Red Top
Ska man skratta eller gråta? duh.gif

Arbetsförmedlingen skickar brev till avlidna om att de "avaktualiserats som arbetssökande". Som orsak står det: "Avlidit".

I den fortsatta texten står:"Om du åter vill bli aktuell som arbetssökande hos oss, måste du personligen besöka oss på nytt".

Af ursäktar sig med att man bara har ett standardformulär.

Af skickar brev till avlidna.........
Anma
Fy fan vad okänsligt!
fuchsian
Vad i katten sysslar de med???? confused.gif Har de gått på nån kurs om reinkaration? eller??? crying.gif
Osmakligt är det att göra så. .....Fuchsian....
Myosotis
duh.gif crying.gif
Aqvakul
mer än fyrkantigt... sick.gif
RibesRubusVitis
Fast det verkar ju inte vara någon praxis, precis. Snarare ett mycket olyckligt, databaserat misstag. Har det hänt mer än denna gång?
Piccante
ingen undkommer arbetslinjen
Red Top
CITAT (Markus_H @ 26-01-2011, 21:46) *
ingen undkommer arbetslinjen

Du skrev det. Jag tänkte det.
anne-li i olofstorp
CITAT (Markus_H @ 26-01-2011, 21:46) *
ingen undkommer arbetslinjen


Tänkte också på det!!! En f d kollega skrev en gång i en debattartikel; "Försäkringskassan kan snart upptäcka arbetsförmåga i ett ännu ej helt svalnat lik"
Nu var det en annan myndighet, men tänk om han visste hur rätt han kunde få!!!!
Stackars hustrun!!!!
AndersKbg
CITAT (RibesRubusVitis @ 26-01-2011, 21:05) *
Fast det verkar ju inte vara någon praxis, precis. Snarare ett mycket olyckligt, databaserat misstag. Har det hänt mer än denna gång?

Det har säkert hänt mer än en gång. Lika tragiskt varje gång givetvis men samtidigt så måste man förstå att det blir fel ibland.
Det finns massor med data som hanteras varje dag och till mer än 99% så fungerar det.
Jag tror att vårt datasystem är långt bättre än andras men det är klen tröst för de som drabbas.

Jag ser detta mer som en "icke-nyhet" i nyhetsflödet. Det var varken första eller sista gången det händer.
Red Top
CITAT (AndersKbg @ 27-01-2011, 15:44) *
Det har säkert hänt mer än en gång. Lika tragiskt varje gång givetvis men samtidigt så måste man förstå att det blir fel ibland.
Det finns massor med data som hanteras varje dag och till mer än 99% så fungerar det.
Jag tror att vårt datasystem är långt bättre än andras men det är klen tröst för de som drabbas.

Jag ser detta mer som en "icke-nyhet" i nyhetsflödet. Det var varken första eller sista gången det händer.

Att jag reagerade berodde på Af:s förklaring.

CITAT (Red Top @ 26-01-2011, 19:24) *
Af ursäktar sig med att man bara har ett standardformulär.

Om det nu är så illa, kanske AF borde satsa på att göra fler formulär. rtfm.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon