Full version: Vikegna fröpåsar
RitRat
Ja, kanske lite fel årstid! Men jag snubblade över denna instruktion på hur man viker sina egna fröpåsar av vilket papper som helst. Tidningspapper är ju perfekt, för det låter fröna andas :-) Det är så svårt at följa bara skrivna instruktioner, en film är perfekt!
Det finns förstås många modeller, men denna verkar praktisk. Öppningsbar i båda ändarna.

http://svenska.yle.fi/matochfritid/special...kel.php?id=3165

Hoppsan, rubriken fick ett sammansatt ord när jag editerade före publicering. Nu går det inte att ändra :-/
Iren
Kul att göra lite mer personliga påsar, tack för tipset!!
Anette Nordlund
... super!!! Terapi i väntan på mer ljus... Om man viker in sidorna och sätter på ett fint märke eller klistermärke så blev det så prydligt... Mina har legat i vanliga kuvert men detta satte verkligen igång min skaparlust!
Peztis
Tror det var så Linne brukade vika sina påsar.

Och inte är det fel årstid inte, vi är ju många som är med i olika frökedjor och viker påsar febrilt! biggrin.gif
katah
Fröbytar-fröbevarar-föreningen Sesam använder också den vikningen.
Riktigt fiffigt!

Tack för filmsnuttet!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon