torvan
någon spekulant?
Eva i Skåne
Jag har så gott om egna så jag bryr mig inte om att köpa några confused.gif
merlin68
Haha äntligen har jag hittat en alternativ inkomstkälla tjohej a0a.gif
Eva i Skåne
CITAT (merlin68 @ 26-11-2011, 21:21) *
Haha äntligen har jag hittat en alternativ inkomstkälla tjohej a0a.gif


Ja, lycka till säger jag yes.gif
merlin68
CITAT (Eva i Skåne @ 26-11-2011, 21:24) *
Ja, lycka till säger jag yes.gif



Jo tänk vad mycket nya växter man kunde köpa om man sålde 40 säckar "guldlöv" tongue.gif
torvan
Jag blev faktiskt erbjuden gratis löv av en granne w00t.gif
det var när han såg hur jag täckte mina nygrävda rabatter och trädgårdsland med löv.
Måste bara säga att jag är helt lyrisk över jorden här på Hven.
Vilken skillnad mot den kalla jobbiga lerjorden jag är van med.

Azur
"Eftersom jag har en katt som är allergisk" hahahaha han/hon har humor i alla fall.

40 säckar löv vore väl inte så dumt, paketerat och klart, fast transporten blir jobbig.
Motti
Finns en visa om det : Allting går att sälja med mördande reklam kom och köp konserverad gröt !tror det var Hasse och Tage som gjorde den smile.gif Jo då allt går att sälja med reklam hur tokigt det än är whistling.gif
RibesRubusVitis
Inte Hasse & Tage, utan Olrog.
Motti
Olrog ? men visst var han textförfattare smile.gif
mamamaggan
Ulf Peder Olrog gjorde en hel mängd med visor och sjöng även in dem själv.
malcolm
Fö, finns det konserverad gröt att köpa, plastkorvar med risgrynsgröt, tom. tunnpannkakor och plättar finns på butikernas hyllor.
Anna-Karin Lundberg
Haha, det känns rätt uppenbart som ett skämt, men iblad undrar man.
Jag kollade på Tradera, det finns en trädgårdsrubrik där. Nån hade lagt ut annonser med olika "örter" och skrivit fint om dem och lagt ut bilder på små nyuppgrävda plantor i krukor. Det fanns allt möjligt att välja på, som röleka, groblad, nejlikrot och andra "fina" örter som de flesta av oss nog skulle kalla ogräs. Jag följde inte auktionerna, så jag vet inte om de blev sålda eller till vilket pris - men det är sant att allt går att sälja med mördande reklam!
*Stintan*
CITAT (Anna-Karin Lundberg @ 27-11-2011, 09:01) *
Haha, det känns rätt uppenbart som ett skämt, men iblad undrar man.
Jag kollade på Tradera, det finns en trädgårdsrubrik där. Nån hade lagt ut annonser med olika "örter" och skrivit fint om dem och lagt ut bilder på små nyuppgrävda plantor i krukor. Det fanns allt möjligt att välja på, som röleka, groblad, nejlikrot och andra "fina" örter som de flesta av oss nog skulle kalla ogräs. Jag följde inte auktionerna, så jag vet inte om de blev sålda eller till vilket pris - men det är sant att allt går att sälja med mördande reklam!


Och vad är det för fel på dessa örter du gav exempel på? Det finns ju användningsområden även för dessa.
Azur
CITAT (*Stintan* @ 27-11-2011, 11:25) *
Det finns ju användningsområden även för dessa.

Samma med 40 plastsäckar löv. Hade jag plats skulle jag gärna ta några säckar, trycka i lite vatten, och låta dem stå och kompostera till våren. Lövjord är inte fel alls.
skånepåg
Ja, naturen är full med (medecin växter) Som folk vill ha som andra kallar skräp ^^
Gick ju ett program på svt tror jag det var förra året med en kille som gjorde en jäkla massa hemmedecin och salvor och annat av vad man hittar i naturen =)
Anna-Karin Lundberg
Javisst finns det användningsområden för allt, Stina, men man behöver inte köpa groblad på Tradera. Gå och hämta ute det man vill ha, men då måste man ju veta hur groblad, rölleka och vitklöver ser ut - men här var "örterna" presenterade som speciella växter och lyckades säljaren få det sålt så fanns ju uppenbarligen en marknad. Allt går ju att sälja med mördande reklam!
*Stintan*
CITAT (Anna-Karin Lundberg @ 27-11-2011, 21:23) *
Javisst finns det användningsområden för allt, Stina, men man behöver inte köpa groblad på Tradera. Gå och hämta ute det man vill ha, men då måste man ju veta hur groblad, rölleka och vitklöver ser ut - men här var "örterna" presenterade som speciella växter och lyckades säljaren få det sålt så fanns ju uppenbarligen en marknad. Allt går ju att sälja med mördande reklam!


Alla kanske inte har den möjligheten.
Fjortispower
Åh vad härligt det skulle sitta med fyra säckar löv nu! NOOT!! sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon