Sidor: 1, 2
Margith
Nu har jag blandat om alla kvarvarande fröpåsar och skrivit ny adresslista.

Den nya adresslistan ser ut så här:

1. Iren
2 .Ally
3. ingrid fuxwall
4. Sqrulan
5. Östh
6. Eva 33c
7. trientalis
8. tulle
9. Ewa och Janne
10. Irene_L
11. Ester M
12. Fotograf Johanna
13. Lotta Jo
14. Margith

Om det inte är absolut glashalt åker jag in till stan med kuvertet i morgon. Kuvertet bör alltså vara framme hos nr 1 antingen måndag eller tisdag.
LottaJo
Jaaaa, ett varv till - längtar redan!!!! yahoo.gif
sqrulan
smiley_small_hug.gif Åhh va roligt! Stoppa ner lite godingar nu Ingrid giggle.gif Jag ska bjuda Östh på fina frön! tummenupp.gif

Hoppas att det finns lite frö av vackra gräs för jag är gräsligt intresserad ha ha....
Margith
Det var glashalt i morse, men jag åkte i alla fall smile.gif

Jag hittade en brevlåda som töms idag, kuvertet borde alltså vara framme på måndag om posten sköter sig.

Nu hoppas jag att ni hittar spännande fröer i kuvertet, jag räknade inte fröpåsarna, men det var ganska många.

Om jag får bestämma är det här sista varvet för i år. Kan ni vara snälla och komma ihåg att stryka ert namn från adresslistan, om ni håller med mig.
Om ingen stryker sig från listan får jag väl tänka om laugh.gif
sqrulan
confused.gif Så du menar att OM vi inte stryker oss så blir det en tredje omgång? Skrev du fel nu? He he he....farligt för vill du göra om detta?
Margith
CITAT (sqrulan @ 19-11-2011, 12:25) *
confused.gif Så du menar att OM vi inte stryker oss så blir det en tredje omgång? Skrev du fel nu? He he he....farligt för vill du göra om detta?


Njae, jag menar att om ingen stryker sig från listan så har väl jag fel. Jag tycker ju, av erfarenhet, att det är varv 3 som strular mest.
Och min mamma brukar säga att man ska sluta när det är som roligast.

Men om ni alla vill ha ett 3:e varv, så fogar jag mig i det.
Självklart ställer jag upp på att genomföra ett 3:e varv om ni vill det.
Kedjan är inte min, kedjan är vår smile.gif

sqrulan
tummenupp.gif Okej! Jag kanske stryker mej?????
Margith
Ja, du har väl varit med lika länge som jag?
Du får fundera på vad som är rätt att göra kompiskram.gif
Iren
Ser fram emot måndag! När gör man det i vanliga fall biggrin.gif
LottaJo
Då skulle du ha varit efter mig Sqrulan, så hade jag kunnat stoppa ner lite Pampasgräs och Milium effusum 'Aureum'... flirting.gif
Trodde inte gräs gick hem så jag la inte i några såna sist. Fast det kanske ändå är helt fel växtzon för dig?
Iren
Ja nu har jag fått, tittat o skickat vidare kuvertet till Ally rolleyes.gif
sqrulan
Ja det är nog fel zon för pampasgräs Lotta men Milium effusum 'Aureum' sådde jag i våras för att se om den kan övervintra här.
Eva 33c
Vi är bortresta en vecka i december, får hålla koll här om brevet behöver göra en liten omväg eventuellt.
Ally
Wow Iren, det gick fort, jag har fått fröna redan idag!!
Ska ta på mig lite längre än en (låååång!) natt denna gång ;-)
blomma.gif
Iren
Ja men så trevligt! Njut biggrin.gif
Ally
Kuvertet skickas vidare till Ingrid imorgon! Sorry Ingrid, det innebär nog att du får den på måndag istället för inför helgen crying.gif
ingrid fuxwall
Är det mig du menar?

Då har jag helgen på mig att leta efter frön jag kan skicka vidare
sqrulan
yahoo.gif Snaaart kommer det till mej!!!
ingrid fuxwall
Nu är påsen här, åker vidare strax men inte idag - posten kom för sent
Östh
Eftersom brevet ganska snart skall komma hit, så har jag ikväll laddat med nyvikta påsar och sorterat bland mängder av frö. Även om jag nu är förbredd, så tycker jag ändå att vi skall kosta på oss att fundera, planera och njuta av alla godsakerna. Vi hinner nog att så även om vi behåller brevet en dag extra el...?
LottaJo
Absolut, ingen panik tycker jag! Nu vet man ju att det är värt att vänta på... biggrin.gif
sqrulan
Visst ska man ta den tid man behöver på sig och inte stressa, men längta kan man ju göra ändå! Så ta det lugnt Ingrid jag har
absolut inte brådis! smile.gif
ingrid fuxwall
Du har så rätt men jag stoppade brevet på lådan idag innan tömning så jag hoppas att du får det strax

ingrid
sqrulan
bravo.gif Åhh vad kul!
ingrid fuxwall
Har du fått brevet?
sqrulan
Nej, men jag får det antagligen idag vid 1-2 tiden så jag kommer att ha full koll efter den gula postbilen! giggle.gif

Yes! Fröbrevet kom idag och jag skickar det vidare i morgon, ska googla på sex stycken sorter och se om jag ska behålla nån! g.gif
ingrid fuxwall
Drar en djup suck, skönt att det kom vidare efter mig!
sqrulan
Ja nu är det jag som får hålla andan och tummarna så att det kommer fram. giggle.gif
Eva 33c
Ungefär 2 st per vecka hinnes det med verkar det som. Det gör att brevet förmodligen kommer att anlända till mig under en vecka när vi inte är hemma. Kanske kan den som har listan redan nu sätta mig längre bak, dels för att det stoppar upp kedjan annars, men risken finns att det blir liggande i postlådan också nån dag.
Margith
CITAT (Eva 33c @ 03-12-2011, 12:15) *
Ungefär 2 st per vecka hinnes det med verkar det som. Det gör att brevet förmodligen kommer att anlända till mig under en vecka när vi inte är hemma. Kanske kan den som har listan redan nu sätta mig längre bak, dels för att det stoppar upp kedjan annars, men risken finns att det blir liggande i postlådan också nån dag.


Skriv ett PM till mig är du snäll. Jag ordnar det om jag bara vet lite mer exakt när du är bortrest.
Margith
Nu har jag ändrat om lite i adresslistan. Jag har ändrat i första inlägget.
Om det här ger bekymmer för någon annan i listan, var snäll och PM:a mig.
Östh
Sqrulan du kan andas ut, posten har skött sig, när jag kom hem ikväll låg det trevliga brevet i lådan. tummenupp.gif I morgon åker det vidare (enl den nya listan) till Eva33c.
sqrulan
tummenupp.gif Toppen!
Eva 33c
Fick brevet idag, har nu packat om det och postar till trientalis i morgon... tummenupp.gif

Postade brevet i morse så kanske kanske det kan vara framme före helgen....
trientalis
Brevet kom till mig idag. Så nu har jag helgen på mig att välja ut det jag vill ha. Ska ha det klart att skicka vidare på måndag.
tulle
Vilken tur jag har. Då hinner jag både få kuvertet och sända det vidare innan jag den 22:e som vanligt åker till Spanien över jul och nyår.
trientalis
Kuvärtet är packat o klart och ligger på väl synlig plats så jag kommer ihåg att lägga det på lådan i morgon.
Så, tulle, du ska nog hinna få det i tid. Trevlig helgresa önskas dig.

Lena
tulle
Inget kuvert kom i tisdags, inget kuvert kom igår. Började bli orolig att jag inte skulle hinna, men idag dök så frökuvertet upp hos mig. Nu skall här väljas och vrakas.
OCH JAG KOMMER INTE ATT STRYKA MIG.
Margith om du inte vill köra en tredje runda i år (2011-2012) kan jag tänka mig att överta den.
Ja, jag vet - jag är tokig, inget att göra något åt.........
tulle
Ewa, gör dig beredd. Frökuvertet är postat och på väg till dig.
Ewa och Janne
Jag ska stå vid brvelådan och vänta imorgon!!
Irene_L
Idag fick jag kuveret! yahoo.gif

Nu har jag valt ut och lagt i nya fröpåsar och på eftermiddagen lägger jag det på brevlådan!

Hoppas du hinner få det innan jul, Ester M!
EsterM
Här går det undan, idag var brevet hos mig. yaay.gif
Nu tar jag julhelgen på mig att titta och fundera, så kommer det till Johanna i mellandagarna.
LottaJo
bravo.gif Jaaaa, det börjar närma sig!!!! Kanske det hinner hit innan nyår?...
När börjar ni så? Jag kan knappt hålla mig, vill börja NUUU!... yahoo.gif
EsterM
Nu ligger brevet på lådan. Tömning 13.00 och jag lade på det 12.55.
Hoppas brevbäraren inte kom för tidigt.
God Fortsättning till er alla.
Fotograf Johanna
Åh, vad spännande det ska bli att få kuvertet igen!

Jag har tyvärr ingen fungerande internetanslutning hemma just nu så jag kan nog inte skriva här när jag har fått det, men jag ska byta och skicka vidare så fort jag kan.
EsterM
Fort men fel,
brevbäraren fick tydligen tag på brevet, men skickade tillbaks det till mig.
Jag hade inte gjort något kryss över avsändare, även om det stod avs på baksidan före mitt namn och adress.
Nu har jag kryssat och satt på nya frimärken och lagt brevet på lådan igen. Troligen så kom jag efter tömningen. Hoppas posten förstår att skicka det rätt den här gången.
LottaJo
Åh, det här är en sån himla bra idé, tack för att du orkar driva den Margith!!! Det är lika underbart varje gång det dimper ner ett sprängfyllt kuvert med massor av olika frösorter, bättre än julafton!!! yahoo.gif
Fick det igår och Googlade halva kvällen - hittade några godbitar att byta till mig även denna gång å nu ligger det på lådan på väg tillbaka till dig Margith!

Jag strök mig på listan dock - nu börjar jag nå min (läs: makens) gräns för hur många sorter jag kan så i år (man får smygöka lite från år till år så han hinner vänja sig... giggle.gif )
solbrud

Min "gubbe" och jag är nykära så han är vääääldigt tolerant så här i början.
Fats han ringde hem från jobbet nyss och tipsade om nån plats i ett förråd i källaren där jag kanske kan ha en del av mina fröer och tillbehör.
Så frågan är om det rosa skimret(förälskelsen) börjar tunnas ut precis som ozonlagret.

Jag får nog fundera på din taktik som verkar kanonbra. Jag lägger också frön på olika ställen så att han kanske inte inser hur mycket jag har. Problemet är att man kan glömma var man har alla frön själv. Och då måste man ju köpa fler:D.
LottaJo
Kärlek är bra, i många avseenden... biggrin.gif

Jag oroar mig lite för att hitta platser att plantera allt framåt sommaren. Men det kanske löser sig av sig själv - det är bara andra året jag provar att fröså så det är nog långt ifrån allt som kommer upp...
Margith
Nu har kuvertet kommit till mig.
Jag säger bara: vad är julafton mot ett sånt här kuvert i brevlådan?

Tack allihopa smiley_small_hug.gif

Nu väntar jag in de andra kuverten innan jag tar ställning till en eventuell fortsättning.

Det är bara 4 st som vill ha en 3:e omgång, är det ungefär lika många i de andra kedjorna skulle det kunna betyda att varv 3 bara blir 1 kedja. Då kan det kanske vara idé att köra 1 varv till.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon