skånepåg
Det börjar bli lite för många saker att hålla reda på till alla usb-sladdar, jag har förtillfället 8 sladdar till denna datorn och har ju en till dator bredvid mej med hälften så många usb tongue.gif
Tänkte om man skulle kunna märka sladdarna vid usb´n på nåt sätt, göra små lappar och tejpa med vanlig tejp runt, har jag gjort till min stereo men de fadar efter ett par år =(
Vad har ni för tips?? biggrin.gif
Alba
Jag har använt frystejp. Den tejp som sitter där är nog 3-4 år kanske t.o.m. äldre.
Jag har även gjort så att jag märkt sladden och uttaget som hör till sladden med tex ett A . Det är bra för mig som inte är så duktig på det där med att koppla allt som det ska.
skånepåg
Får kolla upp det för den där schottstejpen var inget vidare tongue.gif
Hade man haft laminat maskin så hade det varit guld värt ju ^^
Jag har så mycket till usb så har bara 2platser kvar på usbhubben och bara 4a st till datorn tongue.gif
Hade varit bra att veta vilken kabel som hör till vilket ^^ Haha
malcolm
En sådan här har jag, bra till allt möjligt. Väderbeständiga remsor som ändå är lätta att ta bort. En remsa med "Ingen reklam, Tack" har suttit utomhus på brevlådan i över ett år. Apparaten är inköpt hos Clas Ohlson.

[attachment=59284:31_4332_...5108_896.jpeg]

skånepåg
CITAT (malcolm @ 30-03-2011, 13:41) *
En sådan här har jag, bra till allt möjligt. Väderbeständiga remsor som ändå är lätta att ta bort. En remsa med "Ingen reklam, Tack" har suttit utomhus på brevlådan i över ett år. Apparaten är inköpt hos Clas Ohlson.

[attachment=59284:31_4332_...5108_896.jpeg]

Hehe lyxiga saker det ^^
Men jag är en fattig pensionär som precis köpt ett nytt tangent bord och nästa månad måste jag förnya mitt legg, så försöker hitta billiga lösningar för allt biggrin.gif
malcolm
CITAT (skånepåg @ 30-03-2011, 13:46) *
Hehe lyxiga saker det ^^
Men jag är en fattig pensionär som precis köpt ett nytt tangent bord och nästa månad måste jag förnya mitt legg, så försöker hitta billiga lösningar för allt biggrin.gif

Albas tips eller maskeringstejp funkar säkert lika bra.
skånepåg
CITAT (malcolm @ 30-03-2011, 13:47) *
Albas tips eller maskeringstejp funkar säkert lika bra.

Får se hur det löser sej, jag ska inte fixa kabelkrånglet ännu ^^
AndersKbg
Googla "kabelmärkning" så får du massor med alternativ.
Rihane
Någon slags färgkodning kanske? Du får skriva upp vilken färg som är vad någonstans.
Finns exempelvis plastgem, olika trådar mm beroende på fantasi och vad du har hemma.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon