andersen
Kom cyklande på cykel/gångväg som var oplogad vid två tillfällen blir jag tillsagd att det inte är läge att cykla på cykelbanan,dom är helt enkelt rädda att bli påkörda, jag säjer inget utan har fullt jobb att ta mej fram i snömodden,tillslut så anser jag att det inte går att cykla på cykel/gångvägen utan ger mej ut på en starktrafikerad 50väg men rättbred väg så omkörningar är inga problem, men det är tättrafik,efter en halvmil på vägen blir en bilist arg och skriker från nervevad ruta använd cykelbanan,jag skriker tillbaka att den är inte farbar, han stannar, och vi skriker diverse dumheter tillvarandra dumt nog, jag cyklar därifrån honom utan att någon av oss hadde lungnat ner sig.

Jag vill ju cykla på vinter och tycker att det är inormala fall att det är rätt avslappnande och ett bra sätt att träna på. Visst jag hadde kunnat promenerat med cykeln i en mil eller delar av sträckan.
Gossen Ruda
Skaffa en träningscykel så kan du träna även på vintern utan att riskera ditt eller andra personers liv och hälsa. Ibland måste man inse livets begränsningar. Jag tänkte fö på dig när nyheten kom från Italien om de påkörda cyklisterna. Nu var visserligen föraren påtänd men frågan är hur cyklisterna körde?
andersen
CITAT (Gossen Ruda @ 06-12-2010, 16:25) *
Skaffa en träningscykel så kan du träna även på vintern utan att riskera ditt eller andra personers liv och hälsa. Ibland måste man inse livets begränsningar. Jag tänkte fö på dig när nyheten kom från Italien om de påkörda cyklisterna. Nu var visserligen föraren påtänd men frågan är hur cyklisterna körde?


Ja har tänk lite åt det hållet,men man borde ju kunna ha ett samspel på vägarna, jag tror att jag skulle få svårt att träna cykel och bara titta framför en vägg, skall höra mej för på jobbet, där finns det en tjej som tränar spinning på lokal, det kanske kan vara något.
Gossen Ruda
CITAT (andersen @ 06-12-2010, 16:34) *
Ja har tänk lite åt det hållet,men man borde ju kunna ha ett samspel på vägarna, jag tror att jag skulle få svårt att träna cykel och bara titta framför en vägg, skall höra mej för på jobbet, där finns det en tjej som tränar spinning på lokal, det kanske kan vara något.

En bil kan få lite sladd på hala vägar utan att det händer något, en cykel välter oftast direkt. En bil som kommer bakom och är på väg att köra om hinner kanske inte stanna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon