Full version: Google books
Christa
Har just hittat google books och tycker det är en bra funktion. Hittar dock inte knappar/länkar som man behöver.

Jag har sparat några böcker i "mitt bibliotek" men jag hittar inte hur man går i och kollar vad man har där.

Inte hittar jag heller hur man går från google till google books.

I hjälpfunktionen står en massa om själva böckerna men jag hittar inte funktionerna.

Är det någon som är fena på google books som kan hjälpa mig lite på traven.

*Stintan*
Google books är ju ett eget program du laddar ner så enklast är väl att lägga en genväg på skrivbordet för att lätt komma dit.

http://books.google.com/googlebooks/mylibrary/
Christa
Det där förstod jag inte riktigt. Jag använde google books igår efter att jag först råkat surfa in där. Något särskilt program laddade jag inte ner.

Att lägga in böcker i "mitt bibliotek" funkade också utan att ladda ner något program men jag hittar inte hur man kommer och tittar på vad jag lagt där.

Menar du att det är för vissa funktioner som man måste ladda ner ett program?
Fjortispower
Ursäkta men har en fråga om ni har lust att svara: kan man läsa ut böckerna på google books ?
Christa
CITAT (Fjortispower @ 06-12-2011, 16:06) *
Ursäkta men har en fråga om ni har lust att svara: kan man läsa ut böckerna på google books ?


Vad menar du med "läsa ut"?
Fjortispower
CITAT (Christa @ 06-12-2011, 16:08) *
Vad menar du med "läsa ut"?

Jag menar om man kan läsa en bok som finns där? Eller vad är google books för något? en recensionssida?
*Stintan*
Man kan ju bara läsa dom online och inte alla böcker heller utan bara såna som är fria att publicera på nätet.
Fjortispower
Ok. Konstigt nog verkar alla tycka det är populärt fastän man inte kan läsa böcker online där.

Christa
CITAT (Fjortispower @ 06-12-2011, 16:09) *
Jag menar om man kan läsa en bok som finns där? Eller vad är google books för något? en recensionssida?


Det främsta användningsområdet är väl att hitta böcker som man vill köpa. Det finns länkar till näthandlare så när jag hittade en bok så klickade jag på adlibris och fick upp boken där och beställde den.

Fattade det som att en del böcker går att köpa som e-böcker direkt i google men jag kollade inte det så noga eftersom jag inte är intresserad av det.
Christa
CITAT (*Stintan* @ 06-12-2011, 15:46) *
Google books är ju ett eget program du laddar ner så enklast är väl att lägga en genväg på skrivbordet för att lätt komma dit.

http://books.google.com/googlebooks/mylibrary/


Jag frågade om detta. Förstår inte.
*Stintan*
CITAT (Christa @ 08-12-2011, 16:23) *
Jag frågade om detta. Förstår inte.

Det var nog ett lite förhastat svar från mig såg jag sen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon