Aqvakul
Utah har skaffat sig ett "delstatsvapen"

Något för svenska landskap att ta efter? crazy.gif
Biggan_
CITAT (Aqvakul @ 19-03-2011, 21:49) *
Utah har skaffat sig ett "delstatsvapen"

Något för svenska landskap att ta efter? crazy.gif

merlin68
Fy farao så bedrövligt mad.gif

Piccante
Carl Wimmer trycker på det regionalt och nationellt historiska värdet, men anser också att det valda vapnet ”ett frihetens och demokratins instrument” slap.gif
Huggorm
Helt rätt val, M1911 är en mycket bra pistol som jag har använt en och annan gång på diverse datorspel tummenupp.gif
Red Top
Vad hade dataspelen gjort för ont för att gå ett sådant öde tillmötes??




Bee
Utah, är det inte där man är så himla religiös? Mormonernas egen stat så att säga. Alkohol är förbjudet och man är emot abort men det är tydligen ok med skjutvapen. "Värna de ofödda men skjut gärna de levande".
Håhåjaja. Ännu en anledning att vara glad att jag bor där jag bor.
RibesRubusVitis
Och i Utah får man ju ha flera fruar också, eller hur? På något vis passar det in i mönstret…
Jag har förresten skjutit en del på riktigt (inga datorspel) med Colt M1911, som pistolen heter, fast den konstruerades av J. M. Browning.
Red Top
CITAT (RibesRubusVitis @ 20-03-2011, 01:01) *
Och i Utah får man ju ha flera fruar också, eller hur? På något vis passar det in i mönstret…
Jag har förresten skjutit en del på riktigt (inga datorspel) med Colt M1911, som pistolen heter, fast den konstruerades av J. M. Browning.

Nix, man får inte ha flera fruar. Polygami är förbjudet i Utah, liksom i övriga delar av USA. Det finns grupper av fundamentalistiska mormoner, som fortfarande praktiserar månggifte, men det är inte lagligt.

Däremot är det ju inte förbjudet att leva med flera kvinnor, så länge man inte är gift. Det är inte förbjudet i Sverige heller. smile.gif
theseraphim
OKej för att man kan hylla en extremt framgångsrik ingenjör som Moses Browning men att sätta en Colt 1911 på vapnet känns lite extremt, det blir lite gun club över det hela mer än delstatsvapen. Jävlar vilken rekyl den har däremot.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon