Full version: Antikrundan
Sidor: 1, 2
Gossen Ruda
En påminnelse om det är någon som missat detta. SVT 1 kl 8.
malcolm
Skall se men snart platsar man där själv. alien.gif
Meriona
Gissa om jag sitter bänkad åtminstone en timme i förväg för att få en bra plats i soffan! yahoo.gif jag har längtat som en tok!
Aqvakul
Får kolla på Play, blir nog bridge ikväll med...
Huggorm
Skall nog inte titta, jag tyckte det var bättre förr. Det är för mycket hemma-hos-reportage och annan utfyllnad nu för tiden
Gossen Ruda
CITAT (Huggorm @ 13-01-2011, 13:45) *
Skall nog inte titta, jag tyckte det var bättre förr. Det är för mycket hemma-hos-reportage och annan utfyllnad nu för tiden

Instämmer i det sista men klarar ändå av att se programmet.
zissi
Visst är det ett intressant program tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 13-01-2011, 13:45) *
Skall nog inte titta, jag tyckte det var bättre förr. Det är för mycket hemma-hos-reportage och annan utfyllnad nu för tiden

Instämmer, men det är fortfarande sevärt..
Eva i Skåne
Instämmer i vad ni andra tycker. Visst kunde dom göra två program istället? DÅ hade vi haft två höjdpunkter istället.
Myosotis
CITAT (Meriona @ 13-01-2011, 13:19) *
Gissa om jag sitter bänkad åtminstone en timme i förväg för att få en bra plats i soffan!

wub.gif giggle.gif

Är nästan lite sugen på att titta, det var flera år sen. Förr brukade jag titta ganska regelbundet.
malcolm
Programmet är värt att se enbart med tanke på Anne Lundberg, älskade henne i matlagningsserien Landgång.
Alba
CITAT (malcolm @ 13-01-2011, 14:43) *
Programmet är värt att se enbart med tanke på Anne Lundberg, älskade henne i matlagningsserien Landgång.


Ja den serien önskar jag att få tillbaka. Hon och kocken var ju fantastiska ihop.
fuchsian
Oonej .... inget tittande på det hos oss. Gillar inte programmet, det lilla jag råkat att se.
Det skulle visst starta några nya serier, kommer inte ihåg dom, men ska kolla.

Alla dessa matlagningsprogram på den bästa sändningstiden är urkass!!!! ranting.gif Kunde de minska på den skiten till hälften och sen skulle visa något sevärt och spännande istället.
Den ena "tomten" efter den andra ska visa vad de kan åstadkomma i köket??? urlöjligt... thumbdown.gif
.. Alla har inte samma intresse heller, så .....ut med det!!!! ....Fuchsian .....
herkules
CITAT (malcolm @ 13-01-2011, 14:43) *
Programmet är värt att se enbart med tanke på Anne Lundberg, älskade henne i matlagningsserien Landgång.

jag tyckte också mkt om serien landgång men blev otroligt irriterad på annes kladdande på kocken hela tiden wink.gif
Meriona
CITAT (Myosotis @ 13-01-2011, 14:37) *
wub.gif giggle.gif

Är nästan lite sugen på att titta, det var flera år sen. Förr brukade jag titta ganska regelbundet.


Gör det vet jag, programmet är från Ystad, tänk om din bil är med igen! -fear-.gif
Biggan_
CITAT (Meriona @ 13-01-2011, 16:22) *
Gör det vet jag, programmet är från Ystad, tänk om din bil är med igen! -fear-.gif



Inte är den helt ny Myos bil, men sååå gammal är den väl inte ändå! slap.gif
caprifol
Intressant och kul program som jag egentligen gillar, men jag har så svårt för den speedade programledaren.
gnon49
Det är ett sammansvetsat gäng i programmet. Och det gör antikrundan så bra som den faktiskt är. Humor, lättsam men ändå en form av faktaprogram. Och kunskapen är det ju inget fel på. Gärna mer värderingar och mindre reportage om bygden eller någon person med samlarintresse. Intressant i och för sig men inte i antikrundan tycker jag.
xlxl67
Riktigt trevligt program. Är Anne Lundberg kvar förresten?
Huggorm
CITAT (xlxl67 @ 13-01-2011, 19:07) *
Riktigt trevligt program. Är Anne Lundberg kvar förresten?

Hon är kvar.

"Del 1 av 12. Programledare Anne Lundberg startar årets runda i Ystad där experterna stöter på många fina fynd. Claes Moser värderar en av de dyraste tavlorna i programmets historia, Knut Knutson examinerar en rokokobyrå, och så hittar Torgny Schunnesson en exklusiv samling kungabrev. Dessutom besöker vi en samlare med smak för 70-talets Verner Panton.

Även i SVT1 14/1 och SVT24 17/1"
malcolm
Misstänker att programmen kommer att finnas på SVT/play sedan också.
malcolm
Alldeles riktigt, det finns redan där för den som missade sändningen.
Meriona
Den där underbara tavlan..... wub.gif
För en gångs skull var nånting som var värdefullt även någonting jag tyckte var vackert!
Gossen Ruda
Tavlan var skaplig men knappast jag skulle betala miljoner för. Nån tusenlapp kanske. Fast senare i Kiruna, tror jag det var, dyker det upp en Picasso.
malcolm
Jag gillade verkligen tavlan i kvällens avsnitt, den var så uttrycksfull i all sin enkelhet. Har aldrig sett en Picasso som jag gillat.
Gossen Ruda
CITAT (malcolm @ 13-01-2011, 21:29) *
Jag gillade verkligen tavlan i kvällens avsnitt, den var så uttrycksfull i all sin enkelhet. Har aldrig sett en Picasso som jag gillat.

Det är totalt ointressant. biggrin.gif Det intressanta är hur mycket pengar man kan få för kluddet.
Meriona
CITAT (Gossen Ruda @ 13-01-2011, 21:24) *
Tavlan var skaplig men knappast jag skulle betala miljoner för. Nån tusenlapp kanske. Fast senare i Kiruna, tror jag det var, dyker det upp en Picasso.


STOLLE! Jag skulle inte betala miljoner för en brännbar pryl på väggen oavsett vem som skapat den! -fear-.gif
malcolm
CITAT (Meriona @ 13-01-2011, 21:32) *
STOLLE! Jag skulle inte betala miljoner för en brännbar pryl på väggen oavsett vem som skapat den! -fear-.gif

Håller med, så mycket pengar får man ju ett helt hus för... som iof. sig också kan brinna... fear.gif
Huggorm
CITAT (Meriona @ 13-01-2011, 21:32) *
STOLLE! Jag skulle inte betala miljoner för en brännbar pryl på väggen oavsett vem som skapat den! -fear-.gif

Nej precis, särskilt som jag inte kan skilja en tavla värd 3 miljoner från en som är värd en hundralapp biggrin.gif
Lokan
Och jag tycker Schjerfbecks tavlor är kusliga och lite skrämmande .... skulle aldrig hänga upp nån på mina väggar... fear.gif Bra är dom ju men....
Gossen Ruda
Konst skall man ha som pengaplacering, på väggarna kan man ha plancher köpta i en bokhandel. biggrin.gif
Lokan
.... eller egna bilder! rolleyes.gif
Gossen Ruda
CITAT (Lokan @ 13-01-2011, 22:26) *
.... eller egna bilder! rolleyes.gif

På månen? biggrin.gif
Aqvakul
Bra konst behöver inte vara dyr, t.ex. i form av grafiska blad. Personligen har jag växt ifrån affischer på väggarna.
Myosotis
CITAT (Meriona @ 13-01-2011, 16:22) *
Gör det vet jag, programmet är från Ystad, tänk om din bil är med igen! -fear-.gif

Glömde slap.gif Men programmet är väl nyinspelat, min bil har bott hos mig i flera år nu.
Gita
Antikrundan brukar jag alltid försöka se även om jag tycker att Knut Knutsson är väl fjantig, Anne Lundberg gillar jag däremot.
Till skillnad från en del andra här tiycker jag inslaget om samlare ofta är programmets höjdpunkt. Vem minns inte Erik Penser, hans enormt välordnade samling av allt från tändstiksaskar till sedlar från olika länder. Och nu senast samlingen av Verner Pantons design som gjorde mig grön av avundsjuka, jag skulle vilja äga varenda pryl i den samlingen. Målningen av av Helene Shjerfbeck var ju också en höjdare.
Gita
Gossen Ruda
CITAT (Gita @ 15-01-2011, 06:56) *
Antikrundan brukar jag alltid försöka se även om jag tycker att Knut Knutsson är väl fjantig, Anne Lundberg gillar jag däremot.
Till skillnad från en del andra här tiycker jag inslaget om samlare ofta är programmets höjdpunkt. Vem minns inte Erik Penser, hans enormt välordnade samling av allt från tändstiksaskar till sedlar från olika länder. Och nu senast samlingen av Verner Pantons design som gjorde mig grön av avundsjuka, jag skulle vilja äga varenda pryl i den samlingen. Målningen av av Helene Shjerfbeck var ju också en höjdare.
Gita

Lustigt vad vi är olika. VP:s saker kanske man skulle äga för att kunna sälja av vid behov men jag skulle möjligen bara kunna ha något enstaka framme, alldeles för skrikigt och oroligt. Eftersom jag inte känner till killen fö har jag inget behov av att skryta med innehavet.
Aqvakul
Veckans program var ovanligt trevligt.
Gossen Ruda
Dags igen att dregla över nya eller gamla fina saker, dvs Anne Lundberg eller antikviteter allt efter behag. biggrin.gif
Farbror Blå
Ingen av er gamlingar som ska värderas i dagens program?wink.gif
Meriona
Dagens program är från Kalmar, undrar om det finns nåt värdefullt där?
Gossen Ruda
CITAT (Meriona @ 20-01-2011, 18:12) *
Dagens program är från Kalmar, undrar om det finns nåt värdefullt där?

Man kanske har hittat Kalmar nyckel?
Meriona
Har den förkommit? tongue.gif
Noak
Var inte det en båt?
Gossen Ruda
CITAT (Noak @ 20-01-2011, 19:35) *
Var inte det en båt?

Jopp. Fraktade immigranter till Amerika och sjönk så småningom. Kolla på Wikipedia.
Eva i Skåne
Jag tror min morfar rökte en tobak som hette Kalmar nyckel...

Jag tycker det är trevligt att följa programmet.(Jag har datorn på soffbordet framför mig.)
Det har inte varit så mycket "hemma-hos" denna säsongen, eller vad säger ni?

Brukar ni följa lille Knutte i Antikmagasinet på kunskapskanelen också? Jag bytte precis kanal.
Meriona
Jag kan följa lille Knutte långt längre än till Antikmagasinet om det är så. smile.gif Jag tycker att han är jättebra, lite show i allt det seriösa.

Kul att det kom upp grejer av Rosell förresten, inte ofta det är nåt med Trollhätte-anknytning. smile.gif
Gossen Ruda
CITAT (Meriona @ 20-01-2011, 21:30) *
Kul att det kom upp grejer av Rosell förresten, inte ofta det är nåt med Trollhätte-anknytning. smile.gif

Aldrig hört talas om karln men han hade snidat bra. En riktig snidare mao. smile.gif
Uggi
Det var bra pris på ljusstaken !
Meriona
Ja verkligen, där blev jag ordentligt överraskad, precis som damen! Sånt är alltid kul, när någon blir så är ärligt chockad, annars verkar folk så pålästa.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon