Fny
Halloj!
Jag är så sugen på att ta itu med träningen lite mer igen nu när jag fått jobb och faktiskt kommer ha lite pengar till gymkort... tongue.gif Nu sitter jag och spanar efter inspirerande förebilder... Bilder som man kan slänga ett öga på lite då och då och tänka "åh, så där vill jag också se ut!"

Men jag har problem att finna vad jag söker, de flesta bilder jag hittar på vältränade tjejer har antingen för stora bröst (som jag tycker är fult) eller rent maskulina kroppar (vilket jag inte heller vill ha) eller är på tok för magra (man vill ju inte se ut som ett svältkatastrofoffer!). Hellre något åt det här hållet (Pink):

Har ni lust att hjälpa mig hitta bra inspirationsbilder?

Jag letar även efter bra inspirationsbilder till min man (försöker få honom att följa med till gymmet!) och även om han redan har en grymt fin kropp så vill jag gärna inspirera till mer träning... En kropp som denna vore t.ex. inte helt fel... sweatingbullets.gif


Om ni fick välja helt och hållet själva, hur skulle ni då vilja se ut?
Meriona
Pink är skitsnygg ja, men Lena Ph måste jag ändå säga är himla fin och naturlig i kroppen. smile.gif Vi som är lite äldre har lättare att relatera till någon som är åtminstone halvmogen. smile.gif Maria Lundqvist är också en riktig pärla tycker jag, supersnygg!
xlxl67
Om man ser för vältränad ut ger det ett alltför självmedvetet intryck o det tycker inte jag är attraktivt. Maria Lundqvist är jättefin. Hur jag själv vill se ut? Hellre smalare/rundare än för välbyggd (se ovan).
Fny
Ja det får ju inte gå till överdrift och se rent onaturligt ut...
Det här tycker t.ex jag är alldeles för muskligt:

Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Fny @ 23-11-2010, 21:17) *
Ja det får ju inte gå till överdrift och se rent onaturligt ut...
Det här tycker t.ex jag är alldeles för muskligt:



dom här tycher jag är äckliga,,,,,
Fny
ja visst är det läskigt...
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag tycker inte dom är läskiga utan bara äckliga Ävem für 20 år sedan jade inte jag tyckt det att dom är snygga.
Piccante
Skulle inte ha något emot att se ut såhär:
[attachment=56487:sakis_rouvas_0289.jpg]
Biggan_
Lagom är väl alltid bäst!

Farbror Blå
Jaha, ska man lägga in en bild på sej som förebild eller inte? giggle.gif
Fny
CITAT (Markus_H @ 23-11-2010, 22:32) *
Skulle inte ha något emot att se ut såhär:
[attachment=56487:sakis_rouvas_0289.jpg]


Nej det var ju inte en helt dum kropp! tongue.gif
Anma
CITAT (Biggan_ @ 23-11-2010, 22:32) *
Lagom är väl alltid bäst!


Det där är ju jag! Min självbild säger att jag väger lagom medan klädstorleken påstår annat... giggle.gif
Magdis
CITAT (Markus_H @ 23-11-2010, 23:32) *
Skulle inte ha något emot att se ut såhär:
[attachment=56487:sakis_rouvas_0289.jpg]

Läcker! :-P Snygg tatuering också.
Sussie F-Flower
Acceptera att du är den vackra kvinna som du är. tummenupp.gif

Träna istället för att bibehålla hälsan, smidigheten och styrkan...
Det är många många år ni ska leva tillsammans.

Här är några ev "förebilder":

(eller är jag töntig nu...? blush.gif )

edit: tillägg
netha
Jag föredrar att leva livet ... inte att jobba hårt och försaka ... bara för att bli ett vackert lik. biggrin.gif
Solstorm
CITAT (Biggan_ @ 23-11-2010, 22:32) *


Biggan, jag köper den spegeln av dig direkt!
Whiskuchi
Jillian Michaels förstås!

Farbror Blå
CITAT (netha @ 23-11-2010, 23:14) *
Jag föredrar att leva livet ... inte att jobba hårt och försaka ... bara för att bli ett vackert lik. biggrin.gif


handlar väl inte om att försaka egentligen, om jag inte håller mej i form däremot, kommer jag att försaka allt sånt jag vill kunna göra=)
*Stintan*
Har aldrig förstått mig på sån där utseende/kroppsfixering. Jag har rört på mig massor i mitt liv och ägnat mig åt diverse sporter men det har jag gjort för att det är kul och inte för att få en snyggare kropp. Skulle aldrig hålla på och plåga mig på gym om det funnits när jag var ung. Har alltid tyckt att muskelknuttar ser läskiga och onaturliga ut och tjejer med för mycket muskler både här och där är urfult.
silos
CITAT (*Stintan* @ 24-11-2010, 09:31) *
Har aldrig förstått mig på sån där utseende/kroppsfixering. Jag har rört på mig massor i mitt liv och ägnat mig åt diverse sporter men det har jag gjort för att det är kul och inte för att få en snyggare kropp. Skulle aldrig hålla på och plåga mig på gym om det funnits när jag var ung. Har alltid tyckt att muskelknuttar ser läskiga och onaturliga ut och tjejer med för mycket muskler både här och där är urfult.


Du är klok!
Fny
Självklart är det viktigaste att ha en frisk kropp! Men kom igen, det är väl inget fel med att vilja vara sexig? Sen vad man tycker är sexigt är ju olika från person till person, men det är ju tyvärr inte så att det går att helt plötsligt bestämma sig för vad man tycker är snyggt. Visst, det vore toppen om jag tyckte att det snyggaste var en lite småflabbig kropp. Men nu är det ju inte så, jag personligen tycker att det snyggaste är en atletisk men ändå kurvig kropp (relativt breda höfter men smal midja). Att säga att jag tycker något annat vore att ljuga... Det är ju inte som om man i andra frågor kan bestämma vad man tycker hur som helst (nej, jag MÅSTE tycka att orange är den snyggaste färgen fast jag egentligen tycker den är skitful. Och jag borde nog tycka att kort hår är snyggast på en tjej så då får jag väl försöka att glömma att jag egentligen tycker att långt hår är snyggast! rolleyes.gif )

Sen handlar det absolut inte om hur ANDRA ska se ut! Det här handlar om mig och min självbild... att få min fysiska kropp att matcha min mentala självbild, som är just en kick-ass stark och atletisk tjej! Är det något fel med det?
Farbror Blå
CITAT (Fny @ 24-11-2010, 12:10) *
Självklart är det viktigaste att ha en frisk kropp! Men kom igen, det är väl inget fel med att vilja vara sexig? Sen vad man tycker är sexigt är ju olika från person till person, men det är ju tyvärr inte så att det går att helt plötsligt bestämma sig för vad man tycker är snyggt. Visst, det vore toppen om jag tyckte att det snyggaste var en lite småflabbig kropp. Men nu är det ju inte så, jag personligen tycker att det snyggaste är en atletisk men ändå kurvig kropp (relativt breda höfter men smal midja). Att säga att jag tycker något annat vore att ljuga... Det är ju inte som om man i andra frågor kan bestämma vad man tycker hur som helst (nej, jag MÅSTE tycka att orange är den snyggaste färgen fast jag egentligen tycker den är skitful. Och jag borde nog tycka att kort hår är snyggast på en tjej så då får jag väl försöka att glömma att jag egentligen tycker att långt hår är snyggast! rolleyes.gif )

Sen handlar det absolut inte om hur ANDRA ska se ut! Det här handlar om mig och min självbild... att få min fysiska kropp att matcha min mentala självbild, som är just en kick-ass stark och atletisk tjej! Är det något fel med det?


Absolut inte!
Vill själv helst vara vältränad och har som skräck att bli tjock och otränad och det står jag för!
Man måste ju får tycka som man vill, eller hur?
Och JA, långt hår på kvinnor ÄR fint=)
malcolm
[attachment=56493:p218979_...i_Buddah.jpg]

Har en bit kvar till detta trots allt. giggle.gif
Fny
CITAT (malcolm @ 24-11-2010, 12:16) *
[attachment=56493:p218979_...i_Buddah.jpg]

Har en bit kvar till detta trots allt. giggle.gif


Nu kanske jag är jättetråkig och inte har någon humor men jag behöver verkligen motivation just nu. Frågan i början av tråden var allvarligt menad. Så jag föredrar seriösa svar!
malcolm
CITAT (Fny @ 24-11-2010, 12:18) *
Nu kanske jag är jättetråkig och inte har någon humor men jag behöver verkligen motivation just nu. Frågan i början av tråden var allvarligt menad. Så jag föredrar seriösa svar!

Var inte min mening att göra dig stött, jag skulle också behöva komma i bättre form och har börjat i något som kallas för hälsoskolan i Af:s regi, skall dit idag för att diskutera kost och motion mm.
Farbror Blå
Sök på nätet? finns väl många som har träningsdagböcker eller sånt du kan söka i?
Där hittar du väl kanske enklast vanliga tjejer och inte såna broilers =)
Sussie F-Flower
CITAT (Fny @ 24-11-2010, 12:18) *
Nu kanske jag är jättetråkig och inte har någon humor men jag behöver verkligen motivation just nu. Frågan i början av tråden var allvarligt menad. Så jag föredrar seriösa svar!



Mitt ideal på 80-talet var Lena Trulsson! Vilken vacker kropp hon hade!
När jag fyllde 30, 1992, så fick jag ett montage i A4 format med hennes kropp och mitt ansikte... laugh.gif
Den är jag stolt över än idag. giggle.gif

Kolla om du får tag i den här boken på Tradera eller nån liknande site.
Verkligen en SUND förebild, tror jag i alla fall...
Fny
CITAT (Sussie F-Flower @ 24-11-2010, 12:56) *
Mitt ideal på 80-talet var Lena Trulsson! Vilken vacker kropp hon hade!
När jag fyllde 30, 1992, så fick jag ett montage i A4 format med hennes kropp och mitt ansikte... laugh.gif
Den är jag stolt över än idag. giggle.gif

Kolla om du får tag i den här boken på Tradera eller nån liknande site.
Verkligen en SUND förebild, tror jag i alla fall...



Snyggt! biggrin.gif
*Stintan*
CITAT (Fny @ 24-11-2010, 12:10) *
Självklart är det viktigaste att ha en frisk kropp! Men kom igen, det är väl inget fel med att vilja vara sexig? Sen vad man tycker är sexigt är ju olika från person till person, men det är ju tyvärr inte så att det går att helt plötsligt bestämma sig för vad man tycker är snyggt. Visst, det vore toppen om jag tyckte att det snyggaste var en lite småflabbig kropp. Men nu är det ju inte så, jag personligen tycker att det snyggaste är en atletisk men ändå kurvig kropp (relativt breda höfter men smal midja). Att säga att jag tycker något annat vore att ljuga... Det är ju inte som om man i andra frågor kan bestämma vad man tycker hur som helst (nej, jag MÅSTE tycka att orange är den snyggaste färgen fast jag egentligen tycker den är skitful. Och jag borde nog tycka att kort hår är snyggast på en tjej så då får jag väl försöka att glömma att jag egentligen tycker att långt hår är snyggast! rolleyes.gif )

Sen handlar det absolut inte om hur ANDRA ska se ut! Det här handlar om mig och min självbild... att få min fysiska kropp att matcha min mentala självbild, som är just en kick-ass stark och atletisk tjej! Är det något fel med det?


Felet skulle ju kunna vara att du behöver en förebild som du vill likna istället för att bara träna för att må bra/bättre och vara nöjd med din egen kropp. Jag minns med fasa den tiden då alla unga tjejer skulle se ut som Twiggy och blev anorektiker på köpet. Det vackra tycker jag kommer inifrån och visar sig i utstrålningen. Måste man se ut på ett visst sätt för att vara sexig? Precis som du säger är ju vad som är sexigt olika från person till person, så bara för att man själv tycker att man är sexig kanske ingen annan gör det.
Whiskuchi
CITAT (Fny @ 24-11-2010, 12:10) *
Självklart är det viktigaste att ha en frisk kropp! Men kom igen, det är väl inget fel med att vilja vara sexig? Sen vad man tycker är sexigt är ju olika från person till person, men det är ju tyvärr inte så att det går att helt plötsligt bestämma sig för vad man tycker är snyggt. Visst, det vore toppen om jag tyckte att det snyggaste var en lite småflabbig kropp. Men nu är det ju inte så, jag personligen tycker att det snyggaste är en atletisk men ändå kurvig kropp (relativt breda höfter men smal midja).
*klipp*
Sen handlar det absolut inte om hur ANDRA ska se ut! Det här handlar om mig och min självbild... att få min fysiska kropp att matcha min mentala självbild, som är just en kick-ass stark och atletisk tjej! Är det något fel med det?

Absolut inte, go for it! Jag strävar mot samma mål som du, även om jag aldrig lär se ut som Jillian tummenupp.gif
Farbror Blå
Jo Stintan nog kan du ha rätt till en del, men jag tror Fny letar efter någon förebild som passar hennes kroppstyp redan om jag inte har fel. Nån som ligger inom spektrat vad hon klarar av att uppnå.
*Stintan*
CITAT (Farbror Blå @ 24-11-2010, 13:45) *
Jo Stintan nog kan du ha rätt till en del, men jag tror Fny letar efter någon förebild som passar hennes kroppstyp redan om jag inte har fel. Nån som ligger inom spektrat vad hon klarar av att uppnå.


Ja så är det väl antagligen smile.gif
Fny
Som jag skrev så vill jag inte vara mager. Jag går inte heller och önskar att jag hade stora bröst. Jag tycker det är vackert med smal midja men breda höfter. Jag vill vara stark och atletisk. Stintan, jag förstår vad du säger men låter det som ett dåligt mål? Sen att ha förebilder som inspiration när orken är låg och allt man vill är att gå och köpa en chokladbit... Du frågar om jag tycker man måste se ut på ett visst sätt för att vara sexig? Nej, precis som jag sa så är det ju jätteolika från person till person, alla tycker vi ju olika men jag kan ju inte heller förtränga vad JAG tycker? Sen när det gäller det motsatta könet så kommer ju andra faktorer in. Kärleken ställer ju alla förutfattade meningar upp och ner och man faller ju inte för någon annans yttre, utan för personligheten! Själv letade jag t.ex efter en långhårig, mörkhyad kille (vilket jag tyckte var det snyggaste) men föll för en blekfis utan hår på knoppen wink.gif, och nu helt plötsligt tycker jag att det är det snyggaste! (Det var därför jag valde Vin Diesel som exampelbild högst upp, för min man är rätt lik honom, men inte riktigt så musklig) Den här tråden handlar inte om att tvinga andra att ändra sig, eller att själv försöka vara någon annan. Jag vill vara JAG, både mentalt och kroppsligt.

Alexander-VG-zon3
jag har på nått vis som jag inte riktigt förstår börjat gå ner i vikt, vilket har gjort att mina magmuskler framträder mer och börjar synas (vilket jag inte har sett sedan jag var 15-16år).

så jag börjar faktiskt ha mig själv som förebild. kanske egenkär men det beror ju på hur kroppen ändrar sig. men jag tycker andra också skulle vara mer egenkära.

jag hittar ingen bild som liknar mig, och mig själv vill jag inte ladda upp. sedan finns där väl alltid nått man vill ändra men det är ändå ganska bra nu. om jag ska klaga på nåt så skulle jag vilja ha näsan krokig, bula på mitten och nästippen lite nedåt, svart krulligt hår som är tunt och som inte växer, och kanske lite mindre fett på magen (vill ha mer fett på armarna dock, tycker ådror är fult).

men skulle jag behöva motivation skulle det bli någon smal (normal byggd) person från Italien eller Grekland. vilket inte var lätt att hitta en bild, har safe search av och det blir inte så lyckat med sådana bilder. men hittade en (efter att klippte veck lite där nere så funkar det nog att ladda upp den)

[attachment=56495:greek.jpg]

men den känns naturlig och inte över muskulerad.
*Stintan*
OK och antagligen tycker din man att du är jättesexig som du är smile.gif
Nej det kanske inte är ett dåligt mål om du ärligt har kroppsliga förutsättningar att kunna se ut som ditt ideal. Det viktigaste måste ju vara att du mår bra och inte hur du ser ut. Personligen tycker jag inte att det är varken snyggt eller kvinnligt att vara atletisk. Stark är något annat och det kan man vara ändå. Jag säger inte att det är fel att träna tvärtom så är det ju bara bra så länge det inte går till överdrift. Har du ingen kompis du kan träna tillsammans med, det kan underlätta när inspirationen tryter och orken är låg.
Alexander-VG-zon3
när det gäller kvinnor tycker jag det ser snyggt ut med dom som inte är jätte smala, utan mer former och kurvor och faktiskt större bröst och såklart svart hår tycker jag är snyggt.

Nigella Lawson OM jag nu va kvinna skulle jag vilja så ut såhär.
http://i.telegraph.co.uk/telegraph/multime...20_1158006a.jpg
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/05/04/...277_468x560.jpg

smal men ändå goda former lite robust sådär ja.

fler på andra var lättare att hitta kvinnor än män, men dessa former tycker jag är snyggt på kvinnor vilket kanske många tycker är väldigt tjockt.

http://www.sizenet.com/lib_pic/erika_elfwencrona.jpg
http://swimwearwomen.org/swimwearwomen/wp-...mwear-brown.jpg
http://www.plussizepatty.com/wp-content/up...johannadray.jpg
Fny
CITAT (flaxss @ 24-11-2010, 15:10) *
när det gäller kvinnor tycker jag det ser snyggt ut med dom som inte är jätte smala, utan mer former och kurvor och faktiskt större bröst och såklart svart hår tycker jag är snyggt.

Nigella Lawson OM jag nu va kvinna skulle jag vilja så ut såhär.
http://i.telegraph.co.uk/telegraph/multime...20_1158006a.jpg
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/05/04/...277_468x560.jpg

smal men ändå goda former lite robust sådär ja.

fler på andra var lättare att hitta kvinnor än män, men dessa former tycker jag är snyggt på kvinnor vilket kanske många tycker är väldigt tjockt.

http://www.sizenet.com/lib_pic/erika_elfwencrona.jpg
http://swimwearwomen.org/swimwearwomen/wp-...mwear-brown.jpg
http://www.plussizepatty.com/wp-content/up...johannadray.jpg


Absolut, vackra kvinnor! Jag önskar att min viktfördelning var sådär, att några extra kilon förstärker de kvinnliga formerna... Men tyvärr funkar det tvärt om med mig, lägger jag på mig några kilo försvinner istället formerna då kilona hamnar på magen medan höfter och byst förblir ungefär samma storlek. Jag tappar liksom de små former jag har när jag går upp i vikt... sad.gif
Ålis
Sätt upp små mål på vägen Fny så går det nog lättare tex. ändra lite på kostvanor, ta trappan i stället för hissen , träna lungt i början osv... Själv har jag tränat i 20år utan att vara "biffig" men inte klen heller . Det beror ju hur man tränar oxså... Lycka till.
Överbölingen
Jag minns min första krokilektion. Sedan passerade ett antal perfekta, lätt runda och väldigt runda kvinnor revy. Alla blev form och inget annat. Det som gav mest var kvinnor med lite volym. Linjeföringen blev plötsligt viktig. Det handlade om att avbilda en form.
Jag skulle kunna räkna upp mängder av kända kvinnor som jag skulle vilja ha som modell. Men det har inget att göra med begreppet "kvinna/man". Givetvis är Nigella en av dem.
Bästa modellen vi hade skulle ha gjort sig bra i "Big Loser".
Piccante
CITAT (Överbölingen @ 25-11-2010, 01:04) *
Jag minns min första krokilektion. Sedan passerade ett antal perfekta, lätt runda och väldigt runda kvinnor revy. Alla blev form och inget annat. Det som gav mest var kvinnor med lite volym. Linjeföringen blev plötsligt viktig. Det handlade om att avbilda en form.
Jag skulle kunna räkna upp mängder av kända kvinnor som jag skulle vilja ha som modell. Men det har inget att göra med begreppet "kvinna/man". Givetvis är Nigella en av dem.
Bästa modellen vi hade skulle ha gjort sig bra i "Big Loser".

Där finns en könskillnad och inkonsekvens. När det gäller manliga krookimodeller så är runda "fylliga" former lika uppskattat. Själv tycker jag att proportionalitet är snyggare än x-tra kilon här och där.


Gita
CITAT (*Stintan* @ 24-11-2010, 13:40) *
Felet skulle ju kunna vara att du behöver en förebild som du vill likna istället för att bara träna för att må bra/bättre och vara nöjd med din egen kropp. Jag minns med fasa den tiden då alla unga tjejer skulle se ut som Twiggy och blev anorektiker på köpet. Det vackra tycker jag kommer inifrån och visar sig i utstrålningen. Måste man se ut på ett visst sätt för att vara sexig? Precis som du säger är ju vad som är sexigt olika från person till person, så bara för att man själv tycker att man är sexig kanske ingen annan gör det.

Du har rätt, sexigheten ligger väl i betraktarens ögon. För min del tänder jag inte alls på stora, biffiga killar utan gillar relativt små och smala killar typ Stefan Holm eller ännu hellre en ung Jonny Deep.
Många fotbollsspelare har fina kroppar, allroundtränade, tycker jag. Det gäller för övrigt kvinnor också att allt för mycket muskler är fult.
Gita
Farbror Blå
Ingen odlait som själv ställer upp som förebild? giggle.gif
Huggorm
CITAT (Farbror Blå @ 27-11-2010, 14:30) *
Ingen odlait som själv ställer upp som förebild? giggle.gif

Skulle kunna, om en hårig, begynnande ölmage kan räknas som förebild?
Piccante
CITAT (Farbror Blå @ 27-11-2010, 14:30) *
Ingen odlait som själv ställer upp som förebild? giggle.gif

inte före jul iaf tongue.gif julchokladen är redan inköpt och med alla syltor, korvar och skinkor help.gif så blir det inga bilder på min kropp förrän i tidigast mars- april.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Farbror Blå @ 27-11-2010, 14:30) *
Ingen odlait som själv ställer upp som förebild? giggle.gif


med eller utan kläder ?
Piccante
CITAT (flaxss @ 27-11-2010, 20:39) *
med eller utan kläder ?

med kläder rtfm.gif du får inte vara naken på odla...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon