Margith
Jaha, nu verkar ni börja bli otåliga laugh.gif
Då börjar vi med en intresseanmälan.

De fröer som vi byter här är bara grönsaker och kryddväxter.

Fröerna ska antingen vara plockade i din trädgård 2010 eller vara nån slatt som du fått över av några köpta fröer. Men då ska de vara köpta 2010/2011. Skriv då gärna på fröpåsen att det är köpta fröer.

Jag har också bestämt att det inte får vara fler än 10-15 st i en kedja. Är vi fler tar det för lång tid innan kuvertet gått varvet runt.
Behövs det så startar jag flera kedjor.

För er som inte varit med i nån frökedja förut, så här går det till:
I slutet av januari skickar jag iväg ett kuvert med 20 olika fröpåsar till nr 1 på listan.
Denne person tar ut de fröpåsar han/hon vill behålla och lägger tillbaka minst lika många egna fröpåsar och skickar sedan kuvertet till nr 2 på listan.

När alla kuvert gått varvet runt frågar jag om ni vill att jag ska skicka kuvertet en gång till.

Vill du vara med?
PM:a namn och adress till mig.
Betänk att ditt verkliga namn och ditt nick kommer att framgå av adresslistan, kan du inte acceptera det, kan du tyvärr inte vara med.

Jag säger redan nu, sista anmälningsdag blir den 25/1.

De som PM:ar namn och adress till mig kommer att få ett svars-PM från mig. MEN det kan ta några dagar. Jag lovar iaf att höra av mig till er innan jag skickar iväg kuvertet/kuverten på första resan.

Nu hoppas jag att vi blir minst lika många i år som förra året.

Margith
blomkronan
Otåliga naughty.gif näää... whist.gif
Självklart ska jag vara med yahoo.gif
Tummelisa
visst!

tummlisa
veram
Äntligen - jag är gärna med igen!
Lina och Olav
Oj vad kul det ska bli! laugh.gif
Peztis
CITAT (blomkronan @ 06-01-2011, 12:18) *
Otåliga naughty.gif näää... whist.gif
Självklart ska jag vara med yahoo.gif

Här är den som nog var mest otålig! blush.gif
Jag skickade nämligen ett PM till Margith igår och frågade när det skulle bli dags och passade då på att anmäla mig! smile.gif
ingrid fuxwall
CITAT (Peztis @ 06-01-2011, 15:51) *
Här är den som nog var mest otålig! blush.gif
Jag skickade nämligen ett PM till Margith igår och frågade när det skulle bli dags och passade då på att anmäla mig! smile.gif

Helt fel - jag är mer otålig bravo.gif
Margith
Nej Ingrid, jag tror nog att Peztis tog priset som mest otålig. Att anmäla sig innan jag ens skrivit en tråd om att det är dags att anmäla sig, måste väl ändå ta priset? rotfl.gif

Men Tummelisa och ni andra som vill anmäla er: ni måste skicka ett PM till mig med namn och adress! När jag får det PM:t skriver jag upp er på listan, så det PM:t är enda sättet att anmäla sig.
ingrid fuxwall
CITAT (Margith @ 06-01-2011, 19:49) *
Nej Ingrid, jag tror nog att Peztis tog priset som mest otålig. Att anmäla sig innan jag ens skrivit en tråd om att det är dags att anmäla sig, måste väl ändå ta priset? rotfl.gif

Men Tummelisa och ni andra som vill anmäla er: ni måste skicka ett PM till mig med namn och adress! När jag får det PM:t skriver jag upp er på listan, så det PM:t är enda sättet att anmäla sig.

Har du glömt att jag anmällde mig för mer än en månad sedan giggle.gif då när jag undrade om vi skulle starta en sådan här kedja.

Sak samma nu har vi något att se fram emot båda två och så alla andra
Rebecca
Ska spana lite på vad jag har för fröer här hemma, inte speciellt många, men vill gärna vara med... återkommer när jag spanat klart! biggrin.gif
Margith
CITAT (ingrid fuxwall @ 06-01-2011, 21:50) *
Har du glömt att jag anmällde mig för mer än en månad sedan giggle.gif då när jag undrade om vi skulle starta en sådan här kedja.

Sak samma nu har vi något att se fram emot båda två och så alla andra


Det räknas inte! Enda sättet att anmäla sig är ju att PM:a namn och adress till mig laugh.gif

Och Rebecca, du behöver inte ha särskilt mycket fröer. Du lägger tillbaka lika många fröpåsar som du tar, så har du bara 1 eller 2 påsar att byta bort är det helt OK. Men räkna med att det kostar 2 frimärken.
Välkommen med ett PM 000.gif
Rebecca
Åh, jag är självklart med isåfall!! Du får ett pm snart... vad roligt! biggrin.gif
Dragon
jag är med yahoo.gif
Peztis
CITAT (ingrid fuxwall @ 06-01-2011, 21:50) *
Har du glömt att jag anmällde mig för mer än en månad sedan giggle.gif då när jag undrade om vi skulle starta en sådan här kedja.

Sak samma nu har vi något att se fram emot båda två och så alla andra

Helt ärligt så anmälde jag mig då med... SÅ JAG E VÄRST!!!! biggrin.gif
EKLO
Jag har skickat PM - vill gärna vara med!
Iren
Jättekul! Har skickat PM:et.
EKLO
Hej alla - nu när vi snart ska sätta igång hade jag tänkt läsa förra årets tråd, eftersom jag inte var med då - men jag hittar den inte. Någon som minns vad den hette?
mallinpallin
åh, det låter spännande!
Jag vill vara med!
Margith
CITAT (EKLO @ 08-01-2011, 10:17) *
Hej alla - nu när vi snart ska sätta igång hade jag tänkt läsa förra årets tråd, eftersom jag inte var med då - men jag hittar den inte. Någon som minns vad den hette?


Kan det vara den här:
Grönsaksfrökedja

Det är ju Knytt som har hållit i den här kedjan, jag är bara vikarie i år. Hon la sina trådar i avd köksträdgården, jag har lagt dem i sådd och förökning blush.gif . Om du söker på inlägg från Knytt i köksträdgården hittar du ganska många trådar.
Peztis
Tänkte bara puffa upp tråden lite!
Najsan
Ha ha, jag som trodde jag var värst!!!

Kram på er alla, snart är det vår!!
Epilobia
Har nu skickat pm och införstått mig i reglerna av den här leken ;P Det här låter superkul!!
Peztis
CITAT (Epilobia @ 10-01-2011, 22:09) *
Har nu skickat pm och införstått mig i reglerna av den här leken ;P Det här låter superkul!!


Det ÄÄÄÄÄR superkul!
Fröken Knuff
PM skickat och klart! Ska bli mycket spännande!! bravo.gif
Fröken Knuff
Det var väldigt vad dagarna går långsamt nu sen man anmälde sig! Nästa steg är väl att jag börjar vanka av och an, ideligen slängandes blickar mot almanackan.. giggle.gif
Peztis
Herre jisses! Det har jag gjort länge! biggrin.gif

Margith, vet du hur många det är som har anmält sig ännu?
ingrid fuxwall
CITAT (Peztis @ 20-01-2011, 18:17) *
Herre jisses! Det har jag gjort länge! biggrin.gif

Margith, vet du hur många det är som har anmält sig ännu?

Fast jag har längtat längre än vad du gjort ; ))
Mina fröpåsar har varit klara i evigheter
Peztis
CITAT (ingrid fuxwall @ 20-01-2011, 18:59) *
Fast jag har längtat längre än vad du gjort ; ))
Mina fröpåsar har varit klara i evigheter

Pfft!

smiley_small_hug.gif
Margith
Jag är i Gällivare och jobbar. -24 grader och min motorvärmare har gett upp. Får jag igång bilen imorgon, kommer jag hem framåt kvällen och då kan jag kolla lite bättre, men jag tror att vi är närmare 30 st som vill vara med nu, och det var ju den 25:e som var sista anmälningsdag, eller hur?
veram
Oj -24 - vi har bara -18 i kväll.
Hoppas du kommer dej hem trots att motorvärmaren strejkar! Vi hade samma problem i fjol vinter när det var som kallast - bilen var som en isbit.
Så himla kul med grönsaksfrökedjan igen! smiley_small_hug.gif
Peztis
Javisst var det den 25:e som var den sista anmälningsdagen. Bara nyfiken...
Margith
Nu är jag hemma igen. Tack och lov. Det finns faktiskt inte så många bilar som som startar efter en natt i -24 grader. Men vår gammelbil kan man lita på wub.gif

Nu har jag PM:t några och uppdaterat listan.
Nu är vi 26 st + 1 som vill vara med, men glömt att PM:a namn och adress.

Sista anmälningsdag är den 25/1 och ska jag vara ärlig hoppas jag att vi inte blir fler. Då blir det 2 kedjor och fröer för att starta de kedjorna kan jag ordna.
Måste vi göra 3 kedjor kan jag få lite problem, men det visar sig ju.

Ledsen att jag "försvann" några dagar, men jobbet måste ju gå först, eller.... shy.gif

Trevlig helg,
Margith
Peztis
Åh Margith, dig kan vi alltid lita på!

Om det trasslar till sig för sig så är vi säkert flera som kan skicka dig ett gäng med "startar-fröer" så att även de i början av listan får sitt lystmäte.
Vero
Ledsen att ställa till det, men jag vill väldigt gärna vara med!

Jag har PMat min adress till Margith.
Peztis
Men oj! Inte ställer du till det! The more the merrier!

Och som sagt, anmälningstiden slutar ju imorgon.
Laura
Nu har jag en hel hög med spännande frö från england att dela med mig. Det kliar verkligen i fingrarna nu...

giggle.gif
Iren
CITAT (Laura @ 23-01-2011, 12:34) *
Nu har jag en hel hög med spännande frö från england att dela med mig. Det kliar verkligen i fingrarna nu...

giggle.gif


Så spännande det låter! Det blir trevligt pyssel under en lite "seg" tid på året. yes.gif
Margith
Nu är vi 31 st och sista anmälningsdagen är den 25/1 (vilket är på tisdag enl min almanacka Peztis tongue.gif )

Jag skulle kunna göra 2 kedjor, men jag tycker att det är roligare om kuvertet går runt fort. De flesta som har varit med förr tycker dessutom att varv 2 oftast är roligare.
Därför gör jag nu 3 kedjor.

Men för att få ihop 60 fröpåsar att starta med, har jag varit tvungen att dela på några påsar. Dvs en del fröpåsar är det väldigt lite fröer i, men jag skickar mina fröer i plastpåsar, så ni ser ju.
Jag vet att ni är många som gärna skulle ha hjälpt mig med lite start-fröer, men det är enklare för mig att göra så här. Jag hoppas att ni har överseende med det.

Fröpåsarna har jag alltså klara, nu ska jag börja skriva adresslistorna.

Kuverten lägger jag i brevlådan på onsdag (om det nu inte är -30, då startar inte ens min bil) och då skriver jag nya inlägg.

Är det nån fler som vill vara med, så ryms ni nu. Ni behöver inte be om ursäkt för att ni vill vara med kompiskram.gif

Margith
Peztis
kram1.gif smiley_small_hug.gif

Varför heter den sista "smiley small hug"? Det var den största kramen jag kunde hitta!!!!

Och japp, den 25 är visst på tisdag... Uppsidejsi! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon