Full version: Kolsyrat vatten
silos
Sedan några månader tillbaka har jag druckit kolsyrat vatten och nu har jag märkt att mer jag dricker mer törstig har jag blivit!
Undar nu om det finns någonting inuti kolsyrat vatten som gör mig törstig?
Vad tror ni andra?
Carl

Kanske lite mer salt om jämnför med kranvatten
*Stintan*
Tycker att du kanske skulle gå och kolla ditt socker. Fast det är ju godare med kolsyrat än vanligt vatten men har svårt att tro att kolsyran skylle ge ökad törst.
malcolm
Jag har upplevt samma sak, drack mycket Loka förut men har övergått till kranvatten istället.
Meriona
Kan det vara olika sorter tro som påverkar på olika sätt? Av Loka får jag halsbränna t.ex. men dricker mycket annat vatten, Ramlösa mest, men ibland även Athena eller Coop. De har jag inga problem med. Och jag har inte märkt av att jag skulle bli törstigare av det heller.
andersen
För mej är det åxå så, har en soda strem. Men dricker numera mest kranvatten.

Så frågan är om det kan vara kolsyran som gör att man blir törstig?
Tobb
Om det är köpt kolsyrat vatten så är det massor med olika salter och jox. Men om du kolsyrar själv så är det ju bara det som finns i kranvattnet.

Testa att dricka vanligt vatten ett tag och se vad som händer? Och sluta dricka köpt bubbelvatten är dessutom miljövänligare smile.gif
silos
CITAT (Tobb @ 07-12-2010, 23:50) *
Om det är köpt kolsyrat vatten så är det massor med olika salter och jox. Men om du kolsyrar själv så är det ju bara det som finns i kranvattnet.

Testa att dricka vanligt vatten ett tag och se vad som händer? Och sluta dricka köpt bubbelvatten är dessutom miljövänligare smile.gif


Idag har jag inte druckit kolsyrat vatten och hör och häpna:jag är inte törstig längre!
xlxl67
Jag blir också törstigare av kolsyra över huvud taget. Cola, fanta, ramlösa. Det känns dom det är killandet i munnen som gör att munnen vill ha mer att dricka för att det skall försvinna... alien.gif
Överbölingen
I Östersund har urinnevånarna slutat att dricka kranvatten.
malcolm
CITAT (Överbölingen @ 09-12-2010, 13:52) *
I Östersund har urinnevånarna slutat att dricka kranvatten.

urin-vånarna.... giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon