Christa
Vårt avtal gick ut för ett tag sedan och vi borde skriva ett nytt avtal. Vi vill fortsätta att ha fast bredband. Bredbandsbolaget ringde idag och sa att de har avtal med villaägarförbundet där vi är medlemmar men vi vill ju jämföra lite innan vi bestämmer oss.

Vi har 8 Mb idag och vill ha minst det.

Vad har ni för erfarenheter av olika leverantörer?

skånepåg
Jag kan bara säga bra om bredbandsbolaget, jag har 100mbit och betalar knappt 300 i månaden för det ^^
Meriona
Jag har bara hört en person jag känner som haft Bredbandsbolaget och hon var extremt missnöjd. Men det behöver ju inte betyda nånting.

Själv har jag Telia och är jättenöjd. Det är dyrt, men driftsäkert och vid ev. problem har vi fått väldigt bra hjälp och nya gratis modem.


Christa
CITAT (skånepåg @ 26-01-2011, 20:29) *
Jag kan bara säga bra om bredbandsbolaget, jag har 100mbit och betalar knappt 300 i månaden för det ^^


100 megabit, det låter mycket. Är det via kabel? Det kanske inte går att jämföra med det man kan ha via telefonjacket.
Huggorm
CITAT (Christa @ 26-01-2011, 21:54) *
100 megabit, det låter mycket. Är det via kabel? Det kanske inte går att jämföra med det man kan ha via telefonjacket.

Det borde vara via fiber, och då är det något helt annat än via telejacket. Jag har haft flera olika leverantörer, men det var flera år sedan så det är knappast aktuellt längre
ingrid fuxwall
Har telia och är nöjd även om det är dyrt
skånepåg
Visst är det fiber, misstänkte det var nåt sånt med dej med =(
Jag har haft bredbandsbolaget i snart 7år och bara haft avbrott 2-3ggr bara ett par timmar som max vid service och grejor tongue.gif
anncharlotte
Det var väl en 3 år sen eller nått sånt som vi gjorde ett försök med Bredbandsbolaget, men efter dom hade försökt men misslyckat att få det till att fungera i 3 månader så tröttnade vi och sa upp avtalet och valde ett annat bolag.
Men det tog säkert ytterligare ett halvår innan dom insåg att dom faktiskt inte skulle få betlat för resterande tid på vårt avtal. Vi fick bråka med dom en hel del om det.
Numera har vi Comhem och det fungerar helt ok.
skånepåg
CITAT (anncharlotte @ 27-01-2011, 01:16) *
Det var väl en 3 år sen eller nått sånt som vi gjorde ett försök med Bredbandsbolaget, men efter dom hade försökt men misslyckat att få det till att fungera i 3 månader så tröttnade vi och sa upp avtalet och valde ett annat bolag.
Men det tog säkert ytterligare ett halvår innan dom insåg att dom faktiskt inte skulle få betlat för resterande tid på vårt avtal. Vi fick bråka med dom en hel del om det.
Numera har vi Comhem och det fungerar helt ok.

Comhem e skitbra men deras höghastighet ska inte vara nåt vidare??
malcolm
Har Telia ADSL via telefonjacket, 24 Mb rätt dyrt men det fungerar bra och det finns en support värd namnet.
Christa
CITAT (malcolm @ 27-01-2011, 12:39) *
Har Telia ADSL via telefonjacket, 24 Mb rätt dyrt men det fungerar bra och det finns en support värd namnet.


Telia verkar vara ett säkert kort men vi är nöjda med Glocalnet också det har aldrig krånglat så jag vet hur supporten är. Det verkar dock som om Villägarförbundet sagt upp avtalet med dom eller också skall det hända något med dom ändå. Vi förstod inte riktigt. Gamla kunder skulle få vara kvar men vårt avtal har löpt ut och då kanske vi inte får teckna något nytt även om vi är kund där.

Känner ni till någon sådan där webbsida där man kan jämföra bredbandsleverantörer?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon