trollius7
Vad är det här för en buske?

LÄNGRE ner i tråden finns en fungerande länk
Huggorm
CITAT (trollius7 @ 05-06-2011, 21:44) *

Bilden fungerade inte. Kanske man behöver ha facebook för att kunna se den?
ingrid fuxwall
Kunde inte heller se bilden - tycker alltid att det är så spännande när någon frågar om växter men som sagt denna såg jag inte
*Stintan*
Ja det går ju inte att länka till någons foton på FB. Då måste man ju vara medlem på FB och ha personen på sin vän lista.
Kryddan03
CITAT (*Stintan* @ 05-06-2011, 21:59) *
Ja det går ju inte att länka till någons foton på FB. Då måste man ju vara medlem på FB och ha personen på sin vän lista.


Det går ju oftast inte att länka till t ex albumet där fotot ligger på FB (eller går gör det väl men inte alla kan se). Däremot går det väl att länka direkt till bilden d v s att man högerklickar på bilden och väljer Egenskaper för att sedan kopiera bildadressen och klistra in den här?
Jag vet att jag har gjort så förut i bl a en balkongtråd utan att få kommentarer att man inte kan se bilderna. Mina album på FB får bara mina vänner se så de är inte "öppna" på något sätt. Så, jag faktiskt nyfiken på om du ser eller inte ser mina smultronblommor. smile.gif

PS Sorry, trollius för lite OT. Fast ändå inte för funkar det som jag skriver ovan kan du säkert göra på samma sätt.
Huggorm
CITAT (Kryddan03 @ 05-06-2011, 22:41) *
Mina album på FB får bara mina vänner se så de är inte "öppna" på något sätt. Så, jag faktiskt nyfiken på om du ser eller inte ser mina smultronblommor. smile.gif
Jag ser bilden i alla fall, och jag har inte ens facebook
Kryddan03
CITAT (Huggorm @ 05-06-2011, 22:46) *
Jag ser bilden i alla fall, och jag har inte ens facebook

tummenupp.gif
*Stintan*
Ja men det är väl klart att jag ser bilden eftersom du lagt in den som bild och inte som en länk till FB man ska klicka på.
Kryddan03
CITAT (*Stintan* @ 05-06-2011, 23:24) *
Ja men det är väl klart att jag ser bilden eftersom du lagt in den som bild och inte som en länk till FB man ska klicka på.

Fast jag länkar till "någons foton på FB" d v s ett av mina. Jag hade kunnat länka till fler om du hade velat ha pluralis... Du uttryckte dig så tvärsäkert att jag blev nyfiken på om ingen såg mina foton. Inte för att jag är någon mästerfotograf men det är ju tråkigt om ingen ser det man vill visa...

Här är länken förresten:
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-...885_38585_n.jpg

Ser du inte bilden om du klickar på den?
trollius7
Nå nu då?
Buske
Aqvakul
Blir inte klok på vad det är. Bladen liknar alens, men "blommorna"? En större bild hade kanske hjälpt....
Gunilla T
Fothergilla major - stor häxal?
Aqvakul
CITAT (Gunilla T @ 06-06-2011, 09:24) *
Fothergilla major - stor häxal?


Då var jag på rätt väg iaf...
Boxer
Gunilla har rätt...det är en Fothergilla. Fantastisk höstfärg och blommor som doftar honung. grattis om det är din buske smile.gif
trollius7
Tack för hjälpen :-)
...och JO, det är min buske - eller egentligen mina buskar ( har 3 st)
Ska vårda dem ömt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon