Full version: Dubbla pass?
Ewa L
Trots "mängder" av extra belysning när jag sådde, börjar eftertankens kranka blekhet träffa mig. De kommer att ta större plats när de är skolade! tongue.gif

Då tänkte jag: Kan de stå under lysrören 12 timmar var? Dvs 2:a skiftet går på kl 06.00 till 18.00 och v.v?
Inverkar det menligt på växterna? Jag förstår ju att de inte kan klockan nu, men kan de få problem längre fram när natt skall bli dag?
TeliaNet
hej.
det var uppe tidigare att "göra natt till dag".
det funkar ypperligt och när de ska solas ute så ställer de om sig.
Ewa L
Jag har försökt hitta länken, men nej...

Fick ju i alla fall svar från dig, tack!
Betty
Här är den! smile.gif
Ewa L
Tack Betty!!
Eftersom jag inte har växthus letade jag inte där. wub.gif
Betty
CITAT (Ewa L @ 01-03-2004, 11:37)
Tack Betty!!
Eftersom jag inte har växthus letade jag inte där. wub.gif

smile.gif Jag har heller inget växthus, jag letade med sökfunktionen! smile.gif
Ewa L
Det gjorde jag också. Gjorde avancerad sökning på natt OCH dag, ex.vis, men nada! Huvudsaken är ju att jag fick svar på min fråga, men jag använder faktiskt sökfunktionen väldigt frekvent.
Eva i Skåne
Ska du byta plats på alla dina plantor två gånger per dygn??? Det hade jag inte orkat med.
Ewa L
CITAT (Eva i Skåne @ 01-03-2004, 22:21)
Ska du byta plats på alla dina plantor två gånger per dygn??? Det hade jag inte orkat med.

laugh.gif biggrin.gif
Det beror nog helt enkelt på hur många plantor man har sått! Jag har sått alla perenner utomhus så inne är det "bara" 14 sorter. Dessutom står alla krukor på brickor i någon form, så så många handgrepp blir det ju inte. Inte behöver jag gå långt heller. Nåja, började i morse, får väl se hur länge jag har lust och ork att fortsätta för att ge bebbisarna max ljus.
Jag kan ju vara försökskanin och rapporterar. Mäter också mina biceps före och efter. tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon