Sidor: 1, 2, 3
Ralf
Brist på kunskaper och fördomar har aldrig hindrat amerikaner från att sprida sina åsikter! smile.gif

http://www.landoverbaptist.net/showthread.php?t=44379
Anma
rotfl.gif
Huggorm
Jag undrar om det är tänkt att vara humor, eller om det verkligen är uppriktigt menat? Man vet aldrig helt säkert.
Klint
Oh holy shit angel_not.gif
Aqvakul
Det var mycket som var fel där, inte bara flaggan.. Det lustigaste var nästan det oresonliga hatet mot IKEA, främst grundat på att IKEA-katalogens upplaga är större en Bibelns...
Iren
CITAT (Ralf @ 29-01-2011, 10:25) *
Brist på kunskaper och fördomar har aldrig hindrat amerikaner från att sprida sina åsikter! smile.gif

http://www.landoverbaptist.net/showthread.php?t=44379


Men ska man skratta eller gråta?? Såg ni länken till vad man ska göra med sina "värdelösa" döttrar? Dessvärre finns det väl fanatiker som går efter detta. Uttrycket "Herregud" får ju en ny innebörd efter detta.... duh.gif
Huggorm
Varför påstår man att Astrid Lindgren är dansk, och tar med henne i en hatlista över Sverige?
Red Top
Visst är det härligt med förvirrade äldre män. whist.gif

Inte nog med att Astrid Lindgren är danska utan IKEA har en alldeles egen poliskår.

Den här länken säger det mesta: Solving problems the Christian way! (Not for women and gays.)
Ralf
CITAT (Huggorm @ 29-01-2011, 10:49) *
Varför påstår man att Astrid Lindgren är dansk, och tar med henne i en hatlista över Sverige?

Ja varför tar man med danska flaggan när man skriver om Sverige?
Huggorm
Att blanda ihop Sweden och Switzerland är också lite väl klassiskt. Man får känslan av att alltihop bara är spex
Red Top
CITAT (Huggorm @ 29-01-2011, 10:49) *
Varför påstår man att Astrid Lindgren är dansk, och tar med henne i en hatlista över Sverige?

Han framhåller ju Astrid L som ett föredöme.

Hon skrev ju boken Pippi longstocking, för att få slut på svenskarnas rasbiologiska experiment, som pågick ända fram till 1971. crazy.gif
Biggan_
CITAT (Ralf @ 29-01-2011, 10:53) *
Ja varför tar man med danska flaggan när man skriver om Sverige?


...och finska flaggan har hamnat i Danmark! giggle.gif
Alexander-VG-zon3
hade jag träffat cranky i en gränd så hade jag sprungit för livet, känns som en typisk sektledare eller nåt annat.

men det är ju tur att man bor i ett sådant sataniskt gayland som sverige. då har jag kommit helt rätt i livet. har jag eftermiddagen räddad ska ta på mig mina pridekläder och utföra sataniska saker och svartmagi.

men sedan var ju vi också nazister hur man nu får ihop det till vårt kära gayvänliga land.
Ralf
CITAT (flaxss @ 29-01-2011, 11:06) *
men sedan var ju vi också nazister hur man nu får ihop det till vårt kära gayvänliga land.

Tja Ernst Röhm fanns ju.... och var ju accepterad inom partiet, ingen som brydde sig om hans läggning där.
Blomstertanten
Tyvärr är det inget skämt!!
Det har var aktuellt i samband med Åke Gren och rättegången mot honom.
Här kan man läsa lite
Alexander-VG-zon3
CITAT (Ralf @ 29-01-2011, 11:10) *
Tja Ernst Röhm fanns ju.... och var ju accepterad inom partiet, ingen som brydde sig om hans läggning där.


ja dom hade ju överseende med han. andra verkar inte ha haft samma tur under kriget.

spekulerades det inte om Hitler att han både hade lite judisk bakgrund, hade psykologiska problem m.m. som egentligen var straffbart ?. då gick ju inte Hitler själv under ''normen''.
Huggorm
CITAT (flaxss @ 29-01-2011, 11:57) *
ja dom hade ju överseende med han. andra verkar inte ha haft samma tur under kriget.

spekulerades det inte om Hitler att han både hade lite judisk bakgrund, hade psykologiska problem m.m. som egentligen var straffbart ?. då gick ju inte Hitler själv under ''normen''.

Nazismen var en human och flexibel livsåskådning som absolut kunde ha överseende med smärre avvikelser. För den goda sakens skull kunde man naturligtvis inte hänga upp sig vid såna här smådetaljer hos sin ledare. I stället kompenserar man med att vara desto noggrannare vid bedömandet av folk som inte själva var medlemmar i partiet.
gnon49
Finns säkert hur många religiösa sekter som helst i USA. Men tokstollarna är så få att dom knappast påverkar samhället i stort. Vilket vi skall vara tacksamma för. Religion o politik i samma gryta är en livsfarlig kombination.
Piccante
CITAT (gnon49 @ 29-01-2011, 12:14) *
Finns säkert hur många religiösa sekter som helst i USA. Men tokstollarna är så få att dom knappast påverkar samhället i stort. Vilket vi skall vara tacksamma för. Religion o politik i samma gryta är en livsfarlig kombination.


Vapenlobbyn och den kristna högerns "hopp" Sarah Palin. Hon hade den goda smaken att visa bilder på sina politiska motståndare där man ser dom genom ett sikte. Sen blev ju en skjuten i Arizona.
Huggorm
CITAT (Markus_H @ 29-01-2011, 12:20) *

Vapenlobbyn och den kristna högerns "hopp" Sarah Palin. Hon hade den goda smaken att visa bilder på sina politiska motståndare där man ser dom genom ett sikte. Sen blev ju en skjuten i Arizona.

Hon är knappast företrädare för någon religiös sekt
Myosotis
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Underbart! Tack för dagens skratt!


CITAT (flaxss @ 29-01-2011, 11:06) *
hade jag träffat cranky i en gränd så hade jag sprungit för livet...

Jag hade skrattat ihjäl mig tror jag, inte kunnat springa i alla fall...
Anma
CITAT (Huggorm @ 29-01-2011, 12:23) *
Hon är knappast företrädare för någon religiös sekt

Inte desto mindre kokko i huvudet.
gnon49
Men USA är en demokrati. Och i en demokrati kan religionen ha en viss betydelse men den kan aldrig bli dominerande i det politiska styret. Grundlagen i USA är väl ganska klar på den punkten.
Anki på Öland
Jisses..... konstigt att det fortfarande finns svenskar.... 85% homosexuella hade någon räknat ut i tråden och dessutom firar vi nyår med att offra människor och utföra sataniska riter.... och ändå blir vi fler..... rolleyes.gif
Red Top
CITAT (Huggorm @ 29-01-2011, 12:23) *
Hon är knappast företrädare för någon religiös sekt

Hon är förvisso inte ledare för en religiös sekt, men hon tillhör en lite(i mina ögon)märklig kyrka, the Wasilla Bible Church.

En kyrka som tror sig kunna bota homosexuella genom bön samtidigt som de är övertygade om att det finns häxor.

Njut av videon där pastor Thomas Muthee driver ut onda häxor ur Sarah Palin. blink.gif

Witch hunt......
malarmaster
hur mycket vet ni om usa?Har släkt o varit i usa många gånger o blir lika förfasad varje gång.
majoriteten av befolkningen har en bildningsnivå som ligger lägre än våra 9-ondeklassare.
de vet inte var europa ligger o ännu mindre hur svensk,dansk eller någon annan flagga ser ut utom sin egen.
stor del av befolkningen är religiös o tillhör olika kyrkor och många är bibeltrogna,vet inget om evolutionsläran o tror hellre på "pastorn" än vetenskapen.Pengar är allt o alla jagar det helatiden.
Att usa kunnat bli så stort o mäktigt handlar ju om militärmakt o en politisk makt som inte väjer för något om det gynnar egna landet.Som England innan tyskarna krossade dem.
Demokrati? deras valsystem är ett stort skämt,hade vi haft samma system här hade sossarna suttit ohotade för evig tid.
Givetvis finns det en klass som ligger över,med vetenskapsmän o välutbildade.Annars hade landet inte funkat.

Förra presidentet som älskade att föra krig mot länder som hade något de ville ha,fick hjälp av sin stab som visade på kartan var länderna låg.själv hade han ingen aning.
Nuvarande presidenten är raka motsatsen,välutbildad med patos o en vilja att förändra.
Hans stora problem är just de som ni tycker är roliga,religiösa högerdårar som innefattar stora grupper i samhället.
Ulf
Myosotis
CITAT (malarmaster @ 29-01-2011, 14:00) *
...de som ni tycker är roliga...

alltså det är ju mest tragiskt och skrämmande förstås, men jag kan inte hjälpa att jag skrattar på mig när jag läser om sådan dumhet.

Man har ju hört från släkt och vänner som har varit där att det verkligen är så fast vi har svårt att tro att det är sant. Tyska turister som hade hyrt en bil i New Jersey blev tillfrågade var de kom ifrån och svarade "Germany". Den frågande såg osäker ut, tittade sen på nummerskylten (det syntes tydligen var den var registrerad) och utbrast "Ah! Germany in New Jersey!" crazy.gif medan andra fick frågan "is Hitler still alive?" duh.gif
theseraphim
CITAT (malarmaster @ 29-01-2011, 14:00) *
hur mycket vet ni om usa?Har släkt o varit i usa många gånger o blir lika förfasad varje gång.
majoriteten av befolkningen har en bildningsnivå som ligger lägre än våra 9-ondeklassare.
de vet inte var europa ligger o ännu mindre hur svensk,dansk eller någon annan flagga ser ut utom sin egen.
stor del av befolkningen är religiös o tillhör olika kyrkor och många är bibeltrogna,vet inget om evolutionsläran o tror hellre på "pastorn" än vetenskapen.Pengar är allt o alla jagar det helatiden.
Att usa kunnat bli så stort o mäktigt handlar ju om militärmakt o en politisk makt som inte väjer för något om det gynnar egna landet.Som England innan tyskarna krossade dem.
Demokrati? deras valsystem är ett stort skämt,hade vi haft samma system här hade sossarna suttit ohotade för evig tid.
Givetvis finns det en klass som ligger över,med vetenskapsmän o välutbildade.Annars hade landet inte funkat.

Förra presidentet som älskade att föra krig mot länder som hade något de ville ha,fick hjälp av sin stab som visade på kartan var länderna låg.själv hade han ingen aning.
Nuvarande presidenten är raka motsatsen,välutbildad med patos o en vilja att förändra.
Hans stora problem är just de som ni tycker är roliga,religiösa högerdårar som innefattar stora grupper i samhället.
Ulf


Vi ska inte dra alla amerikanare över en och samma kam, det finns gott om utbildade och som har samma nivår som våra elever och sedan att de inte kan allt om Europa är inte så konstigt för hur mycket kan svenska barn o ungdomar om USA och alla stater, städer osv? Det är något man msåte lägga in i ekvationen när vi förlöjligar dem för att inte hitta ett sådant jättekänt land som Sverige:-)
Tänk om vi skulle vända på kraven och att vi skulle veta exakt vart den Amerikanske turisten är ifrån när han inte är ifrån New York eller Los Angeles.

PS
Var de inte de här nötterna som stödde svinet Åke Green?
Kryddan03
CITAT (Red Top @ 29-01-2011, 10:53) *
Visst är det härligt med förvirrade äldre män. whist.gif

Inte nog med att Astrid Lindgren är danska utan IKEA har en alldeles egen poliskår.

Den här länken säger det mesta: Solving problems the Christian way! (Not for women and gays.)

Vad står det där då? Jag får ju inte läsa det tydligen. -cry-.gif devil.gif rotfl.gif
Red Top
CITAT (Kryddan03 @ 29-01-2011, 23:25) *
Vad står det där då? Jag får ju inte läsa det tydligen. -cry-.gif devil.gif rotfl.gif

Du kan väl smygtitta lite. Eller är du rädd att Han ser dig? innocent.gif a0a.gif
theseraphim
CITAT (Red Top @ 29-01-2011, 13:19) *
Hon är förvisso inte ledare för en religiös sekt, men hon tillhör en lite(i mina ögon)märklig kyrka, the Wasilla Bible Church.

En kyrka som tror sig kunna bota homosexuella genom bön samtidigt som de är övertygade om att det finns häxor.

Njut av videon där pastor Thomas Muthee driver ut onda häxor ur Sarah Palin. blink.gif

Witch hunt......


Ur Sarah Palin??? Hon brukar väl vara idealet i dessa kretsar, Republikan och gevärs-onanista plus starka kristna värderingar.
Kryddan03
CITAT (Red Top @ 29-01-2011, 23:40) *
Du kan väl smygtitta lite. Eller är du rädd att Han ser dig? innocent.gif a0a.gif






Say no more! unsure.gif fear.gif
Gillan
Först gapskrattade jag...............sen tog det inte lång stund förrän skrattet fastnade i halsen. För det är faktiskt så "satans" dumma de är där borta i väst! Förutfattade meningar är bland det värsta jag vet, men när det gäller USA, då klarar jag helt enkelt inte av det! Då har jag det och erkänner utan några som helst krusiduller.

Min första " dust " var med en kvinna som stod mig ganska nära ( allt för nära vad mig beträffar ), var när hon sa att Lincolns största fel var att släppa slavarna fria! Jag trodde hon skojade, men det gjorde hon inte..............och hon var inte den enda som hade den åsikten tyvärr.

En annan grej jag aldrig glömmer, är när Larry King är ute och intervjuar folk på stan................han hittar en en kvinnlig historielärare, han frågar henne om andra världskriget och Adolf Hitler, Hon svarar: Adolf Hitler? Andra världskriget! Det måste vara före min tid! Har jag aldrig hört talas om..............................Han skämdes...............och det gör jag med. Hur är det ens möjligt att en historielärare inte ens är medveten om sin egen historia?

Så tyvärr, skrattet fastnade någonstans på vägen crying.gif
Skruttis
Ja jösses amalia. duh.gif
Har ni läst vidare på forumet där inlägget låg?
Jag blir helt stum. Finns de där människorna lösa där ute..... fear.gif
Red Top
Jo, jag har läst vidare på detta skrämmande forum.

Jag har bl a fått bevis för att jorden faktiskt är platt. Scientific proof the earth is flat

Inte nog med det.
Den allmänna uppfattningen om att planeterna i vårt solsystem kretsar runt solen är helt fel. Självklart kretsar alla planeter runt jorden.



Om ni fortfarande lever i villfarelsen att jorden är rund, så finns det några äkta fotografier, som bevisar att jorden är platt.


Huggorm
Man har ni aldrig träffat på några livs levande amerikaner ute i världen? Det har jag, och dom var precis som vem som helst, varken dummare eller smartare...
Aqvakul
Det finns naturligtvis alla slags amerikaner. En typ som dock är lite irriterande, är de som är rejält okunniga men ändå väldigt uppfyllda av en slags amerikansk förträfflighet. Deras motsvarighet möter man knappast alls här i Sverige.
Ralf
CITAT (Huggorm @ 30-01-2011, 10:17) *
Man har ni aldrig träffat på några livs levande amerikaner ute i världen? Det har jag, och dom var precis som vem som helst, varken dummare eller smartare...

Jag har träffat på Amerikaner, med solglasögon som var på studiebesök på vår arbetsplats. Det visade sig snabbt att dom enbart intresserade av amerikanska produkter, när vi visade teknologi från tex Tyskland så vände dom ryggen till. Att sedan grejerna kom från samma företag ursprungligen och att det tyska företaget var ca 100 år äldre, ja det var antagligen oväsentliga fakta.
gnon49
Tror vi faktiskt har lika mycket missuppfattningar om USA som dom har om Sverige. Sverige är ju ett av många småländer i Europa som knappast medelamerikanen har ett hum om. Helt förståligt. Att dom skulle vara sämre utbildade än vi tror jag inte ett ögonblick på. Visst är dom ofta nationalistiska i överkant men inget fel i det.
Jag är ju stolt över Sverige.
Gita
CITAT (Huggorm @ 30-01-2011, 10:17) *
Man har ni aldrig träffat på några livs levande amerikaner ute i världen? Det har jag, och dom var precis som vem som helst, varken dummare eller smartare...

Det kan väl inte vara någon som på allvar tror att amerikaner skulle vara dummare än andra? Tokstollar kan man hitta i alla länder, och man skulle givetvis kunna sätta ihop en liknande lista om "die dumme schweden".
Jag har besökt Amerika ett antal gånger och båda mina barn har studerat där och vi kan konstatera att utbildningen håller hög klass. Det är ju t.ex. ett faktum att de flesta nobelpristagare, även om de inte är födda i Amerika, har bedrivit den forskning de prisas för vid något amerikanskt universitet.
Gita
Myosotis
CITAT (Gita @ 30-01-2011, 13:04) *
"die dumme schweden"

g.gif Stavade du fel för att jag skulle få anledning att påpeka något om dumma svenskar som inte kan stava rätt eller var det faktiskt av misstag?
Gita
[quote name='Myosotis' date='30-01-2011, 15:05' post='1356897']
g.gif Stavade du fel för att jag skulle få anledning att påpeka något om dumma svenskar som inte kan stava rätt eller var det faktiskt av misstag?
h/quote]

Hahaha... gissa det du!
F.ö har jag för mig att det strider mot de flesta forums regler att påpeka och i ännu högre grad att göra sig lustig över (eventuella!! ) stav/språkliga fel.
Förutom att det är både är ofint och ger ett obildat intryck så tror jag att Odlas forum skulle urarta ganska rejält om vi börjar med att kommentera varandras ganska frekvent förekommande språkliga fel.
Gita
P.s Blev lite osäker av din kommentar så jag kollade upp , utrycket "die dumme /dummen Schweden"är så vitt jag kan se riktigt stavat. D.s
,,
Huggorm
CITAT (Gita @ 30-01-2011, 15:57) *
Hahaha... gissa det du!
F.ö har jag för mig att det strider mot de flesta forums regler att påpeka och i ännu högre grad att göra sig lustig över (eventuella!! ) stav/språkliga fel.
Förutom att det är både är ofint och ger ett obildat intryck så tror jag att Odlas forum skulle urarta ganska rejält om vi börjar med att kommentera varandras ganska frekvent förekommande språkliga fel.
Gita

Men nu överreagerar du väll ändå, det är en jäkla skillnad på olika sätt att påpeka felskrivningar?
Gita
CITAT (Huggorm @ 30-01-2011, 16:04) *
Men nu överreagerar du väll ändå, det är en jäkla skillnad på olika sätt att påpeka felskrivningar?

Ja, kanske det, men det som stör mig är att det spelar roll vem som gör ett sådant påpekande. Jag och säkerligen du och några fler hade nog fått rejält på tafsen för en sådan kommentar.,
Gita
Anma
Är det bara jag som tog myos kommentar som ett skämt som passade bra i denna tråden angående dumma svenskar/amerikaner?
*Stintan*
CITAT (Anma @ 30-01-2011, 16:19) *
Är det bara jag som tog myos kommentar som ett skämt som passade bra i denna tråden angående dumma svenskar/amerikaner?


Eftersom jag inte kunde se vad som var felstavat så blev jag faktiskt fundersam om vad hon menade.
Anma
CITAT (*Stintan* @ 30-01-2011, 16:55) *
Eftersom jag inte kunde se vad som var felstavat så blev jag faktiskt fundersam om vad hon menade.

"die dumme schweden"
är väl inte helt korrekt svenska, eller? (måste nog tillägga att det fattar jag, och säkerligen alla andra också att det är med flit det inte är korrekt svenska)
Att då kommentera det så som myo gjorde blir roligt. Och just i den här tråden som handlar om just det den handlar om.

Eller så är det bara jag som har en sjukt dålig humor.

Skit samma, jag tyckte det var roligt.
Monica M zon 4
Knäppgökar finns väl överallt men fanatiker (politiska eller religiösa) kan bli riktigt farliga. Skrämmande att det kan finnas ett sånt utbrett hat mot ett helt land och att det är uppbyggt på faktafel. Skolväsendet måste helt klart ha brister.

Tjusiga foton och teckningar på städer vid världens ände! Undrar vilken stad det är som ligger där? Jag skulle inte vilja bo för nära kanten. tongue.gif giggle.gif
Rihane
Jag som suttit och läst hela tåten i det andra forumet och en tåt som frågade vad det var för skillnad på danskar och holländare, tycker att Mysotis var klurig.


Edit: Fl´åt ser att namnet är felstavat blush.gif . Myosotis ska det vara
Myosotis
CITAT (Gita @ 30-01-2011, 15:57) *
ofint

Kände för att vara lite ofin/elak. Du överlever nog. Det heter "die dummen Schweden".
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon