag duger bra. El-tandborste är säkert bra om man har t ex ett rörelsehinder eller reumatism som gör det svårt att röra handen.
Borstar man ordentligt minst 2 ggr per dag och är återhållsam med sötsaker och frätande mat och dryck behövs den inte egentligen men det är bara vad jag tycker.
Kan dock tänka mig att en eldriven är lite kul för tandborstnings-trötta barn som då kanske kan motiveras att inte slarva med borstandet smile.gif
mamamaggan
Nu har jag inte sett den eltandborste ni pratar om men tycker inte det verkar så dyrt. Har använt eltandborste i flera år och det har sparat in på tandläkarräkningarna. Använder tandstickor i plast flitigt också.

Brukar inte ha några hål nu för tiden utan det räcker med en undersökning och så tar hon bort tandsten , det är allt jag behöver göra.

Vår tandläkare rekommenderar eltandborste , tror inte hon är betald av tillverkarna utan att hon vet vad hon talar om.

Ugglemormor
Mamamaggan,

Det blev också min "räddning" när jag skaffade min första elektriska tandborste. Min mun är liten och tätt mellan tänderna så det var ju svårt att komma åt. Min tandläkare rekommenderade först en barntandborste, men sedan sa han att fixa en elektrisk, och den vägen är det...... tummenupp.gif
Har inte kollat in dessa dyra tandborstar, så det vet jag inget om....
Motti
Har en granne här i byn som köppte en sådan Eltandborste till sin man i julklapp !1500 kr.
mamamaggan
CITAT (Motti @ 21-01-2012, 01:44) *
Har en granne här i byn som köppte en sådan Eltandborste till sin man i julklapp !1500 kr.



Och det är den ultimata idiotiska saken att ge sin man ? Jag tycker det var smart att ge honom någon nyttopryl i stället för att kasta bort de pengarna , och då kanske summan flera gånger om , på något onödigt som ofta sker i jultider.

Heder åt din granne !
Cacki
CITAT (mamamaggan @ 21-01-2012, 09:36) *
Och det är den ultimata idiotiska saken att ge sin man ? Jag tycker det var smart att ge honom någon nyttopryl i stället för att kasta bort de pengarna , och då kanske summan flera gånger om , på något onödigt som ofta sker i jultider.

Heder åt din granne !


Skriver jag också under på! Hade inte min man redan haft en (fast en billigare variant) så hade han definitivt varit värd en om det hade sått på önskelistan.
jaj-51
CITAT (Motti @ 21-01-2012, 01:44) *
Har en granne här i byn som köppte en sådan Eltandborste till sin man i julklapp !1500 kr.



Blev grannen nöjd och belåten med nya tandborsten?

Förmodar att hela familjen använder den.

Själv har jag fåt prov en sådan med senaste 3D borsten.
Klart mycket renare känsla jämfört med min enkla el tandborste.

Jag brukar vara hos tandhyginisten 2ggr/år kanske en toppmodern tandborste kan halvera behovet att gå dit.

I början på året så sänktes pris till 1000Kr för tandborsten ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon