Full version: Juicemaskin
andersen
juicemaskin är det något att ha? funderarar på att köpa en sådan vill göra på grönsaker och bär,är det någon som kan tipsa om någon bra sådan, eller är det bara en maskin som blir inställd i skåpen?

I dag så kokar jag saft och silar det med en perselsil? det går ju det med, men jag skulle vilja göra lite juice på grönsaker åxå.
Peztis
Har en råsaftscentrifug som jag använder väldigt sproadiskt, man ställer ju undan den och sedan glömmer man bort den.

Men jag använde den senast när jag skulle göra ponzu-dressing och behövde 1 msk ingefärsjuice. Enl receptet behövde man ca 12 cm men i o m centrifugen behövde jag inte ens hälften!

Det ÄR bra med en råsaftscentrifug men man ska ju komma ihåg att använda den också.
Huggorm
En arbetskamrat köpte en råsaftcentrifug, och den fungerade väldigt bra. Men han insåg ju inte förrän den dök upp hur stor den var, ca. 50x50cm, ungefär som en diskmaskin. Det gäller att ha plats för den.
Suz
Jag har en från Philips och den är inte så himla stor...som en kaffebryggare ungefär.Suverän tycker jag!Enkel att rengöra vilket är ett plus här...den förra använde jag knappt just på grund av att den var så knölig att göra rent!
I denna sätter jag en platspåse i behållaren så är det bara att kasta när man är klar!

En sån här har jag..

Råsaftscentrifug
Peztis
CITAT (Huggorm @ 23-10-2011, 17:12) *
...Men han insåg ju inte förrän den dök upp hur stor den var, ca. 50x50cm, ungefär som en diskmaskin. Det gäller att ha plats för den.


Oj! Så stor är inte min! Som en kaffebryggare som nämnts ovan. Kanske 15x25 cm... coh 30 hög.
Min är av märket Nordica så det var väl innan det slogs ihop med OBH. Det berättar väl också hur gammal den är... biggrin.gif
andersen
Tack för svaren, då vet jag vad jag skall titta efter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon