Hans i Mälardalen
Som sagt, jag har lagt ut en hemsida med "smågodis" i form av bilder.
Ni är alla välkomna in o ta en titt: Min hemsida.

MvH
abborrmaster
stilig.... Men frames? frames?
Fialotta
Grattis till din fina hemsida...vilka härliga bilder...
min favvobild blev Zingo vid dammen smile.gif

Den bilden får du första pris för utav mig tongue.gif laugh.gif
Susanne i Linköping
Ikväll är jag lite småsur (pga envis huvudvärk) så du får stå ut med en del kritik. Hoppas att den åtminstone är någotsånär konstruktiv.

Varför så jättestor text och varför så stor sida? Texten kunde gott vara lite mindre och själv tycker jag det är bättre när sidan inte fyller ut skärmen helt och hållet, så att jag kommer åt fönstren under.

Massor av fina bilder, men funktionen att få upp en infotext när man håller pekaren över den förstorade bilden verkar inte funka.

Slut på sura kommentarer. Nu ska jag gå tillbaka till Hans sida och titta på alla bilderna istället. rolleyes.gif
Hans i Mälardalen
Det var underligt att inte texten fungerade för dig, det funkar för mej!? man måste hålla musen still ett tag, men om det inte funkar så står det i alla fall nere i marginalen i vänstra hörnet.
Ti bee
CITAT (abborrmaster @ 08-03-2004, 22:59)
stilig.... Men frames? frames?

Gillar du inte frames? Håller på med en hemsida själv, den har också frames. Vilka är invändningarna? rolleyes.gif

Underbara bilder, Hans! wub.gif Vilken fin trädgård ni har! smile.gif
Anna-C
Härligt, blommiga bilder!
Men oj! så mycket scrollande det blev när bildskärmen inte ville räcka till... ohmy.gif smile.gif

Mysig damm!!
Susanne i Linköping
Nu blev det värre, nu poppar det nya fönstret upp men inte ens den förstorade bilden dyker upp. Behöver man använda en viss browser för att det ska funka? Starta bara inga nya krig genom att säga nåt om att Netscape får man inte använda, jag är tillräckligt grinig redan nu. sad.gif

Dessutom är jag avundsjuk på din trädgård, tittade på ett hus i helgen men sambon tyckte inte om det. sad.gif
Hans i Mälardalen
Tänkte inte på att det blir problem med skrollning, själv har jag en 19-tum skärm. Jag ska försöka göra något åt det. Håll i er, nu ställer jag en säkert dum fråga, vad är frames?
nilla
Vilka fina bilder!! Kul.

Är den genererad med Frontpage? Kan i så fall förklara att den är lite buggig. Funkar bra i Netscape för mej men ingen av popup bilderna visas i Explorer. Känner igen problemet, hänger förmodligen på klyddiga javascript.

Någon klagade på frames ... men det har du ju inga! Det är bara layouten på förstasidan som ser så ut.

CITAT
Gillar du inte frames? Håller på med en hemsida själv, den har också frames. Vilka är invändningarna?


Man har börjat gå ifrån frames bl.a för att det är svårt att länka till en specific sida på sajten utan att tappa bort navigationen. Synd, tycker jag eftersom frames har fördelar när det gäller snabbheten i navigeringen.

Nu ska jag njuta av Hans bilder!

Gunilla
*Felix matte*
Så många vackra bilder wub.gif Den sidan är inlagd på mina favoriter och kommer få många besök. biggrin.gif
Jag ser infotexten när jag håller pekaren på stora bilden och har inga problem med text eller annat smile.gif (17 tum skärm)
Betty
CITAT (Hans i Mälardalen @ 08-03-2004, 23:22)
Håll i er, nu ställer jag en säkert dum fråga, vad är frames?

Hans, läs här: Frames
PS. Fina bilder på din hemsa! smile.gif
Zanna
Bilderna är jättefina och trädgården verkar mysig
Eva i Skåne
Så fint du har gjort i trädgården smile.gif . Jag är imponerad att du får plats med så mycket i en liten trädgård och att allt ser så lyckat ut. Bra jobbat Hans wub.gif .
En liten fråga: Vad heter den prickbladiga funkian som är så översållad med låga blå blommor?
renate
Vilken fin hemsida du har gjort,fina blombilder,snygg damm du byggde med vattenfall,lite avis för att jag kan inte bygga damm har tummen mitt i nåja.Jag hade inga problem med dina bilder och texten,17 tum skärm tror jag har eller19t?vet ej så noga.Katten är en prydnad till din trädgård.
Mvh.Renate
Kajsa
Dammen var så fin, nu blir väl dina grannar gröna av avund?
Vilket jobb ni lagt ner, mycket fint med alla blommor.
Den prickiga vid dammen är inte det en lungört??
Posse
CITAT (Hans i Mälardalen @ 08-03-2004, 23:22)
Tänkte inte på att det blir problem med skrollning, själv har jag en 19-tum skärm. Jag ska försöka göra något åt det.

Ja, det var verkligen "storstilat", de flesta klarar nog läsningen galant utan glasögon. rolleyes.gif
Det är sämre med för finstilt.

Men huruvida en webbsida "får plats" på skärmen beror inte på hur många tum den är, utan vilken skärmupplösning man kör med. Hans verkar ha gjort sajten med skärmen inställd på 1024 x 768, alltså en av de högre upplösningarna.
Själv använder jag 640 x 480 för att få skaplig storlek på text och bilder på min lilla skärm som jag nu uppmätte till 13½ tum (diagonalt).
Ewa L
Jättetrevlig!
Har oxå 19" så jag hade inte heller några problem.
Hans i Mälardalen
Tack för alla vänliga ord, de värmer wub.gif
Till nilla kan jag meddela att jag inte har gjort sidan i frontpage, tycker det är alldeles för krångligt. Jag har gjort den i ett program som heter Selida.
Och Kajsa, givetvis har du rätt, det är en lungört och inget annat. Jag ska rätta till det med detsamma.

MvH
abborrmaster
Japp som ni mer eller mindre kosntaterat... framesen försvinner... DET var det som störde mej - i övrigt skitfin!
nilla
CITAT (Hans i Mälardalen @ 09-03-2004, 15:42)
Till nilla kan jag meddela att jag inte har gjort sidan i frontpage, tycker det är alldeles för krångligt. Jag har gjort den i ett program som heter Selida.

Kikade på koden och den ser ju betydligt snyggare ut än Frontpages så det är nog ett klokt val! smile.gif

Jag kan fortfarande inte få popupfönstren att funka i Explorer - nån annan som har samma problem?

Fast det är klart, bilderna är ju lika fina i Netscape! Här vill man stanna länge... jättefint!

Gunilla

något senare... hmm, nu funkar det men jag måste ladda om hela sidan mellan varje popupfönster - så nåt knas verkar det vara.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon