Sidor: 1, 2
merlin68
http://www.tvrutan.se/program/190119018041299852068.html

ett trevligt program och ingen fjantig "trädgårds-design" den här säsongen heller hoppas jag bravo.gif
Aqvakul
yahoo.gif
malcolm
yahoo.gif
malarmaster
inget för mig,även om jag gillar pernilla o den lätta tonen i programmet.för låg nivå på trädgårdsintresset rent generellt på alla svenska "trädgårdsprogram".matlagning måste givetvis vara med när man gör tv,men i en trädgård?hänger inte med.när kommer den första fotbollskocken eller smhi visar nya grilltips i rutan? sorry,pernilla men du får klara dig utan denna tittaren. Ulf
Alba
bravo.gif åh jag längtar - ett av mina favoritprogram.
Meriona
Jag tycker inte om det, det är lite för flamsigt i min smak. blush.gif
Eva i Skåne
Jag hör till dom som ser fram emot programmet tummenupp.gif
Aqvakul
Tareq är en favorit! wub.gif
gnon49
Tycker nog Pernilla klara uppgiften bra till skillnad mot en del andra programledare för trädgårdsprogram. Kemin verkar stämma mellan henne o kocken på ett sätt som gör även matlagningen intressant. Och råvarorna är ju oftast sånt man har i trädgården. Fast visst saknar jag Gunnel.
malcolm
Jag gillar även matlagningsinslagen eftersom det är som gnon säger råvaror som är odlade i trädgården, tycker inte alls att de medverkande är flamsiga utan har en skön attityd gentemot varandra. Gillar när det är lite rått men hjärtligt eftersom jag är lite sådan själv. Ser fram emot första programmet med Pernilla, John och Tareq! tummenupp.gif
Peztis
Åh vad skoj! Såg det precis i tv-tablån så jag blev glad.

Även om allt inte är nytt under solen så är deras framtoning underhållande! Jisses vad jag skrattade när de skulle göra något godis som bara blev fel hela tiden!
sommarhumla
Skön och perfekt fredagsunderhållning, Tareq är en stor favvo smile.gif
smuleborg
Perfekt fredagsunderhållning, som sagt. Det enda vettiga trädgårdsprogrammet/-serien i Sverige. Föredrar i och för sig BBC Gardening.
Cacki
Tycker också att Trädgårdsfredag är ett mysigt fredagsnöje. Tareq tycks få flest lovord här men jag tycker att John är minst lika bra med sin lite mer lågmälda underfundighet.
sommarhumla
tummenupp.gif Du har alldeles rätt Cacki, de är lika mysiga både John och Tareq..tokigt av mig att glömma honom, han är faktiskt den som fått mig att dra ordentligt på smilbanden med sina härliga kommentarer smile.gif
4:an
CITAT (Cacki @ 05-04-2011, 19:41) *
Tycker också att Trädgårdsfredag är ett mysigt fredagsnöje. Tareq tycks få flest lovord här men jag tycker att John är minst lika bra med sin lite mer lågmälda underfundighet.

Håller helt med och ser fram emot denna nya serie!
RibesRubusVitis
Och riktigt, riktigt bra blev det också...
merlin68
CITAT (RibesRubusVitis @ 08-04-2011, 22:01) *
Och riktigt, riktigt bra blev det också...


Håller med! Så himla skönt med ett slow-trädgårdsprogram utan hetsen, stressen och design-manin. Hoppas tittarna uppskattar programmet bravo.gif
niggle
Utan att verka sur, men..........
Lite för mycket Disney tycker jag. Dom pratade hela tiden om den där ödeträdgården, men man fick ju inte ens se hur den såg ut.
Lite mer handfasta tips och inspiration, tack!

niggle
ingrids
Skulle uppskatta en bättre webbfördjupning för progammet - den fördjupning som erbjuds är ett skämt. Varför inte trädgårdsplanen och växtlistor etc?
Överbölingen
Alldeles utmärkt program och om man nu kan lite mer så gör det ju inget. Public service skall vända sig till massorna och inte experterna. De senare får gå till expertklubbarna.

Småmysigheten, blandad med praktiska råd och lite raljerande humor gör det till bra trädgårdsunderhållning. Vill jag ha djupare kunskaper så vänder jag mig till "Natur och trädgård", "TA" eller "Hemträdgården" eller ställer en fråga på något trädgårdsforum.

Om produktutvecklingen (wepp, chat osv) så kan man ju försöka få SVT att tänka lite mer pedagogiskt även om det inte är deras bord. Skulle faktiskt vara bra och bättre här än i många andra program som har chatuppföljning.
*Stintan*
CITAT (Överbölingen @ 09-04-2011, 12:20) *
Alldeles utmärkt program och om man nu kan lite mer så gör det ju inget. Public service skall vända sig till massorna och inte experterna. De senare får gå till expertklubbarna.

Småmysigheten, blandad med praktiska råd och lite raljerande humor gör det till bra trädgårdsunderhållning. Vill jag ha djupare kunskaper så vänder jag mig till "Natur och trädgård", "TA" eller "Hemträdgården" eller ställer en fråga på något trädgårdsforum.

Om produktutvecklingen (wepp, chat osv) så kan man ju försöka få SVT att tänka lite mer pedagogiskt även om det inte är deras bord. Skulle faktiskt vara bra och bättre här än i många andra program som har chatuppföljning.


tummenupp.gif det är även min åsikt.
Eva i Skåne
Jag kände mig lika nöjd som vanligt när jag sett programmet. Dom är småmysiga alla tre.
Jag tycker det är ett koncept som håller trots flera säsonger.
malcolm
Håller med dig Eva och de håller en lagom niva för sådana som mig som inte bestter specialkunskaper och kan rabbla latinska namn på allt.
sqrulan
Jag tyckte att det var urdåligt! thumbdown.gif Hoppas att dom andra avsnitten är bättre!
malcolm
CITAT (sqrulan @ 09-04-2011, 17:45) *
Jag tyckte att det var urdåligt! thumbdown.gif Hoppas att dom andra avsnitten är bättre!

Vad vill du se då?
VitaFingrar
Jag klarade inte riktigt av programledaren, hon kändes lite väl mycket barnprogram. "Det mest fantastiska med snödropparna är det som händer inne i dem, och det ser man ju inte om man inte är en väldigt liten, liten person" Say WHAT?
Meriona
Jag håller med sqrulan och vita fingrar, fjolligt värre. Jag såg det för att det inte fanns något annat att se, men inte gör jag det igen. Sen har alla olika smak såklart, vissa gillar detta, men jag ser heller de engelska trädgårdsprogrammen, typ Yellow Book. smile.gif
Iren
CITAT (VitaFingrar @ 09-04-2011, 19:06) *
Jag klarade inte riktigt av programledaren, hon kändes lite väl mycket barnprogram. "Det mest fantastiska med snödropparna är det som händer inne i dem, och det ser man ju inte om man inte är en väldigt liten, liten person" Say WHAT?



Nu kliver jag på i tråden, men vill bara säga att jag instämmer. Vet hon något om trädgård?? Blir lite lekstuga tycker jag....
*Stintan*
Tror knappast programmets målgrupp är ett gäng kräsna odlaiter.
VitaFingrar
CITAT (*Stintan* @ 09-04-2011, 20:32) *
Tror knappast programmets målgrupp är ett gäng kräsna odlaiter.


Men gud, tröttnar du aldrig? Vi har väl rätt att tycka att programmet var dåligt om vi vill utan att för den delen vara kräsna. Jag är säker på att det finns saker här i världen du inte tycker om också...
Meriona
Jag tror inte att jag kan kallas kräsen, därtill är jag inte tillräckligt kunnig. Men det här programmet har inte ett dugg djup inte heller har det förmågan att hålla mitt intresse kvar av andra anledningar, hur mycket trädgård, växter och matlagning jag än gillar. Nej, ett tramsprogram tycker jag, precis som om man hade förstört Antikrundan med för mycket fjolltrams runtikring, vilket ännu inte hänt tackochlov. smile.gif Det är kärnan som är viktig! smile.gif

*Stintan*
Såklart att det finns, men vad hade ni förväntat er. Det är ju inte första säsongen programmet går och samma programledare.
För övrigt förstår jag inte varför du tog åt dig. Det var ju bara ett konstaterande att målgruppen antagligen är en annan än dom som redan kan en massa om trädgård.
VitaFingrar
Nä, men jag har inte sett det tidigare och därför reflekterade jag över programledaren. Det kanske bara är jag som inte förstår din jargong och om det är ett missförstånd från min sida ber jag om ursäkt. Jag lackade bara då jag upplevde ditt inlägg som bittert och snäsigt, vilket inte är första gången...
Eva i Skåne
Jag vill inte påstå att jag kan jättemycket om trädgård även om en del fastnat med åren, men jag tycker det är ett mysprogram som passar mig på fredagkvällen.

Det är bara att konstantera att alla inte har samma smak vad gäller trädgårdsprogram liksom med alla andra saker här i världen.
*Stintan*
CITAT (VitaFingrar @ 09-04-2011, 21:48) *
Nä, men jag har inte sett det tidigare och därför reflekterade jag över programledaren. Det kanske bara är jag som inte förstår din jargong och om det är ett missförstånd från min sida ber jag om ursäkt. Jag lackade bara då jag upplevde ditt inlägg som bittert och snäsigt, vilket inte är första gången...


Nu handlar ju inte tråden om hur jag uppfattas så det är ju lite märkligt att bara för att mitt inlägg inte passade dig i galoscherna, trots att det inte var riktat till någon speciell, så går du på person istället för sak. Ursäkten är ju inte mycket värd eftersom du fortsätter på samma sätt i meningen efter.
malcolm
Kasta sten i glashus... giggle.gif
VitaFingrar
Jag försöker ju bara reda ut ifall det var ett missförstånd eftersom jag upplevde det som att kommentaren om kräsna odlaiter var snäsig och riktad mot mig och de andra som var negativt inställda till programmet. Det jag bad om ursäkt för är ifall jag missförstått det tonläget. Om det är så att det är menat som snäsigt har jag givetvis ingenting att be om ursäkt för...

Nu kan du antingen säga att: Ja, du missförstod mig, det var inte så jag menade. Case Colsed.
Eller så kan du fortsätta tjafsa...
*Stintan*
Ja det är ju bara att beklaga att du inte verkar förstå vad jag skriver. Tjafset står du för.
malcolm
Cat fight...? Heja Vita fingrar! Sätter en hundring på dig! coolgleam.gif
VitaFingrar
CITAT (malcolm @ 10-04-2011, 00:05) *
Cat fight...? Heja Vita fingrar! Sätter en hundring på dig! coolgleam.gif


Haha, härligt att du tror på mig! biggrin.gif Men jag backar nog den här fighten. Annars blir jag väl ivägjagad med högaffel! tongue.gif

Trädgårdsfredag var ämnet ja, ledsen för OT. Fortsätt diskutera. smile.gif
malcolm
Trädgårdfredag är BRA liksom trädgårdstoppen och det sistnämnda kan jag se bara för att njuta av Doreens uppenbarelse. wub.gif
sqrulan
CITAT (malcolm @ 09-04-2011, 18:39) *
Vad vill du se då?

Nånting som handlar om trädgård och inte matlagning, nån som cyklar och sitter och kisar mot solen, jag är inte intresserad av deras ansikten utan tittar då hellre på blommor.
Det är fel att kalla det för trädgårdsprogram, åtminstone detta första.
Det gav mej absolut ingentig! thumbdown.gif
Cacki
Jag håller faktiskt med om att första avsnittet inte var något vidare. Vad visades i trädgårdsväg egentligen? Några flyktiga bilder på ett snår , några bilder på jordärtskockor och några snabba sekvenser på krukplantering.
Det gick på något sätt obemärkt förbi. Rätt som programmet började tog det slut på något sätt.
Jag hade gärna sett att man visat en helhetsbildbild över den igenvuxna trädgården så att man kunde få en liten föreställning om vad som komma skall åtminstone. Gärna att någon presenterade en plan på vad som planerades också.
Sedan kan gärna kommande avsnitt rulla på i samma avslappnade anda men, som sagt, jag tyckte att en viss presentation denna säsongs projekt vore på sin plats.
Gunilla T
I kväll kommer våra goda vänners trädgård att delta i Trädgårdstoppen. Hoppas att programmet kan göra deras trädgård rättvisa - Lindbro trädgård är och kommer alltid att vara en förebild för mig!
sqrulan
Det ska bli kul att se!
Gita
Jag gillar programmet, har ungefär samma inställning till trädgård, det skall vara njutning, inte svett och ont i ryggen. Gunnel? Nä, hon är alldeles för präktig för att falla mig i smaken.
Gita
Platinum
Dagens program fick mig att slå bakut, men planterar väl för *f.n* inte blommor så att man måste duscha hela väggen med trädgårdsslangen? Speciellt inte ettåriga no.gif
Aqvakul
CITAT (Platinum @ 10-06-2011, 22:03) *
Dagens program fick mig att slå bakut, men planterar väl för *f.n* inte blommor så att man måste duscha hela väggen med trädgårdsslangen? Speciellt inte ettåriga no.gif


Nej, ibland är det mer originellt än vettigt. Trädgårdar "inreds" som man stylar en lägenhet... Annar gillar jag tonen och fotot i programmet - missar det aldrig...
Motti
Gillade "Gröna rum "med Gunnel Karlsson hon är realist :)Var på en föreläsning med henne tidigt i våras ,hon är toppen som föreläsare humoristisk och lyhörd ,det roligaste hon berättade var att hennes granne brukar titta in och säga :Men Gunnel !fy fan vad det ser ut i din trädgård :)Gunnel sa att det där med ogräs och ränsa ja det var inte hennes grej helt :)och så skällde hon på deltagarna att de "rensar" för mycket i trädgården på hösten ,låt det ligga sa hondet gynnar alla både folk och fä wink.giffå ni en chans så gå på hennes föreläsningar blomma.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon