Full version: Bli Tupperwarekonsult
solkatten
Jag var på ett Tupperwareparty igår och hittade så många bra grejer jag skulle vilja ha. Funderar då på att skriva in mig som konsult för att få handla lite billigare.
Hur mycket rabatt får man?
Vad kostar det?
Jag fick en broschyr om att bli konsult men där står inga direkta siffror.
Någon som kan berätta lite mer detaljerat?

thanks.gif
Meriona
Jag trodde att det var helt ute md Tuperware, men det kanske det inte är? unsure.gif
theseraphim
CITAT (solkatten @ 17-01-2011, 09:34) *
Jag var på ett Tupperwareparty igår och hittade så många bra grejer jag skulle vilja ha. Funderar då på att skriva in mig som konsult för att få handla lite billigare.
Hur mycket rabatt får man?
Vad kostar det?
Jag fick en broschyr om att bli konsult men där står inga direkta siffror.
Någon som kan berätta lite mer detaljerat?

thanks.gif


Ja du måste ju även sälja en hel del för att få rabatter osv så det är nog inte bara att anmäla sig och handla själv tyvärr. Tupperware folket måste sälja som sjutton för att tjäna en halvdan lön av det jag hört från en som gjorde det i ex antal år. Hon behövde ju i genomsnitt två tre kvällar i veckan året runt för att det skulle ge någorlunda ersättning plus att då krävdes det att folket handlade ganska bra på det.
solkatten
CITAT (Meriona @ 17-01-2011, 10:11) *
Jag trodde att det var helt ute md Tuperware, men det kanske det inte är? unsure.gif


Nej, det är verkligen inte ute. De har massor av kanonfina grejer med smarta lösningar. Varenda pryttel är genomtänkt.


Någon som har siffror?
Värdinnan får ju jättefina gåvor, är det försäljaren som betalar för dom?
Red Top
Har du tittat på deras hemsida? Där kanske du kan få svar på dina frågor.

Tupperware
*Stintan*
Säljs ju massor på Tradera numera. Trodde också att det var helt ute med dessa partyn. Har inte hört talas om något på de senaste 10-15 åren.
Eva i Skåne
Ute är det inte! Jag tror det blir så att under några år går det runt bland ens vänner och bekanta och sen blir alla less på dessa partyn och man tror det håller på att dö ut, men då är det är en ny kundkrets och efter kanske tio år har man det i sin omgivning igen. Hjulet rullar...

Värdinnorna får fina gåvor, som någon nämnt. Konsulenterna tjänar 30% av försäljningssumman på ett party har jag hört, men vet inte om det är före skatt. Sen får dom ju också mycket gåvor i förhållande till sina försäljningssiffror i olika perioder och dom får beställa nyheter till bra pris antar jag, för dom måste ju ha med sig och visa upp. En genomsnittlig försäljning vid ett party brukar hamna mellan 3-4000. Sen har ju konsulenten arbete på hemmaplan, t ex att packa varorna för leverans och en del körkostnader/tid, men hur allt räknas känner jag inte till.

Jag tror inte många har tupperware-demonstrationer som enda inkomstkälla. Då får man nog jobba väldigt många kvällar.
Väldigt många håller nog på ett par år, men tröttnar sen.
fuchsian
Har endast hört om dessa onödigt dyra plastsaker, men har inte gått med när någon frågat. Hör, att det är inte nån grej för mig als. Skulle inte vilja slita ut mig att prata om plastbunkar som kostar knappt inget där de görs, men det tas hutlöst betalt. Detta är enbart vad jag har hört, men alla gör som dom vill. .... angel_not.gif ..Fuchsian ......
Klura
Har handlat Tupperware i perioder sen 80-talet + använt mamsens prylar som är från 60-70-talet.
Visst är det dyrt men vissa saker är värda varenda krona.
Jag har några favoriter som jag absolut inte skulle vilja vara utan.
Sen har de livstidsgaranti på sina grejor och hur många har det?
En populär pryl är deras shaker som var den första prylen jag köpte.
Efter 15 års flitigt användande så började graderingen försvinna (efter all maskindisk).
Inga problem att få ut en ny.
Gita
CITAT (solkatten @ 17-01-2011, 17:53) *
Värdinnan får ju jättefina gåvor, är det försäljaren som betalar för dom?

Värdinnan får presenter i procent av vad som säljs på hennes party, vilket gör att gästerna ibland känner sig tvingade att handla. Jag skulle aldrig bli säljare inte heller gå på ett tupperwareparty. Tycker att det är ett riktigt obehagligt sätt att sälja Om varorna vore jättebra så skulle de självklart finnas ute i handeln.
Gita
caprifol
Men varorna ärfaktiskt jättebra! Jag har några produkter, framför allt en grönsakslåda, som jag haft i snart 20 år. Den börjar se tämligen ofräsch ut och jag skulle gärna vilja ha en ny. Har dock inte sett någon motsvarighet i affärerna, och jag skulle ALDRIG gå på ett party. Tycker också att det är ett riktigt otrevligt sätt att sälja till bekanta som mer el mindre pressas att köpa. (Mina grejer har jag köpt via ombud).
fuchsian
Det kvittar hur tåliga och slitstarka de än är så hellre köper jag nytt än ta hem folk och försöker sälja på dom något jag inte tror ens själv på. Förresten, det skulle inte min make ens tillåta. ... Fuchsian....
Klura
Gita - De kanske har ändrat reglerna, men jag har för mig att det var beroende på hur många gäster som kom.

Då på 80-talet hade jag några träffar hemma.
Min kompis sålde och hon hade t ex baktema och bakade bullarna som vi åt till fikat sen.
Det var både trevligt och gott och jag har samma bakgrejor nu som jag köpte då.

Caprifol - Finns grönsakslådan fortfarande i sortimentet så hittar du den säkert på Tradera.
Konsulenterna säljer massor där numera.
caprifol
Tack för tipset m Tradera Klura. Du menar alltså att konsulenterna säljer oanvända varor där? Jag ska givetvis kolla men vid en snabb (och lite slarvig) genomgång på Tupperwares hemsida kunde jag inte hitta den. Rektangulär burk med en extra - lös - "gallerbotten" på handtag. Ska kolla bättre på den sidan också.
theseraphim
CITAT (Eva i Skåne @ 17-01-2011, 18:51) *
Ute är det inte! Jag tror det blir så att under några år går det runt bland ens vänner och bekanta och sen blir alla less på dessa partyn och man tror det håller på att dö ut, men då är det är en ny kundkrets och efter kanske tio år har man det i sin omgivning igen. Hjulet rullar...

Värdinnorna får fina gåvor, som någon nämnt. Konsulenterna tjänar 30% av försäljningssumman på ett party har jag hört, men vet inte om det är före skatt. Sen får dom ju också mycket gåvor i förhållande till sina försäljningssiffror i olika perioder och dom får beställa nyheter till bra pris antar jag, för dom måste ju ha med sig och visa upp. En genomsnittlig försäljning vid ett party brukar hamna mellan 3-4000. Sen har ju konsulenten arbete på hemmaplan, t ex att packa varorna för leverans och en del körkostnader/tid, men hur allt räknas känner jag inte till.

Jag tror inte många har tupperware-demonstrationer som enda inkomstkälla. Då får man nog jobba väldigt många kvällar.
Väldigt många håller nog på ett par år, men tröttnar sen.


Vad jag förstått så får du i stort bara de där 30% av försäljningen och ingen ersättning för det man gör på hemmaplan och såvida man inte åker jättelångt så tror jag även man inte får ersättning för resor heller. Angående Tupperware finnas eller inte finnas är svårt men de har det betydligt tuffare nu än förr vilket tex märktes då hela den västsvenska biten kursade för ex antal årsedan och fick omorganiseras. Vissa av grejorna är väl helt okej men vi köpte några matburkar och de fick slängas efter något år då de blev skeva och någon ersättning var inte o tala om då de skyllde på oss.
Sen är det väl så att de man pratar med nu resonerar så att om man tex köper tre matburkar på Biltema för 29.90 och de kanske håller i bara fem år men om man köper EN på tupperware som håller i minst tio år men kostar 150:- så blir den enkel matte ändå.
herkules
jag älskar mina tupperwaregrejer! de flesta har jag ärvt av mamma men en del har jag köpt själv, världens bästa förvaringsprylar!

edit: ska lära mig stava. nån gång.
Eva i Skåne
Jag älskar mina tupperware-produkter och för mig är dom värda sitt pris.

Produkter som blivit skeva och inte fått bytas ut kan kanske vara av äldre modell som inte tålde diskmaskin så bra. Bara en gissning. Jag diskar allt mitt i maskin med gott resultat.

Jag skulle aldrig själv kunna tänka mig att jobba som konsulent, men vissa tycker det är roligt att åka runt och träffa nya människor. Som med alla försäljarjobb gäller det nog att kunna prata för sin vara och det finns dom som kommer upp i höga inkomster, men jag säger inte att det är lättförtjänta pengar.

Konsulenter får inte sälja på Tradera, men det är många f.d konsulenter som säljer ut sitt överskott. Många värdinnor som fått gåvor de inte har nytta av säljer också och många andra som har saker stående som inte används.

Jag tror inte det funkar som du tänkt Solkatten, att bli konsulent för att kunna köpa varor billigt till dig själv. Det första en ny säljare får göra är att jobba av sitt startpaket, som kostar 3500:- Dvs att du nog inte får nåt betalt för din första demonstration. Sen är visserligen dom sakerna dina även om du väljer att inte fortsätta, men det är ett bestämt paket du startar med så du väljer inte själv ut det.

Caprifol. Den grönsaksburken du har finns inte längre, men nu har dom en annan som heter fridgesmart som har räfflad botten och nåt "ventilsystem" med knappar på sidorna som man reglerar efter vad man förvarar i den. Den finns i olika storlekar och jag vet många som tycker den är mycket bra. Har dock ingen egen erfarenhet.
caprifol
Tack Eva i Skåne! Tror det är en hel serie som heter fridgesmart, och den grönsaksburken ska jag leta upp. Jag tycker också att de produkter jag har är värda varenda krona, framför allt den här burken och den höga som jag tror heter "Hissa upp". Perfekt för hushåll med t ex stor olivkonsumtion!
caprifol
Jag har fått ett par trevliga PM och tips om detta och vill bara säga att jag har svarat och tackat för hjälp, men antagligen har ni inte fått mina PM. De ligger inte i Skickat-mappen och jag fattar inte vart de har fladdrat iväg. Antagligen har jag gjort något fel - hur man nu kan göra fel på detta - så antagligen har de aldrig gått fram.
caprifol
*Stintan*
Du kanske inte klickade i rutan att du ville spara och isåfall kan dom ju inte finnas där flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon