Överbölingen
Det beror på vår aktningsvärda ålder. Men närboende barn och barnbarn tillbringar sportlovet i Vemdalsskalet och ägnar sig åt vertikal skidåkning. Man ska ha husvagn…

Nästa vecka skall jag så lite inne. Det ut(e)sådda är redan klart. Och trädgårdsaktiviteterna är i övrigt minimala. Plats bara för visionerande och tidsplanering. Det senare har blivit mer relevant sedan vi lärt oss att använda koefficienten p vid tidsberäkingar.

Snödjupet är fortfarande en halvmeter och en början till riktig skare. Gångan på gården som är uppkörda med skotern är stenhårda. Och solgropen vid skotergaraget är grävd.

bloggen kan ni se aktuellt projekt. Målet är att snickarbod och Evas vävkammare skall stå klara till sommaren.

Nu skall vi ta oss upp i berget längs en plogad skogsbilväg och ge hundarna lite motion och intaga en kåsa med förmiddagskaffe.
malcolm
Tycker du låter betydligt sportigare än många skollediga ungdomar. tummenupp.gif
renate
Det låter riktigt bra Överbölingen,jag har också sått lite.ute i skogen varje dag tills trädgården tar upp min tid igen.Sportlov hade jag ingen heller.
Carl

Sportlovet kom till under 2 världskriget. Började i Stockholm för att spara energi. Sen spreds det över hela landet. Nu behöves inte sportlovet längre. Så var inte ledsen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon