Full version: gnagskydd
vanjalarsa
Jag undrar: Brukar ni ta bort trädens gnagskydd under sommaren. jag har såna svarta som ser ut som finmaskigt nät. Vad tycker ni? Ska jag ta bort dem och sätta tillbaks dem i höst eller kan de lika gärna sitta kvar? Tacksam för råd!
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Huggorm
Mina får sitta kvar, det är mycket rådjur här omkring och de fejar hornen under sommarhalvåret
vanjalarsa
Tack ! Jag låter dem sitta....
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Cilla
Jag låter dem sitta också, absolut! Visserligen äter haren annat under sommaren och rådjuren här struntar i näten, men man vet aldrig. Dessutom behöver träden här fejningsskydd utanför sina harskydd eftersom rådjuren tycker att horn kan skrapas också på svarta nät, så det blir pilligt att få bort dem.

Jag använder ofta uttjänta IKEA-bastgardiner. Rådjuren gillar inte fejning på dem av någon anledning. Hararna biter utan problem igenom, men då blir det stopp av nätet!

Det är mycket trist att få sina träd uppätna och skadade!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon