Suz
Hej!
Sonen flyttade förra året men lämnade efter sig en gammal bil han fick av sina vänner "på kul" när han fyllde 18 (och den har stått sen dess, 5år sedan).
En Saab 88, och jag har nog ringt på alla annonser på blocket mm men ingen vill ha den, den är för gammal dunno.gif
Vi skänker den bara nån hämtar eländet!
Vill helst att någon kommer och hämtar den i första hand, att köra den till skroten kommer i andra hand!
Någon här som har nåt förslag?
Fenja
Sätt ut en annons på blocket.se och om ni har något lokalt annonstorg även där.
Mvh
Fenja
Peztis
Om den har stått stilla i 5 år så skulle jag nästan tippa på att det är skroten nästa... Tyvärr.
Huggorm
Ja, som sagt, efter fem års stillastående så är den nog inte mycket att ha längre. Som reservdelsbil kanske, men få är nog beredda att göra sig allt jobbet med att hämta den för bara några reservdelar. Men om någon ändå hämtar den, var stenhård på att få jämföra legitimation mot vad som skrivs på ägarbytespappret, samt att posta pappret själv! Och sälj den inte till någon under 18 utan att målsman skriver den på sig.
Inga från Närke
Har du ingen bilskrot i närheten de brukar ju åka runt och ta upp bilar. Kan ju även sätta ut den på Blocket med texten hämtas mot annonskostnaden då kanske bilen blir mera atraktiv.
Lycka till.
malcolm
Bilar som står oanvända brukar börja mögla inuti efter en tid så det är nog skroten som gäller om ni inte vill sälja den i delar på Blocket. Finns ju flera bilskrotar ute i Gladö, vet dock inte vad en bärgare kostar eller om det kostar något att skrota. Tror inte man får bogsera vraket efter en vanlig personbil.
Huggorm
CITAT (malcolm @ 26-11-2010, 09:54) *
Bilar som står oanvända brukar börja mögla inuti efter en tid så det är nog skroten som gäller om ni inte vill sälja den i delar på Blocket. Finns ju flera bilskrotar ute i Gladö, vet dock inte vad en bärgare kostar eller om det kostar något att skrota. Tror inte man får bogsera vraket efter en vanlig personbil.

Det stämmer, bilen måste vara påställd och besiktad för att man skall få lov att bogsera den. Har man rymligt samvete och äventyrlig läggning kan man göra det i alla fall, men det är en del jobb med att få lös fastrostade bromsar på en bil som stått i fem år.
malcolm
Sträckan ut till Gladö skrotar som jag nämnde är ofta trafikerad av polisbilar så en "piratbogsering" är inte att rekommendera. Nio gånger av tio möter/ser jag en polisbil när jag färdas där.
*Stintan*
Hjulen kan ju ha rostat fast efter att den stått så länge så att det inte ens går att rulla den. Kan inte tänka mig något annat än skroten för den gamla bilen. Ring en bilskrot och be dom hämta den.
*Stintan*
Transporten lär man väl få bekosta själv.
Huggorm
Är det en -88 kan det tänkas att den har katalysator. Denna är faktiskt värd några kronor, då den innehåller platina eller om det var någon annan värdefull metall. Det kan räcka för att skroten skall komma och hämta bilen gratis
Farbror Blå
Låna ett gevär och skjut den?
Suz
Tack för alla era svar!
Då blir det till att kolla vidare på måndag ang. ev bärgare och ringa bilskrotar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon