merlin68
Sådde en ny tomatsort i februari, en högväxande röd plommontomat från italienska "semesterfröer". Nu var frösta klasen mogen bravo.gif Trodde inte ens att de skulle gå att odla här? Jättenöjd - ska ta fröer av den nu när jag har hittat denna superduperrekordtidiga sort yahoo.gif
Har ni ätit era första tomater?
Rospinglan
Visst är det härligt! Vi har ätit de första mogna tomaterna av sorten "Sungold", samt 2 gurkor.
katah
Jag får vänta ett tag till, men har flera gröna på gång.
Gurkan har också smått på gång, men inga som har börjat svulla upp än, väntar väntar ivrigt!
merlin68
Hos mig är gurkorna på tillväxt men några blommor har inte börjat synas. De såddes i slutet av april och står i växthuset sedan några dagar tillbaka. Såg idag att även tomaten wonderlight börja knoppas:) Jag var tidig i år med tomaterna, brukar så i början av mars annars. Chiliplantorna både blommar och har fått fruktanlag liksom gyllenbären.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon