Klint
Vi har just nu tvkanalerna som är gratis,fast tele genom Telia,mobiler/telia internet/Net1
Vi funderar på att använda pengar som nu går till postkodlotter och skaffa lite fler kanaler+få bra pris på resten av tjänsterna, men vi är inte intresserade av sport eller barnprogram och det verkar ju vara paket överallt,Telia har ju så man kan hyra filmer och det kan ju vara intressant.Har du nåt bra tips för det är svårt att få grepp om alla operatörer och utbud
Huggorm
På vilket sätt hade du tänkt ta emot TV-sändningarna? Parabol, marknätet eller via bredbandet?
Klint
Ja vet en bra fråga,vi bor ju på landet men vill helst slippa parabol men då måste man kanske ha bredband?
Huggorm
Bor man på landet och inte vill ha parabol är marknätet det bästa. Bredbandet är ofta inte tillräckligt brett för att ta emot TV, detta slukar nämligen enormt mycket datatrafik. Mobilt bredband räcker i alla fall inte, men bor man väldigt nära en telestation kanske man kan få tillräckligt bra ADSL. Vissa fastigheter har ju tillgång till fiber, men det är ännu så länge få.

Digitala marknätet blir i såna fall bästa alternativet, och då är det Robert på Boxer man får anlita.
Klint
Det har vi haft förut och det var ganska bra pris då när vi började för flera år sen men det har blivit mer ändubbelt så dyrt dessutom är deras pkt (det mindre)inte riktigt vad vi vill ha.Men Telia har ju pkterbjudande men du menar kanske att det blir för dåligt då med datan eller confused.gif

http://www.telia.se/privat/kombinationer/ här har jag tittat lite men det är mycket jag inte förstår det som tilltalar är samma operatör för allt nu har vi Net1 till internet och det kostar ca 300kr/mån vill gärna komma ner i pris totalt Jättesnällt att du tar dej tid att svara Huggorm men jag är lite trög i dessa frågor
gnon49
Har för mig att går man in på Telias hemsida och där matar in sitt tel.nummer så får man besked om man kan få TV via bredband, eller inte.
Huggorm
Enligt Telias hemsida slukar digital-TV runt 5-10Mbit/sek så det krävs rätt kraftiga doningar. Mobilt bredband räcker inte långt, om man säger så.
Klint
varför ska det va så krångligt nån fiber har vi ju inte får fundera vidare
gnon49
Själv har jag boxer a 243 kr i månaden med ganska många kanaler. Telia har jag mobilt bredband för 149 kr i månaden. För mobilen gäller kontantkort. Är nöjd än så länge.
Klint
Ja det verkar vara de som gäller Boxer alltså....
Meriona
CITAT (Huggorm @ 08-01-2012, 14:20) *
Enligt Telias hemsida slukar digital-TV runt 5-10Mbit/sek så det krävs rätt kraftiga doningar. Mobilt bredband räcker inte långt, om man säger så.

Fast vi hade 6-8 mbit och TV via Telia, och det var aldrig något problem. Först hade vi till och med 2 mbit och det var inte några problem då heller. Håller man på att tanka hem saker kan jag tänka mig att det inte funkar, men sånt håller vi inte på med.
jaj-51
Mobilt bredband fungerar om du har 4G täckning kolla på TEL2:s hemsida exmpelvis.

TV via teleledningen (samma som ADSL modemet ansluts till) brukar begränsas av avståndet till växelstationen 2km är för långt bort för TV men kan ge över 8mbit internät.

Själv röjde jag lite i mina kostnader (bor i Göteborg med 4G täckning)
Koppartråden in till huset slutade jag använda.

Mobilt internät via TELE2 3ggr så snabbt och 45Kr billigare månad.
Mobiltelefonen abonemang 45kr månaden jämfört med det fasta för 115kr. Minutpriset blev ett öre mer ...

Mobiltelefonen använde jag förut med kontantkort.
Brukade fylla på det flera gånger varje år ...

TV nja tittar sällan men somnar gott när burken går.
Carl

När det gäller Tv så kan det fungera med ett snabbt bredband. Fiber är alltid snabbt nog. ADSl kan fungera om du bor nära telestationen. Själv bor jag 4000m ifrån telestationen så det blir förlångsamt.

Du får alltid bättre bild med satelit än med antenn dessutom får du HD kanaler. Canal digital är ett bra alternativ.


För din dator (surfa) kan ett mobiltbredband räcka om du har bra täckning.
Klint
nej vi har ju inte fiber,och är allt lite sugna nu på canal digital familjepaket +film,de filmerna räcker säkert.Hoppas nu att det inte är krångligt att bli av med lotterna
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon