Christa
Förra helgen var vi ute och shoppade och eftersom jag börjat äta ekologisk leverpastej på smörgåsen så köpte vi först en sort på ICA och sedan hade vi lite svårt att bestämma oss för om vi skulle köpa Änglamarks på COOP eller inte. Man skall ju hinna äta upp den innan datumet går ut.

Häromdagen var paketet vi hade tidigare från Scan slut och jag skulle prova en ny. Hade för mig att vi till slut köpte även den från Änglamark men hittade den inte i kylskåpet. Tog den från pastejköket men någon dag senare så började jag fundera igen. Köpte vi inte den från Änglamark också? Min sambo var på konferens så jag kunde inte fråga honom. Efter att ha letat igenom kylskåpet ordentligt konstaterade jag att den inte fanns där och drog slutsatsen att vi inte köpt någon.

Idag diskuterade jag saken med sambon och han mindes inte heller säkert men hittade kvittot. Jo då leverpastejen var med på kvittot... men vart hade den tagit vägen confused.gif

Jag såg framför mig hur jag skulle hitta en stinkande förpackning kvarglömd i någon kasse eller hade vi glömt den på bandet? Vad köpte vi mer sa sambon. Frusen spenat och grönkål... ja just det, kan den ha hamnat i den kassen... Ner i frysen och rota och yes under spenaten låg ett fruset paket med leverpastej. rotfl.gif

Om den är ok så har vi i alla fall lärt oss hur man kan ha ett paket hemma i reserv. laugh.gif

Anma
Sånt händer mig hela tiden. Det är därför tur att det oftast inte är jag som packar upp varorna. Frusna grönsaker i kylen är ingen hit. giggle.gif
Cacki
Hi hi som det kan bli!
Här har jag hittat ett 3-pack med strumpor i frysen....maken hävdar å det bestämdaste att han inte har hålfotslössfobi...
Christa
CITAT (Cacki @ 29-01-2011, 11:17) *
Hi hi som det kan bli!
Här har jag hittat ett 3-pack med strumpor i frysen....maken hävdar å det bestämdaste att han inte har hålfotslössfobi...


rotfl.gif Hade ni hunnit leta er fördärvade innan ni hittade dom?
anne-li i olofstorp
Då skall vi inte snacka om ett barkis som jag köpte till min moster vid jul..... letade halvt ihäl mig, och gav upp,,,,, c:a en vecka senare hittade jag det i min reservfrys..... confused.gif
För att inte prata om när jag letade efter min bärbara telefon och hittade den i kylskåpet..... whistling.gif giggle.gif
Biggan_
CITAT (Cacki @ 29-01-2011, 11:17) *
Hi hi som det kan bli!
Här har jag hittat ett 3-pack med strumpor i frysen....maken hävdar å det bestämdaste att han inte har hålfotslössfobi...


rotfl.gif Snacka om kalla fötter!
anne-li i olofstorp
Men jag som är ensam köper alltid storpack av leverpastej och fryser iin i lagom bitar.... Så det går ju alldeles utmärkt! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon