Azur
Nästan alla videos på LiveLeak (som inte har nåt med Wikileaks att göra utan är en kommersiell site grundad av folket bakom Ogrish.com, en site som visar bilder och videos på mord, lik, obduktioner och liknande) är antingen fake eller har påhittade beskrivningar. Man kan utan vidare anta att allt som sägs eller visas på LiveLeak är missvisande eller falskt.

Den här videon kunde ha postats till t.ex. YouTube, vilket gör mig ännu mer misstänksam att det är fake.
Fjortispower
Så gulligt!
merlin68
En av mina tidigare hundar kom till mig som vanvårdsfall. Sju!!! år gammal hade hon tillbringat hela sitt liv på en altan - aldrig känt annat än betonggolv under tassarna, luktat på ett träd osv. Hon betedde sig exakt som hunden i inslaget så inte tror jag det är fejk no.gif
Hon blev förresten en underbar levnadsglad hund trots traumatiskt förflutet...så det går att rehabilitera äldre djur också yes.gif
Skruttis
Det var för innerligt väl att hunden fick komma till dig Merlin68! smiley_small_hug.gif Hon fick en ny start i livet och ett mycket bättre liv dessutom.
Tycker inte att det ser ut som fejk på filmen. Man kan ju se att hundarna försiktigt känner sig fram med tassarna och ser förvånade ut.
skånepåg
CITAT (Azur @ 29-11-2011, 10:10) *
Nästan alla videos på LiveLeak (som inte har nåt med Wikileaks att göra utan är en kommersiell site grundad av folket bakom Ogrish.com, en site som visar bilder och videos på mord, lik, obduktioner och liknande) är antingen fake eller har påhittade beskrivningar. Man kan utan vidare anta att allt som sägs eller visas på LiveLeak är missvisande eller falskt.

Den här videon kunde ha postats till t.ex. YouTube, vilket gör mig ännu mer misstänksam att det är fake.

En rolig video som finns är ju mexican beheading, avgör du om den är fake, bråka inte med mexicanska kartellen iallafall tongue.gif Och ogrish vette fan, finns mycket bättre sidor som rotten var för 20 år sen biggrin.gif Bara googla valfria saker gärna med gore i söket ^^
Meriona
Fake är det knappast. Jag har sett filmen förut och det är så äkta som det kan bli i mina ögon.
Och förjävligt att det ska behöva hända. sad.gif Alla vovvar ska ha rätt till ett vettigt liv!
Överbölingen
Fake eller inte. Vill inte avgöra.

Men förhoppningsvis så får det kanske någon olämplig djurägare att reagera och ta sitt ansvar.
herkules
varför görs det försök på djur? de borde göras på människor.
andersen
CITAT (herkules @ 18-12-2011, 09:01) *
varför görs det försök på djur? de borde göras på människor.


Ställer du upp det, jag gör inte det. Sedan borde det ju inte finnas onödiga djurförsök, dvs på smink och andra onödiga saker.
herkules
CITAT (andersen @ 18-12-2011, 15:09) *
Ställer du upp det, jag gör inte det. Sedan borde det ju inte finnas onödiga djurförsök, dvs på smink och andra onödiga saker.

hur kan man tycka att det är ok att använda försvarslösa djur till sådan verksamhet?
stryk ska folk ha!
abbbe
CITAT (herkules @ 18-12-2011, 09:01) *
varför görs det försök på djur? de borde göras på människor.

Okej?
herkules
ja! om alla försök gjordes på människor så kan iaf de säga ifrån när försöken gör ont, vad har vi för rätt, bara för att människor ska leva, att utsätta försvarslösa djur för detta?
äckligt!
Anma
Undra vem man skulle kunna övertala till att få en miljon cancerceller i sig för att sedan få testa om någon viss medicin fungerar eller inte?
Jag är kluven till djurförsök. egentligen tycker jag inte alls om det men utan djurförsök skulle cancer fortfarande vara en dödlig sjukdom jämt. Bara som exempel.
Däremot djurförsök på smink och sånt skit är jag helt emot.
merlin68
CITAT (Anma @ 23-12-2011, 17:10) *
Undra vem man skulle kunna övertala till att få en miljon cancerceller i sig för att sedan få testa om någon viss medicin fungerar eller inte?
Jag är kluven till djurförsök. egentligen tycker jag inte alls om det men utan djurförsök skulle cancer fortfarande vara en dödlig sjukdom jämt. Bara som exempel.
Däremot djurförsök på smink och sånt skit är jag helt emot.



Håller med! Sjukdomsforskning är en sak med att göra onödiga tester på smink är ju helt förkastligt thumbdown.gif
herkules
nej, inte heller till sjukdomsforskning ska försvarslösa djur användas tycker jag, de får hitta på något annat, djurförsök går inte att försvara även om människor dör.
skånepåg
http://www.endalldisease.com/?p=4915 Cannabis minskade cancer tumörer med 50% Cannabis har många användningsområden med samma och många gånger bättre effekt och mindre biverkningar än dagens medecin, finns en hel del syntetiska preperat redan och några även i sverige ^^
merlin68
CITAT (Skruttis @ 17-12-2011, 17:14) *
Det var för innerligt väl att hunden fick komma till dig Merlin68! smiley_small_hug.gif Hon fick en ny start i livet och ett mycket bättre liv dessutom.
Tycker inte att det ser ut som fejk på filmen. Man kan ju se att hundarna försiktigt känner sig fram med tassarna och ser förvånade ut.


Tack! Alla djur jag har eller har haft kommer från vanvårdshem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon