Full version: fruktskott
hleech
har någon liknande erfarenhet, det har aldrig hänt förr- kan fruktskotten återbildas denna säsong kanske?
Huggorm
Det kommer nya. Domherrar är tyvärr kända för att äta knoppar på vintern.
Cilla
Intressant, det visste jag inte om domherrar. Läge att sätta upp fågelmatare i trädet då så att domherrarna hellre äter i dessa!

Blomknoppar bildas inte nu, de skapas redan sommaren innan, men bladknoppar kan skapas samma säsong.

I våras satt många blåmesar och pickade på knoppar på ett av mina äppelträd, och jag tolkade det som äggätning. Så tror jag att det var, för i år är trädet angripet av frostfjäril. Jag slarvade med limringen i sensomras.
Jan af Lisö
Jag hade problem med fåglar som plundrade mina magnoliaknoppar. Sen ett par år tillbaka sätter jag upp CD skivor i magnoliorna och skadorma minskade nog med 95%.

Kanske hjälper även dig ? Hos mig var det blåmesar och talgoxar, oftast under april - tidig maj.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon