Full version: Kungahuset
torhyttan
Ja då kanske det är dags för han som ska bli morfar att växa upp?
Motti
Det finns många morfar och farfar o pappor som behäver växa upp Sverige tex min far och han är inte Kung.
Huggorm
Tre trådar bland de tio översta här på "småprat", det är uppenbarligen något som engagerar
torhyttan
Det finns det säkert, men då är han inte en offentlig person och uppbär ett appanage på x antal miljoner varje år.
Motti
Ja här försvinner text hit och dit som vanligt !Jo vad jag ville säga är att O Bama lever på mutor och bestickningar de betala för hans familj i Vita huset storkapitalet dessutom slipper Vi mutor och bestickningar !vill påminna om att Kungen och Silvia betalade större delen av Vicktorias bröllop med egna pengar !skulle vilja att en !då handlar Sveriges Kungahus om småpotatis.Läste ett inlägg här av någon som tyckte "stackars barn" om Viktorias och Daniells blivande barn ?men all sin da då ?finns väl barn massor av dom här i Sverige som har ett skitaskigt liv som blir slagna angripna av pedofiler mm.Tror den nya prinssesan eller prinsen får ett tryggt och bra liv med många många som älskar henne eller honom :)Och det är inte färdigt än !för även en prinssesa kan få missfall precis som vi andra Svenskar .Varför försvinner det text hela tiden här på Odla `?man skriver och tycker sedan när man läser texten så ser man att meningar fallit bort bara ?orkar inte skriva om allt bara angry.gif
torhyttan
Ojdå! Du kanske inte har läst om den motvillige monarken,i så fall tycker jag att det är dags att du gör det
Då kan man liksom få en annan uppfattning om hur det hela har varit.För du tycker väl ändå inte att vi bara skall vända blad och gå vidare?
*Stintan*
CITAT (torhyttan @ 19-08-2011, 23:11) *
Ojdå! Du kanske inte har läst om den motvillige monarken,i så fall tycker jag att det är dags att du gör det
Då kan man liksom få en annan uppfattning om hur det hela har varit.För du tycker väl ändå inte att vi bara skall vända blad och gå vidare?


Trams!
mamamaggan
Så skönt Motti att du har hitta några " gudar " som du kan sätta på en piedestal och beundra medan du tittar storögt på dem nerifrån gräsrotsnivå.


Det är ditt val men inte många andras , vi ser på världen med olika ögon verkar det som.


*Stintan*
CITAT (Motti @ 19-08-2011, 22:56) *
Ja här försvinner text hit och dit som vanligt !Jo vad jag ville säga är att O Bama lever på mutor och bestickningar de betala för hans familj i Vita huset storkapitalet dessutom slipper Vi mutor och bestickningar !vill påminna om att Kungen och Silvia betalade större delen av Vicktorias bröllop med egna pengar !skulle vilja att en !då handlar Sveriges Kungahus om småpotatis.Läste ett inlägg här av någon som tyckte "stackars barn" om Viktorias och Daniells blivande barn ?men all sin da då ?finns väl barn massor av dom här i Sverige som har ett skitaskigt liv som blir slagna angripna av pedofiler mm.Tror den nya prinssesan eller prinsen får ett tryggt och bra liv med många många som älskar henne eller honom :)Och det är inte färdigt än !för även en prinssesa kan få missfall precis som vi andra Svenskar .Varför försvinner det text hela tiden här på Odla `?man skriver och tycker sedan när man läser texten så ser man att meningar fallit bort bara ?orkar inte skriva om allt bara angry.gif


Det måste vara du och din dator som inte är överens för jag har då inte hört någon annan klaga på att text försvinner på Odla.
För övrigt var ditt inlägg mer begripligt innan du redigerade det än efter.
Motti
Du Stintan och Mammamaggan !ni måste ha det bra taskigt eftersom ni båda jämt gaddar ihop er mot mig och andra här på Odla!men vet ni jag bryr mig inte.Sist jag läste om våra rättigheter här i Sverige så har alla i Sverige rätt att utrycka sina åsikter då vi är en Demokratisk makt .Att som ni ständigt hacka på vissa här betyder ju att ni inte förståt det här med ytrandefriheten i Sverig alla ska tycka som ni annars kan de dra åt pipsvängen. eller så är de idioter .Vuxna Mobbare trodde inte det fanns slap.gif
*Stintan*
Är det att hacka att säga att ingen annan har sagt något om att text försvinner? Du säger det rätt ofta så då borde ju felet ligga hos dig och inte på Odla. Jag har inte sagt ett ord om din syn på kungahuset.
mamamaggan
CITAT (Motti @ 19-08-2011, 23:55) *
Du Stintan och Mammamaggan !ni måste ha det bra taskigt eftersom ni båda jämt gaddar ihop er mot mig och andra här på Odla!men vet ni jag bryr mig inte.Sist jag läste om våra rättigheter här i Sverige så har alla i Sverige rätt att utrycka sina åsikter då vi är en Demokratisk makt .Att som ni ständigt hacka på vissa här betyder ju att ni inte förståt det här med ytrandefriheten i Sverig alla ska tycka som ni annars kan de dra åt pipsvängen. eller så är de idioter .Vuxna Mobbare trodde inte det fanns slap.gif



Motti , varför tar du så illa vid dig ? Du säger att alla har rätt till att utrycka vad de vill och det är vad jag gjorde. Konstaterade också bara stillsamt att vi har olika syn .

Du däremot skriker på mobbning så fort någon inte delar dina åsikter.

Du ser på kungahuset på ditt sätt och jag ser på mitt sätt , är det mobbning ?


Nu tycker jag vi lägger ner det här .
Överbölingen
Jag och många med mig har en gång svurit soldateden. Däri ingår att vara konungen huld och trogen. Så är det med det. Mitt tyckande är sedan privat.
I den värld vi lever i nu har kungahuset större värde än för hundra år sedan. Och då kunde ändå kungen lägga sig i vissa saker om jag har förstått det hela rätt.
silos
Jag gillar Kungafamiljen och det är verkligen roligt att det kommer en baby dit och jag hoppas innerligt (ber) att det skall gå bra!
mamamaggan
Om jag skulle be för något så vore det för alla barn som föds under katastrofala förhållanden .

Skulle hellre vilja att pengarna går till de barnen än till kungahuset.
Aqvakul
CITAT (mamamaggan @ 20-08-2011, 19:52) *
Om jag skulle be för något så vore det för alla barn som föds under katastrofala förhållanden .

Skulle hellre vilja att pengarna går till de barnen än till kungahuset.

tummenupp.gif
merlin68
CITAT (Aqvakul @ 20-08-2011, 20:26) *
tummenupp.gif



Håller helt med tummenupp.gif
torhyttan
CITAT (merlin68 @ 20-08-2011, 21:02) *
Håller helt med tummenupp.gif

silos
CITAT (mamamaggan @ 20-08-2011, 19:52) *
Om jag skulle be för något så vore det för alla barn som föds under katastrofala förhållanden .

Skulle hellre vilja att pengarna går till de barnen än till kungahuset.


Ber gör jag även för andra barn och vuxna.

Och jag tycker att pengar skulle verkligen behöva användas till andra ändamål än den Kungliga familjen!
Ugglemormor
Ni har väl inte ungått att se i nyheterna de stackars barn i Afrika som svälter? Dit skickar jag det lilla jag får över för brylar behöver jag inte mer än nöden kräver.
Jag är neutral vad som gäller kungahuset för den har ju funnits så länge innan vi blev födda. . tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon