batski
Inte för att jag skulle gilla dansbandsmusik, men jag tycker faktiskt att det här är både kul och trevligt smile.gif

Djurens rätt gör almanacka med dansbandsmusiker

"Dansbandsmusiker vi får se i den kommande almanackan är Casper Janebrink, Lotta Engberg, Olle Jönsson, Christina Lindberg, Henrik Strömberg, Erica Sjöström, Lotta Engberg, Sten Nilsson, Kikki Danielsson, Mats Bergmans, Klaz-Ingelaz och Maria Rolf."
*Stintan*
Tur att det finns almanacka på nätet tongue.gif
herkules
jag skulle inte klara mig utan min almanacka på köksväggen! trist m dansbandsmusiker men man får köpa en för den goda sakens skull! smile.gif
Gossen Ruda
Jag brukar köpa första numret av Slitz varje år med deras almanacka. Bättre bilder där. biggrin.gif
Orkidétjuven
PETA gör Kalender med vad de kalla för slaktporr.
http://www.metro.co.uk/weird/846038-grueso...alendar-slammed
Red Top
CITAT (Orkidétjuven @ 20-09-2011, 17:47) *
PETA gör Kalender med vad de kalla för slaktporr.
http://www.metro.co.uk/weird/846038-grueso...alendar-slammed

Hör rätt och för rätt, brukade man säga förr. rtfm.gif

Det är väl inte PETA, som gör kalendern? De fördömer den!

Rätt ska vara rätt!

wink.gif
batski
CITAT (herkules @ 20-09-2011, 17:10) *
jag skulle inte klara mig utan min almanacka på köksväggen! trist m dansbandsmusiker men man får köpa en för den goda sakens skull! smile.gif


tummenupp.gif
batski
CITAT (Red Top @ 20-09-2011, 18:17) *
Hör rätt och för rätt, brukade man säga förr. rtfm.gif

Det är väl inte PETA, som gör kalendern? De fördömer den!

Rätt ska vara rätt!

wink.gif


Ja, PETA gör tillräckligt mycket dumt som man kan kritisera dem för, så man behöver kritisera dem för dumheter som de faktiskt inte är skyldiga till.
Meriona
Jag har gått ur Djurens Rätt för några år sen för de gjorde mig förbannad med sin "nya" profil. Så deras kalender tänker jag inte köpa ens om det är en med Wilmer X. sad.gif
batski
CITAT (Meriona @ 20-09-2011, 20:33) *
Jag har gått ur Djurens Rätt för några år sen för de gjorde mig förbannad med sin "nya" profil. Så deras kalender tänker jag inte köpa ens om det är en med Wilmer X. sad.gif


Oj, menar du att du lämnade organisationen bara för att du inte tyckte om den nya loggan och de nya färgerna? Det var en stark reaktion måste jag säga.
Meriona
CITAT (batski @ 20-09-2011, 20:43) *
Oj, menar du att du lämnade organisationen bara för att du inte tyckte om den nya loggan och de nya färgerna? Det var en stark reaktion måste jag säga.

Nej inte alls, men den nya profileringen till en veg(an)-inriktad förening istället för en förening mot djurförsök som den var när jag gick med för 25 år sen. Jag skrev till ledningen och informatören flera gånger och frågade om det var deras syfte att skrämma bort köttätarna som funnits med sen föreningens start, men när de inte förnekade det utan bara fortsätte spä på med sitt nya program så bad jag dem faktiskt dra åt skogen. Det finns andra föreningar som är minst lika effektiva, Djurskyddet till exempel. Där man är välkommen oavsett vad man äter.

batski
CITAT (Meriona @ 20-09-2011, 20:48) *
Nej inte alls, men den nya profileringen till en veg(an)-inriktad förening istället för en förening mot djurförsök som den var när jag gick med för 25 år sen. Jag skrev till ledningen och informatören flera gånger och frågade om det var deras syfte att skrämma bort köttätarna som funnits med sen föreningens start, men när de inte förnekade det utan bara fortsätte spä på med sitt nya program så bad jag dem faktiskt dra åt skogen. Det finns andra föreningar som är minst lika effektiva, Djurskyddet till exempel. Där man är välkommen oavsett vad man äter.


Jaha ok, fast man är välkommen som medlem i Djurens Rätt oavsett vad man äter. Långt ifrån alla medlemmar i Djuren Rätt är veganer.
Meriona
Vad tycker du själv att tidningen ger för känsla nuförtiden då? ohmy.gif När ledningen tillochmed säger att det ska förespråkas? När en förening går från att heta Nordiska Samfundet mot Plågsamma Djurförsök till att ändra namn (för att inte irritera) och helst ändra logga (för att inte irritera) till dessutom ändra inriktning, då är det inte samma förening längre. Det är som att gå med sossarna men hamna i nåt ljusblått. tongue.gif
Meriona
Var inte min avsikt att nappa din tråd. Sorry. shy.gif
Piccante
Tanken på att ha Lotta Engberg o Sten Nilsson på väggen låter mest avskräckande. Kan de inte göra med bara söta djur?
Gita
CITAT (Markus_H @ 20-09-2011, 22:33) *
Tanken på att ha Lotta Engberg o Sten Nilsson på väggen låter mest avskräckande. Kan de inte göra med bara söta djur?

det kan bli ännu värre, tänk dig Christer sjögren på köksväggen......
Gita
Aqvakul
Christer Sjögren går fett bort! thumbdown.gif
Meriona
Jaså? Hellre två Christer Sjögren än en Ernst-Hugo Järegård iallafall.
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 21-09-2011, 21:22) *
Jaså? Hellre två Christer Sjögren än en Ernst-Hugo Järegård iallafall.

Hellre två Ernst-Hugo än en Christer, men helst ingetdera.. flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon