Eva i Skåne
Detta är min högst personliga åsikt och passar inte som svar i någon speciell tråd men
jag tycker det är trist att öppna en ny tråd som bara har en länk till en tidningsartikel eller nån sida på nätet i sitt innehåll.
Jag klickar inte på dessa länkar oavsett om det handlar om nåt högaktuellt eller nåt inslag på youtube. Sen är jag dessutom för lat för att ta mig igenom det som är skrivet på engelska så jag har alltså valt att inte klicka på dessa länkar.
Det är stor skillnad när det diskuteras något om växter och någon lägger in en länk som tipsar. Det utnyttjar jag också.

Detta är alltså vad jag tycker, någon håller kanske med mig och många gör det inte eftersom det kan bli stort engagemang i dessa trådar, men jag tycker det hade varit mer givande om trådskaparen skrivit några rader om ämnet och sen eventuellt hänvisat vidare till en länk
Som vanligt är det frivilligt vad man väljer att läsa.
Alba
Då är vi två - jag tycker man ska berätta vad inlägget handlar om och därefter kan man lägga in en länk.
Om inlägget bara har en länk så öppnar jag den inte.
gunsta
Tre, men jag är ny på forumet så mitt tyckande kanske inte räknas smile.gif
batski
Jag är en av dem som brukar göra det och hade aldrig tänkt på att det kunde upplevas som tråkigt eller jobbigt, så jag är tacksam för att ni säger det.

Ska ha det i åtanke i fortsättningen och försöka skriva några ord om sånt jag länkar till.

CITAT (gunsta @ 08-09-2011, 17:39) *
Tre, men jag är ny på forumet så mitt tyckande kanske inte räknas smile.gif


Klart det gör. Varför skulle tid spela nån roll? rolleyes.gif
Gossen Ruda
CITAT (gunsta @ 08-09-2011, 17:39) *
Tre, men jag är ny på forumet så mitt tyckande kanske inte räknas smile.gif

Varför inte? Även om du inte har hittat din plats i Odlas hieraki än. smile.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Eva i Skåne @ 08-09-2011, 17:29) *
Detta är min högst personliga åsikt och passar inte som svar i någon speciell tråd men
jag tycker det är trist att öppna en ny tråd som bara har en länk till en tidningsartikel eller nån sida på nätet i sitt innehåll.
Jag klickar inte på dessa länkar oavsett om det handlar om nåt högaktuellt eller nåt inslag på youtube. Sen är jag dessutom för lat för att ta mig igenom det som är skrivet på engelska så jag har alltså valt att inte klicka på dessa länkar.
Det är stor skillnad när det diskuteras något om växter och någon lägger in en länk som tipsar. Det utnyttjar jag också.

Detta är alltså vad jag tycker, någon håller kanske med mig och många gör det inte eftersom det kan bli stort engagemang i dessa trådar, men jag tycker det hade varit mer givande om trådskaparen skrivit några rader om ämnet och sen eventuellt hänvisat vidare till en länk
Som vanligt är det frivilligt vad man väljer att läsa.


Eva jag tycker likadant
*Stintan*
CITAT (gunsta @ 08-09-2011, 17:39) *
Tre, men jag är ny på forumet så mitt tyckande kanske inte räknas smile.gif


Klart det räknas och jag jag håller absolut med Eva jag också!
Peztis
Ja, lite bör man kanske besvära sig med att skriva varför man lägger dit en länk.
Huggorm
Exempelvis kan man skriva:

"Enligt denna tidningsartikel blir vi snart sju miljarder människor i världen, och det bara fortsätter öka. Jag tycker det är en skrämmande utveckling, och funderar på vad som kan göras för att vända trenden. Vad tycker ni om detta?"

Alltså något diskussionsunderlag, och en enkel förklaring till vad innehållet i länken är. Det behöver absolut inte vara något avancerat.

Sedan hör jag till de som tycker att Batskis trådstarter oftast har intressant tema, olyckskorp som jag är är ninja.gif
Piccante
CITAT (Huggorm @ 08-09-2011, 18:16) *
Exempelvis kan man skriva:

"Enligt denna tidningsartikel blir vi snart sju miljarder människor i världen, och det bara fortsätter öka. Jag tycker det är en skrämmande utveckling, och funderar på vad som kan göras för att vända trenden. Vad tycker ni om detta?"

Alltså något diskussionsunderlag, och en enkel förklaring till vad innehållet i länken är. Det behöver absolut inte vara något avancerat.

Sedan hör jag till de som tycker att Batskis trådstarter oftast har intressant tema, olyckskorp som jag är är ninja.gif

Håller med! det är helt oki att dela en intressant länk om något aktuellt ämne men ge gärna en ingång till diskussionen. Vad tycker du själv? varför borde vi diskutera det?
Sen är många skeptiska till att öppna en länk som heter www.link.com/dir/hxxxc/2220/id344555/fnffffdf man kan ju få virus av okända länkar och oseriösa sajter så när ni klistrar in länken skriv gärna en länktext tex:
här kan ni läsa Expressen

Whiskuchi
CITAT (Markus_H @ 08-09-2011, 18:32) *
Sen är många skeptiska till att öppna en länk som heter www.link.com/dir/hxxxc/2220/id344555/fnffffdf man kan ju få virus av okända länkar och oseriösa sajter så när ni klistrar in länken skriv gärna en länktext tex:
här kan ni läsa Expressen

Fast en länktext gör det snarare svårare att se vart länken leder. Till exempel klicka på den här helt ofarliga sidan wink.gif
Huggorm
CITAT (Whiskuchi @ 08-09-2011, 18:45) *
Fast en länktext gör det snarare svårare att se vart länken leder. Till exempel klicka på den här helt ofarliga sidan wink.gif

Har man Firefox som webläsare kan man hålla muspekaren över länktexten så kan man se nere i vänstra hörnet vilken länken egentligen är
batski
CITAT (Huggorm @ 08-09-2011, 18:16) *
Exempelvis kan man skriva:

"Enligt denna tidningsartikel blir vi snart sju miljarder människor i världen, och det bara fortsätter öka. Jag tycker det är en skrämmande utveckling, och funderar på vad som kan göras för att vända trenden. Vad tycker ni om detta?"

Alltså något diskussionsunderlag, och en enkel förklaring till vad innehållet i länken är. Det behöver absolut inte vara något avancerat.


Tar till mig av det ni säger smile.gif

CITAT (Huggorm @ 08-09-2011, 18:16) *
Sedan hör jag till de som tycker att Batskis trådstarter oftast har intressant tema, olyckskorp som jag är är ninja.gif


tongue.gif tummenupp.gif
Eva i Skåne
Tack för det tipset Huggorm. Har inte lärt mig så mycket om Firefox än.

Jag antar att fulltavvirus.com är ett skämt, men jag avstår från att öppna den sidan också.
Whiskuchi
CITAT (Huggorm @ 08-09-2011, 18:50) *
Har man Firefox som webläsare kan man hålla muspekaren över länktexten så kan man se nere i vänstra hörnet vilken länken egentligen är

Jag vet, det går i de allra flesta webbläsarna. Jag svarade på Markus inlägg om att folk är skeptiska mot okända adresser och det därför vore bra att skriva en länktext wink.gif

CITAT (Eva i Skåne @ 08-09-2011, 18:56) *
Jag antar att fulltavvirus.com är ett skämt, men jag avstår från att öppna den sidan också.

Japp, det är ett skämt påhittat för att få en riktigt misstänkt adress (jag kollade till och med så sidan inte finns på riktigt, för säkerhets skull)
Myosotis
CITAT (Huggorm @ 08-09-2011, 18:50) *
Har man Firefox som webläsare kan man hålla muspekaren över länktexten så kan man se nere i vänstra hörnet vilken länken egentligen är

Men... blink.gif !! Det är en av de saker som stör mig så med firefox, att man inte kan se det! Det gick ju med IE och jag saknar det verkligen. Hur kan man ställa in så man får se det på firefox?
Gossen Ruda
CITAT (Huggorm @ 08-09-2011, 18:50) *
Har man Firefox som webläsare kan man hålla muspekaren över länktexten så kan man se nere i vänstra hörnet vilken länken egentligen är

Fungerar i IE också.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag skall inte behöva att installera en nu webläsare bar för att några inte behagar att skriva några rader utna bar lägger in en länk ( ofog är det)
andersen
Jag hänvisar ofta till en länk... och tycker det är bra som ni vet så har jag problem med att bokstäverna "bråkar" med mej, och klarar inte av att skriva en roman,då är det lätt att länka till något som man vill visa på.
Ugglemormor
Jag är inte så van att kunna ens yttra om saken, men en liten tanke har dock dykt upp. Har inte fattat sammanhanget eller inte varit intresserad, så jag hoppar över dem än så länge......
Alba
CITAT (gunsta @ 08-09-2011, 17:39) *
Tre, men jag är ny på forumet så mitt tyckande kanske inte räknas smile.gif


Alla räknas. Välkommen till forumet.
gunsta
CITAT (Alba @ 08-09-2011, 20:10) *
Alla räknas. Välkommen till forumet.



Hjärtligt Tack smile.gif
batski
CITAT (Alba @ 08-09-2011, 20:10) *
Alla räknas. Välkommen till forumet.


tummenupp.gif
Ugglemormor
Tack för det! tummenupp.gif
Rihane
CITAT (batski @ 08-09-2011, 17:41) *
Jag är en av dem som brukar göra det och hade aldrig tänkt på att det kunde upplevas som tråkigt eller jobbigt, så jag är tacksam för att ni säger det.

Ska ha det i åtanke i fortsättningen och försöka skriva några ord om sånt jag länkar till.



Klart det gör. Varför skulle tid spela nån roll? rolleyes.gif


Skriv gärna några ord. När någon bara skriver in en länk ser jag det som att dom tycker länken är intressant att informera om men inte stannar kvar i tåten för att diskutera den.
Du har ju varit tydlig med rubrikerna som jag personligen funnit intressanta och jag har för ovanlighetens skull ändå klickat på länkarna.
Hade inte velat missa några av dina länkar så jag tänker inte gnälla över den typen av tåtar. Antar att en och annan tycker andra länkar är intressanta, men som sagt jag tolkar dom som bara informationståtar.
batski
CITAT (Rihane @ 09-09-2011, 12:36) *
Skriv gärna några ord. När någon bara skriver in en länk ser jag det som att dom tycker länken är intressant att informera om men inte stannar kvar i tåten för att diskutera den.


Yep, har tagit till mig av era synpunkter och har redan börjat göra det som ni efterfrågar smile.gif

CITAT (Rihane @ 09-09-2011, 12:36) *
Du har ju varit tydlig med rubrikerna som jag personligen funnit intressanta och jag har för ovanlighetens skull ändå klickat på länkarna.
Hade inte velat missa några av dina länkar så jag tänker inte gnälla över den typen av tåtar.


Vad kul att du tycker det! biggrin.gif You've just made my day yes.gif

CITAT (Rihane @ 09-09-2011, 12:36) *
Antar att en och annan tycker andra länkar är intressanta, men som sagt jag tolkar dom som bara informationståtar.


Hade inte tänkt på det. Tack alla för era synpunkter och förslag! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon