aanderss
i söndags märke jag att den fasta telefonen var död. kollade alla 3 telefonerna kollade i alla jack mm.
Anmälde både på 90200 och på deras webbsida.
inget har hänt men i dag stod där på webbsidan att den skall komma 12.42 men det tror jag inte på

i natt var jag ute i köket jag hörde ett rinnande ljud. kollade vattenmätaren ja precis som jag trodde de rinner lite vatten. jag stängde av vattnet. Ringde (i från mobilen) byns rörmockare men han var på väg till malmö men han lovade att komma om några timmar. de kallar jag service!
De är väll ett trasigt rör i hus grunden kan jag gissa
Aqvakul
Tyvär så "kommer en olycka sällan ensam", men jobbigt är det. Hoppas ni får ordning på vattnet iaf...
aanderss
mm jag hoppas ju att de löser sig. rörmockaren brukar vara bra. alla i byn fasar för den dagen han lägger av för "gubben" är nog en 65 år
aanderss
läcka i husgrunden men de vet inte var
Myosotis
trostar.gif
zissi
Alltid lika tråkigt när så´nt där händer du aanderss. Hoppas allt rättar till sig snart.
aanderss
ja de får jag med hoppas bara de hittar var röret är som läcker
Huggorm
CITAT (aanderss @ 13-01-2011, 11:15) *
läcka i husgrunden men de vet inte var

Jobbigt läge. Säkert tjälen som ställt till det
aanderss
CITAT (Huggorm @ 13-01-2011, 14:20) *
Jobbigt läge. Säkert tjälen som ställt till det



jag gissar på de för rören är 38 år gammla
Myosotis
men måste ni riva upp en massa nu? Golv/vägg? Usch vad jobbigt. sad.gif
Eva i Skåne
Usch, sånt elände vill man helst slippa trostar.gif
Inte nog med allt jobb, kostnaderna vill man inte heller ha.
Har du en hyresvärd som ska fixa eller är problemen enbart dina?
aanderss
de är ju i husgrunden och vi har en lucka ner dit. jag vet inte alls vad som kommer och hända men först skall en man i från if komma och kolla på de
Klint

Nej men fy f-n! sånt där är väl bland de jobbigasté som finns man är maktlös trostar.gif
Eva-Helene
CITAT (aanderss @ 13-01-2011, 16:53) *
de är ju i husgrunden och vi har en lucka ner dit.


Hmm...är det krypgrund? I så fall är det nog så att det fryst sönder. Har du varit ner och tittat? Förhoppningsvis sitter skadan lätt åtkomlig och då är det hyfsat enkelt att åtgärda.
Till och med jag klarade det en gång - hade hus med krypgrund och avloppet frös. Inte kul alls...stank rätt bra ett tag sick.gif Som tur var satt det i en krök som var en liten bit nedanför hus-golvet (eeeh...det heter nåt annat, men...eeeh...). Loss med den trasiga rörbiten och dit med den nya. Plus rejält med isolering på alla rör som fanns därunder!!!
Biggan_
CITAT (Eva-Helene @ 13-01-2011, 17:30) *
Hmm...är det krypgrund? I så fall är det nog så att det fryst sönder. Har du varit ner och tittat? Förhoppningsvis sitter skadan lätt åtkomlig och då är det hyfsat enkelt att åtgärda.
Till och med jag klarade det en gång - hade hus med krypgrund och avloppet frös. Inte kul alls...stank rätt bra ett tag sick.gif Som tur var satt det i en krök som var en liten bit nedanför hus-golvet (eeeh...det heter nåt annat, men...eeeh...). Loss med den trasiga rörbiten och dit med den nya. Plus rejält med isolering på alla rör som fanns därunder!!!


Kvinnor kan! tummenupp.gif
aanderss
mm de är en krypgrund men jag har inte varit där utan rörmokaren
malcolm
CITAT (Biggan_ @ 13-01-2011, 17:41) *
Kvinnor kan! tummenupp.gif

...men vill inte så ofta. giggle.gif
aanderss
CITAT (malcolm @ 14-01-2011, 06:37) *
...men vill inte så ofta. giggle.gif

naughty.gif
aanderss
telefelet var en musahjävel som käkat upp en bit på kabelen till telefonen
Biggan_
CITAT (aanderss @ 24-01-2011, 11:11) *
telefelet var en musahjävel som käkat upp en bit på kabelen till telefonen


giggle.gif Inte konstigt! Den där Nisse gör ju inget annat än latar sej!
malcolm
Här slutade TV:n i vardagsrummet helt plötsligt att fungera, ringde till Telia och fick en ny box men det visade sig att det var döttrarnas kaniner som bitit av sladden.
aanderss
CITAT (malcolm @ 24-01-2011, 12:39) *
Här slutade TV:n i vardagsrummet helt plötsligt att fungera, ringde till Telia och fick en ny box men det visade sig att det var döttrarnas kaniner som bitit av sladden.

oj då så kan de ju med gå men tur att de fixade det

CITAT (Biggan_ @ 24-01-2011, 12:35) *
giggle.gif Inte konstigt! Den där Nisse gör ju inget annat än latar sej!


ja jag är lat.
mvh NISSE
malcolm
CITAT (aanderss @ 24-01-2011, 13:01) *
oj då så kan de ju med gå men tur att de fixade det

Jag fixade det själv men sa inget till Telia om sladden, skämdes väl lite för att det inte var fel på boxen.
aanderss
CITAT (malcolm @ 24-01-2011, 14:31) *
Jag fixade det själv men sa inget till Telia om sladden, skämdes väl lite för att det inte var fel på boxen.


ja jag hade nog med skämts
malcolm
Hur har det gått med rören?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon