Full version: Kopia på ID?
Fjortispower
Hej älsklingar! Allt väl hoppas jag.

Konstig rubrik kanske, men så här är det. Fick order om att ta med kopia på ID kort/ pass för ett ärende imorgon bitti. Men hur fixar man det? blush.gif Biblioteket var den enda ledtråden jag fick. Då antar jag att man ska kunna skriva ut sin kopia via papper. Men vadå, ska jag scanna in min legitimation till ett dokument på datorn för att kunna skriva ut det eller? g.gif

Ja som sagt, har ingen aning, så dela gärna med er om ni kan!
Meriona
Bibblan har en kopieringsmaskin som du bara lägger ditt IDkort på och så kommer det ut en papperskopia till en kostnad av 2 spänn eller nåt. Annars kan du säkert kolla med den som kräver kopian om du inte kan få kopiera det hos dem, kanske gratis till och med.
Fjortispower
CITAT (Meriona @ 08-11-2011, 22:45) *
Bibblan har en kopieringsmaskin som du bara lägger ditt IDkort på och så kommer det ut en papperskopia till en kostnad av 2 spänn eller nåt. Annars kan du säkert kolla med den som kräver kopian om du inte kan få kopiera det hos dem, kanske gratis till och med.

Jo, den tekniken kan jag. Men det var tyvärr inte det jag frågade. Jag frågade helt enkelt hur man kopierar sin legitimation...
gnon49
CITAT (Fjortispower @ 08-11-2011, 22:47) *
Jo, den tekniken kan jag. Men det var tyvärr inte det jag frågade. Jag frågade helt enkelt hur man kopierar sin legitimation...

Man kopierar sin legitimation precis som Meriona beskriver. För du skall väl inte klona den.
Anma
CITAT (Fjortispower @ 08-11-2011, 22:47) *
Jo, den tekniken kan jag. Men det var tyvärr inte det jag frågade. Jag frågade helt enkelt hur man kopierar sin legitimation...

Man kopierar legitimationen på exakt det sätt som Meriona beskrev. Man lägger legget/Passet i kopieringsmaskinen, trycker på knappen och ut kommer en papperskopia på legget/passet. det enda som behövs är en kopieringsmaskin.
Fjortispower
Haha, ok tack för hjälpen! Har full koll nu på hur man gör. yes.gif

Man får vara lite trög ibland. wink.gif
herkules
fota id m mobilen o mejla? funkar om det inte måste vara papperskopia.
Fjortispower
En följdfråga, om ni inte tröttnat, he he... angel_not.gif

Hur stor ska kopian vara om jag ska kopiera ut mitt legg och om det spelar roll? Täcka hela A4 eller vara lika stor som verkligheten på ett A4 papper?
anncharlotte
Lika stort som verkligheten brukar gå bra, se bara till att det blir läsbart :-)
Gossen Ruda
En kopia är alltid lika stor som originalet, är kopian större blir det en förstoring istället.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon