Full version: Att vara snäll dagen
Sidor: 1, 2
ingrid fuxwall
Någon har utnämnt den 14 januari till denna dagen - har Ni uppmärksammat det? Gjort något för att göra Er extra snäll?
Platinum
Det hade jag ingen aning om. Fast något extra snällt har jag gjort idag, har lämnat en donation till ett museum och det är ju inget jag gör vardagligen annars.
Peztis
Oj, där ser man!

Nä - jag har inte varit extra snäll - å andra sidan har ingen varit extra snäll mot mig heller! biggrin.gif
ninnisky
Omedvetet om vara snäll dagen så lagade jag mat som maken önskat sig länge: kalvlever anglais.
Eftersom jag inte gillar det själv måste jag uppfyllt kritierierna för att vara snäll - tror jag???? giggle.gif
Peztis
CITAT (ninnisky @ 14-01-2011, 18:18) *
Omedvetet om vara snäll dagen så lagade jag mat som maken önskat sig länge: kalvlever anglais.
Eftersom jag inte gillar det själv måste jag uppfyllt kritierierna för att vara snäll - tror jag???? giggle.gif


Herre jisses! JA!!!

Jag gillar inte lever och en gång fär kanske 20 år sedan hade min svärmor köpt en massa kycklinglever till sin son. Eftersom han inte på något sätt hittar till köket - trots gps, karta och kompass - så skulle jag då steka den. På med latexhandskar och sedan var det ett himla äckligt geggande.
Kommer INTE att göra det igen! sick.gif
ninnisky
TACK, Peztis smiley_small_hug.gif
Eva i Skåne
Hade ingen aning om att det finns en snäll-dag. Jag känner mig inte direkt snäll heller idag ranting.gif


Får jag passa på att påminna om att imorgon är Tulpanens Dag.
Då ska jag vara snäll mot mig själv och köpa hem en bukett rolleyes.gif
*Stintan*
Jag är alltid snäll så de så sleep.gif whist.gif
ingrid fuxwall
CITAT (Eva i Skåne @ 14-01-2011, 18:34) *
Hade ingen aning om att det finns en snäll-dag. Jag känner mig inte direkt snäll heller idag ranting.gif
Får jag passa på att påminna om att imorgon är Tulpanens Dag.
Då ska jag vara snäll mot mig själv och köpa hem en bukett rolleyes.gif

Fast det var ju mot andra man skulle vara snäll - tycker att vi ska försöka det
Biggan_
CITAT (*Stintan* @ 14-01-2011, 18:45) *
Jag är alltid snäll så de så sleep.gif whist.gif


Jag skulle precis säga detsamma, men jag ville inte vara så framfusig! angel_not.gif
Lokan
Jag me' giggle.gif
Eva i Skåne
CITAT (ingrid fuxwall @ 14-01-2011, 18:46) *
Fast det var ju mot andra man skulle vara snäll - tycker att vi ska försöka det


Okej, jag ska vara snäll mot andra också. Dom kan få glädjas åt mina tulpaner.
Nej, skämto åsido. Jag ska baka lite ostbullar senare ikväll så mina gäster som kommer resande från Turkiet kan få en god nattfika efter en lång dag.
ninnisky
CITAT (Eva i Skåne @ 14-01-2011, 18:34) *
Hade ingen aning om att det finns en snäll-dag. Jag känner mig inte direkt snäll heller idag ranting.gif
Får jag passa på att påminna om att imorgon är Tulpanens Dag.
Då ska jag vara snäll mot mig själv och köpa hem en bukett rolleyes.gif


Det gjorde jag redan idag! biggrin.gif
fuchsian
Jag är mest snäll i hela tiden, endast humöret som växlar, men det har inget med varandra att göra.
Till och med änglarna grät när jag behövde födas till jorden..... angel_not.gif ... Fuchsian .....
zissi
Hade ingen aning om snäll-dagen. Känner ändå att jag just idag varit hyfsat snäll. Hjälpt min gamla faster att packa till äldreboendeflytt. Oj, så mycket grejer man kan ha....
Alba
En smiley_small_hug.gif till alla snälla odlaiter.
fuchsian
CITAT (Alba @ 14-01-2011, 19:39) *
En smiley_small_hug.gif till alla snälla odlaiter.




Detsamma .... smiley_small_hug.gif ...Fuchsian ....
ingrid fuxwall
CITAT (zissi @ 14-01-2011, 19:37) *
Hade ingen aning om snäll-dagen. Känner ändå att jag just idag varit hyfsat snäll. Hjälpt min gamla faster att packa till äldreboendeflytt. Oj, så mycket grejer man kan ha....

Du har ju verkligen varit snäll smiley_small_hug.gif
zissi
En stor kram till alla ni odlaiter som förgyller tillvaron för oss andra. Ni är guld värda smiley_small_hug.gif !

Några små, enkla ord eller handlingarna kan förändra mycket... kompiskram.gif.
Iren
CITAT (Biggan_ @ 14-01-2011, 18:47) *
Jag skulle precis säga detsamma, men jag ville inte vara så framfusig! angel_not.gif


Kan bara hålla med föregående talare(skrivare)
Gossen Ruda
Snälla nån, hur många specialdagar finns det? 13 på dussinet? Inflation! Nu var jag stygg. biggrin.gif
Huggorm
Jag har mest gjort djävulskap idag
Meriona
Jag tror att både Ruda och Huggorm varit snälla som små nallebjörnar, men de vågar väl inte erkänna det. smile.gif
Jag är som jag är oavsett vad det är för dag, ibland är jag snäll, och ibland är jag en satkäring. tongue.gif
Peztis
Och jag är som jag är, jag med...
Har blivit kallad för "ängel med horn" och det är såååå passande! angel_not.gif devil.gif

biggrin.gif
Tikka
Jag har varit snäll idag o frågade om min kollega ville med o äta lunch ute o det ville han så slapp han äta ensam smile.gif
Sen har vi dessa dagarna kvar att fira wink.gif smile.gif
http://temadagar.se/kalender-2011/
Lokan
Handduksdagen???? wacko.gif
Meriona
Fanns det någon gerbil-dag? wink.gif
Tikka
Vi skapar en sådan dag Meriona, det är bara att välja datum så e det klart biggrin.gif wink.gif
Meriona
DÅ tar vi 17 april, för då hade min första ökenråtta namnsdag, han (som var en hon men hysch) hade namnsdag då. wink.gif Det datumet firar jag ännu, trots att det var 20 år sen. smile.gif Elis forever wub.gif Vi hade ingen aning om när han var född så det fick bli namnsdagen som firades.
Tikka
Mycket bra datum!
Härmed utnämns den 17 april till Gerbildagen, häpp biggrin.gif
Meriona
smiley_small_hug.gif blomma.gif blomma.gif yaay.gif yaay.gif
Lokan
bravo.gif
Klint
Hur ska man fira gerbildagen då?
Snälldagen hade jag behövt fått reda på igår nu gick det helt åt skogen för mej....men det är ju 5min kvar!Ska försöka nu då
Myosotis
CITAT (Klint @ 14-01-2011, 23:51) *
Hur ska man fira gerbildagen då?

Knapra på toarullar?
malarmaster
gillar inte humörsvängningar o skulle jag vara snäll en dag känner ingen igen mig,särskilt inte på jobbet.är som vanligt alla dagar sur vresig o vrång, o älskar det!!!! ulf
Klint
CITAT (Myosotis @ 14-01-2011, 23:55) *
Knapra på toarullar?

Rulltårta skulle de funka?
Gita
CITAT (ninnisky @ 14-01-2011, 18:18) *
Omedvetet om vara snäll dagen så lagade jag mat som maken önskat sig länge: kalvlever anglais.
Eftersom jag inte gillar det själv måste jag uppfyllt kritierierna för att vara snäll - tror jag???? giggle.gif

Haha, exakt detsamma gjorde jag, fast det blev fläsklägg med rotmos. en av makens favoriträtter men absolut inte min.
Fast ni vet väl att snälla flickor kommer till himlen, men att elaka flickor kan komma hur långt som helst.
Gita
Skruttis
CITAT (Myosotis @ 14-01-2011, 23:55) *
Knapra på toarullar?


w00t.gif Toarullar.....
Kan vi inte sova i sågspån istället? Eller ligga under soffan kanske?
Meriona
Knasfior! Ligger man under soffan så är det nog Dagen-efter. rolleyes.gif
Aqvakul
Jag är alltid snäll.. blush.gif
Cacki
CITAT (Aqvakul @ 15-01-2011, 09:56) *
Jag är alltid snäll.. blush.gif


...som att äta julskinka året om. flirting.gif
Aqvakul
CITAT (Cacki @ 15-01-2011, 09:59) *
...som att äta julskinka året om. flirting.gif

sick.gif
Blomstertanten
Åh, vad skönt att snäll-dagen är över!!!!
Gårdagen var en otroligt ansträngande dag!! sleep.gif
*Stintan*
CITAT (Blomstertanten @ 15-01-2011, 10:38) *
Åh, vad skönt att snäll-dagen är över!!!!
Gårdagen var en otroligt ansträngande dag!! sleep.gif


giggle.gif
Tikka
laugh.gif

Idag skulle vi fira tulpanen väl?
Anma
Jag tänkte överraska och vara snäll idag också. Men det är motigt, det var sketajobbigt att vara snäll ända fram till jul...
Huggorm
CITAT (Anma @ 15-01-2011, 12:12) *
Jag tänkte överraska och vara snäll idag också. Men det är motigt, det var sketajobbigt att vara snäll ända fram till jul...

Lönade det sig då? Du måste ju ladda upp redan nu inför nästa jul vet du, annars blir det inga klappar. Det går inte att börja vid lucia, har jag bittert fått erfara crying.gif
Olle A
CITAT (Tikka @ 15-01-2011, 11:13) *
Idag skulle vi fira tulpanen väl?


Fast mina har inte kommit upp än. whistling.gif

Olle
Blomstertanten
CITAT (Olle A @ 15-01-2011, 12:30) *
Fast mina har inte kommit upp än. whistling.gif

Olle

Inte mina heller, men man vet ju aldrig vad som göms i alla snö tongue.gif
malcolm
CITAT (*Stintan* @ 14-01-2011, 18:45) *
Jag är alltid snäll så de så sleep.gif whist.gif

Sover du dygnet runt då? giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon