Full version: Möbelpolish?
Gossen Ruda
Efter den genomgångna städning testade jag MP52 möbelpolish på min gamla chiffonje med hårdpolerad yta. Enligt reklamen för produkten skulle den vara själpolerande och torka men icke, dagen efter är fortfarande ytan lätt kletig och polishen går inte ens att torka bort med papper. Jag har skickat en fråga till Herdins men passar på att slänga ut en allmän fråga här också, har ni råkat ut för detta också och/eller hur gör ni?
Iren
Har använt den en del men efter att ha låtit den "suga in" kanske 5 min så har jag torkat bort överflödigt medel o det har blivit bra! Skakade du om flaskan innan användning?
*Stintan*
Jag har använt den rätt mycket men brukar alltid torka av ordentligt direkt med en mjuk trasa, typ dammtrasa i flanell, så har ytan alltid blivit blank torr och fin. Viktigt som sagt att man skakar flaskan ordentligt före användning.
Gossen Ruda
Visst skakade jag. Intressant att ni torkar av efteråt för det skall man alltså inte behöva.
Gossen Ruda
Fick svar nu från Herdins och de trodde att jag lagt på för mycket, skall testa med bara en lätt fuktad duk. Fast om polishen skall torka som det står på förtpackningen borde mängden inte ha så stor betydelse.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon