Trampendal
Jag har försökt att handla från amazon.co.uk (den brittiska sidan alltså) enligt info på sidan ska det gå bra att handla från
sverige, men när jag reggar min adress och ska handla får jag veta att leverans ej är möjlig till min adress.

Finns någon här som har erfarenhet? Även om jag har svårt att tro det, kanske jag fyller i adressen fel på nåt sätt,
men jag vet inte hur isåfall.

confused.gif Hjälp!
ingrids
Konstigt, jag har beställt många gånger från både .com och .co.uk. Det kan dock vara så att vissa varor inte skickas till utlandet, jag köper mest böcker och dvd.
Fny
Jag har shoppat böcker och filmer från amazon.com och det har funkat bra. Däremot finns vissa andra produkter (som egentligen säljs av andra företag, men som annonerar på amazon) som inte skickas till Sverige.
ninnisky
Har handlat böcker. filmer, tyger från både co.uk och com och det har fungerat väldigt bra. MEN, så tänkte jag köpa en resväska Samsonite Cosmolite från co.uk (den var ca 500:- biliigare än i butiken här) och se det gick inte alls för att man inte levererar Samsonite till Sverige.... ?? Underlig förklaring!
ingrids
När det gäller varumärken som Samsonite och så kan det vara så att de har ett avtal som gynnar lokala generalagenter för att inte näthandeln ska slå ut lokala marknader. Att dvder och spel släpps regionsvis hänger ju ihop med såna konkurrensbegränsningar också.
ninnisky
CITAT (ingrids @ 25-11-2010, 12:50) *
När det gäller varumärken som Samsonite och så kan det vara så att de har ett avtal som gynnar lokala generalagenter för att inte näthandeln ska slå ut lokala marknader. Att dvder och spel släpps regionsvis hänger ju ihop med såna konkurrensbegränsningar också.


Misstänker också att det är så vad gäller Samsonite i Sverige - men det underliga är att det går tydligen bra att köpa väskan i Danmark som en bekant gjorde...
Trampendal
Det jag skulle köpa är en cd-skiva, så det borde ju gå tycker man.
Visserligen är det ingen vanlig musikskiva utan en cd-rom om konst,
kanske det som är problemet då?

Jag kanske ska "provköpa" nåt annat för att se.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon